Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

LØST: renovering brabus auto-gearkassen

Emne i 'Restaureringsprojekter & Styling' startet af BRABUS, 20 Maj 2011.

  1. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Re: LØST: STORT service af brabus automat-gearkassen

    Når var det bare det!! Du skaulle havde skiftede denne kontakt fra starten af, så havde du sparet XX.000,- :lol:

    Ej det er fedt at høre den igen køre.. også rimer det, sikken en dejlig dag :D

    Skal sørens gearkasse samme tur igennem eller hvordan med den?
     
  2. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    Re: LØST: STORT service af brabus automat-gearkassen

    Jamen så "tør" jeg godt stole på G fyrene :lol: og få renoveret min.
    Fedter grimt i 1. trin, ved kickdown :cry:
     
  3. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: LØST: STORT service af brabus automat-gearkassen

    Ja stol trygt påJørten, han har sgu styr på rigtig meget, men bare ikke lige så meget det elektriske, men så er det godt man selv er nørd :mrgreen:

    Men en meget vigtig lærdom jeg gjorde mig er at man skal så tidligt som muligt sørge for at gøre noget ved en gearkasse der fedter i koblingerne og bremsebåndene.

    Søren går,med tankerne om en nyere med fuldelektrisk styring 722.6 så må vi se hvad det bringer og hvis det bliver

    Men jeg synes virkelig de har udvist meget stor tolerence for mig. 8)

    De har mine varmeste anbefalinger.
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Re: LØST: STORT service af brabus automat-gearkassen

    Så kunne det være at søren skulle købe min 722.6 som kommer fra en E50 amg :D
     
  5. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Re: LØST: STORT service af brabus automat-gearkassen

    Hej Jacob

    Det kunde godt være at jeg er interesseret i din gearkasse. Tror du at den passer på en 104 motor :|

    Og har du alle styre bokse. Det kunde være helt fed at få en fuld elektrisk gearkasse
    så kan man moske lave padleskift i rattet. :D

    Der er en englænder der har lavet på en W124 8) http://mbworld.org/forums/c36-amg-c43-a ... rsion.html

    Søren
     
  6. CSchmidt

    CSchmidt Active Member

    Joined:
    3 December 2010
    Indlæg:
    1,252
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +10 / 0
    Min bil::
    JingJang Auris D-cat
    Km:
    165000
    Årgang:
    2007
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Sv: LØST: STORT service af brabus automat-gearkassen

    Søren det kan da være at du kan bruge en fartpilot arm til paddle-skift. Den kan du køre i næsten alle retninger som det passer dig

    Jeg tror ikke at mick bruger sin :lol:

    Sendt fra min ST18i med Tapatalk2
     
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: LØST: STORT service af brabus automat-gearkassen

    Årk Jow, jeg bruger min hver dag.

    Men ellers hør Michael L. Han bruger ikke sin, han vil hellere køre op og ned i hastighed, eller rettere, speede op bag de foran kørene for så at bremse i stedet for bare slippe speederen, og når afstanden så relativt derfor hurtigt bliver større, så kviteres der med acceleration for så at komme op bag dem igen til den næste nedbremsning :lol:

    Kørslen bliver kun glidende når han under fuld koncentration i en kællinge snak med den anden Michael glemmer denne kørestil og derfor sætter fare piloten på :nakkal:
     
  8. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: LØST: STORT service af brabus automat-gearkassen

    Ak, jow.

    Selvfølgelig skulle det ikke holde ved. :cry: :cry: :cry:

    Jeg har lige siden jeg fik den retur ikke syntes den var 100% i orden når den var varm.
    Den kunne finde på at gå i friløb i 4 gear så den røg op på begrænseren mens man kørte på motorvej og havde lavet kickdown, ikke særlig fedt... men jeg havde dog kun oplevet det 3-4 gange og det var så væk.
    Samtidig med at jeg aldrig helt fik lavet det symtom den havde med ikke at ville motorbremse når jeg satte gearvælgeren ned i "2" så skal den jo motorbremse, men her kunen den også finde på når den var varm at gå i friløb altså bare slippe motoren og falde ned til tomgang, selvom jeg kørte 60 og den burde motorbremse.
    Men det forsvandt også og er kun oplevet ca. 4-5 gange. ellers har den virket fint.

    Men jeg besluttede mig for i Mandags at ringe til Jørgen og bare lige vende det med ham for at høre om han havde en idé om hvad det kunne skyldes og om jeg skulle komme forbi så de kunne prøve det.
    Han var ikke helt sikker på hvad det kunne være, han snakkede lidt om en one way kobling og så om ventil huset der måske var slidt men ikke rigtig noget konkredt svar på det.
    Selvom jeg tænker hvis den slipper gearet mens man køre i et bestemt gear, så må man da vide hvad det er der har indflydelse på det kan ske.

    Nå ligemeget, jeg tænker ikke mere over det før jeg så køre rundt i Torsdags og køre lidt frisk op igennemgearene til den lige pludselig bare hopper ned i 2 gear.. :shock: med fuld motorbremse på :shock: og jeg kørte vel 90 og den kan tage maks 101 i 2 gear.
    efter det, så ville den bare ikke skifte op i gear igen. precis som efter jeg renoverede bagtøj... :roll:

    Det sker selvfølgelig om aftenen kl. 23 og jeg skal fra Roskilde til Ringsted.. :p
    Nå jeg humper hjem i 2 gear med 50 i timen hele vejen og får ringet til vejhjælp så de kan fragte vidunderet op til Automatgear centeret...

    Her tænker jeg straks GODT jeg allerede fik vendt det med Jørgen i mandags, nå jeg ringer om morgnen og fortæller at ja nu var den helt gal og forklare at jeg har prøvet det før og det blot var en rensning af ventilhuset der skulle til.
    De siger Jørgen er allerede ude og prøve køre den og senere på dagen ringer jeg så igen hvor de har haft ventil huset afmonteret renset tjekket og ved ikke om de har gjort mere, men de har i hvertfald været ude og prøve køre den igen og kunen konstatere at der stadig var problemmer, hvad det så betød vd jeg ikke, men jeg kunne derfor ikke nå at få den til weekenden :p
    Så nu må jeg se hvad der sker på mandag...

    Men fuck hvor er jeg godt nok ved at være træt af den ikke bare spiller og at de ikke bare kan finde fejlen.
    Jeg mener der må jo være noget MEGET bestemt og specifikt galt med en bestemt komponent siden det er "opskiftene" den ikke kan lave. man skulle da tro de vidste precis hvilke komponenter der havde indflydelse på dette og som også får den til at gå ned i gear selvom den egentlig ligger normalt i et højere gear.

    Men det er nemt nok og sige når man ikke selv roder med sådan noget jo...

    Men jeg tager sgu hatten af for at de bare tager i mod den og altid er klar og hurtige til at gøre noget.
    At jeg så hver gang skal til Gilleleje for at hente den er så lidt mindre fedt, men det er jo ikke deres skyld kan man sige, andet end at det nu er 3 gang den bliver fragtet derop pga. den ikke selv kan køre derop på normalt hvis pga. af gearkasse problemer.
    At jeg så også selv har været deroppe 2-3 gange efterfølgende, det gør det ikek bedre.

    Jeg tror også de er ved at være ret trætte af at se den igen og igen, så jeg håber da de finder ud af hvad den fejler.

    De har oven i købet en masse stumper fra de 2 andre gearkasser jeg har haft med til dem.
    Så der er udskiftnigns muligheder nok at tage af.
    Det må jo være en stor hjælp for dem skulel man mene.

    Men i sidste ende tænker jeg; jeg har betalt godt 20 klik for en total renovering af gearkassen med 1 års garanti dog ikke på 5 gearet da det kom fra en anden gearkasse.

    Men betyder det så ikke også at hvis man tager et forbehold med 1 enkelt ting, så modsat betyder det vel også at så er der garanti på hele resten af gearkassen :|
    Og hvis de så finder ud af at ventil huset er dårligt og skal skiftes, at så må det stå for deres egen regning da de jo har leveret mig en vare som bare skal virke med 1 års garanti (Der står på kviteringen at der gives 1 års garanti på renoveringen minus 5 gearet)

    Jeg er bare bange for de snart leder efter noget mønt igen nemlig :roll:
    Selvom jeg har ikek noget at have det i, men derfor kan man godt tænke over det jo :|
     
  9. 300E24

    300E24 Member

    Joined:
    23 November 2010
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Volvo V40 2.0T
    Km:
    135000
    Årgang:
    2002
    Bil nr. 2:
    Renault Laguna V6-24
    Bil nr. 2 Km:
    74000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Re: IKKE LØST: service af brabus automat-gearkassen

    Hej BRABUS

    Garanti er garanti... De har taget et specifikt forbehold på dit 5. gear, hvilket man godt kan, når det er på specifikke komponenter. Generelle forbehold som f.eks. "elektriske fejl" kan man ikke tage.

    Så garantien dækker, med mindre at de kan bevise at gearkassen er blevet hærget, smadret, fejlbetjent... De skal altså bevise at det er dig der har ødelagt den. Kan de ikke føre bevis for dette (en udtalelse / påstand er IKKE nok) så skal de udbedre fejlen, såfremt at du har en faktura på en renovering.

    Har du en faktura på en reparation, så giver de kun reklamations ret (de skriver 6 mdr.) men de kan ikke stille dig dårligere end købeloven. D.v.s. at de første 6 måneder skal de løfte bevisbyrden, altså bevise at det er dig der har ødelagt gearkassen. De næste 18 månder skal du bevise at skaden er opstået p.g.a. deres arbejde, eller mangel på samme...

    Brian
     
  10. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: IKKE LØST: service af brabus automat-gearkassen

    På min Faktura står der klart og tydleigt følgende:

    Helrenovering af automatgear med renset converter, inkl. af og påmontering.
    Samt olie påfyldning.

    Garanti: 1 År, dog ikke på 5. Gear

    Ved eventueller funktionsproblemmer skal bilen bringes hertil for kunden egen regning.

    Der er så ogs åpåskrevet både stelnummer, motortype, reg. nummer på bilen, Km stand dato og hvornår arbejdet er bestilt og hvornår det var færdigt.

    Der er skrevet betalt Kontant 18.000 Kr. og Dankort 1750 Kr. ialt 19.750 Kr. Inkl. moms.


    Jeg har ikke hørt noget fra dem i dag, og jeg vil ikke ringe til dem før de selv har henvendt sig, de kan jo nå det endnu i dag hvis jeg er heldig.
    De plejer vist nogle gange at blive der lidt længere end til kl. 16 hvis de lige mangler det sidste.

    Men jeg er godt nok spændt på at høre hvad de finder ud af og om der skal nye dele til og ikke mindst om der komemr et krav om "mer betaling"

    Hvis han nu siger, jammen dit ventil hus er for slidt, så du skal ud og finde et nyt eller at han har et og ligge som jeg kan få for X antal Kr. hvad hulen gør man så lige i den situation?
    I princippet har renoveringen jo ikke haft noget at gøre med ventilhusets stand, men omvendt har jeg betalt for et stykke arbejde som efterføglende ikke burde give mig ekstra udgifter...

    Og er der ikek også noget med at købeloven ikke er helt gældende når der er tale om reparationer og ydelser set i forhold til en købt vare :| :?:
     
  11. 300E24

    300E24 Member

    Joined:
    23 November 2010
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Volvo V40 2.0T
    Km:
    135000
    Årgang:
    2002
    Bil nr. 2:
    Renault Laguna V6-24
    Bil nr. 2 Km:
    74000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Re: IKKE LØST: service af brabus automat-gearkassen

    Nyt eller brugt, købeloven er den samme. Der er slet ingen slinger i valsen der...

    Der er 1 års garanti på HELE gearkassen, bortset fra 5. gear. Det er et specifikt forbehold, men der er garanti på resten. D.v.s. at de garanterer at det virker i garantiperioden, og udbedrer eventuelle fejl. Evt. materialeforbrug er dig uvedkommende!

    Der er helt specifikke regler for hvornår man må bruge ordet "garanti".

    "Har garantistiller ikke nærmere defineret, hvad garantien dækker og hvad den ikke dækker, skal garantien opfattes som en fuld garanti. Hvis en butik giver et års garanti betyder det, at butikken skal bevise at et forhold ikke er omfattet af garantien."

    Ovenstående er taget herfra: http://taenk.dk/gode-råd/garanti-og-reklamationsret

    Så, du står meget godt. Jeg ville vente og se hvad de siger.

    Den gang jeg var deroppe til en "værksteds aften" sagde Jørgen selv at ind i mellem så fik de en "lortesag" hvor de måtte have geakassen skilt ad adskillige gange. Han viste en del (husker ikke navnet på den) som havde drillet dem helt vildt. Delen så ud til at være i perfekt stand, men det havde så vist sig at der var en MEGET fin revne i den. (Jeg er i tvivl om jeg i det hele taget kunne se den, selv om vi fik vist hvor vi skulle kigge.) Men den havde været årsag til mange timers arbejde. Og som Jørgen sagde; "Det er surt, men det sker ind i mellem og det må man bare tage med..." (Sikkert ikke ordret gengivet, men det var det han mente.)

    Såå, mon ikke at han lever op til det?!?

    Brian
     
  12. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: IKKE LØST: service af brabus automat-gearkassen

    Jo, det er også min helt klare opfattelse at han lever meget højt op til kunde service nivauet man forventer man som man meget sjældent ser i den udstrækning man forventer/bør kunne forvente.

    Da jeg var deroppe med Søren for at fortælle ham at huggeriet i de højere gear ved fuld acceleration måtte skyldes noget i gearkassens overbelastning funktion, der var Jørgen meget seriøs og alvorlig da han til sidst stod og insisterede på at det var et motorstyrings problem og det fastholdte han indtil jeg kom med min forklaring om hvordan teknikken virker helt fra gearkasse til tændings modul og hvorfor den er der og hvad den gør når den ikke virker og når den virker.

    Det var en viden som jeg kunne ryste ud af ærmet som han kan ryste ud af ærmet om hvordan man skifter bremse bånd i en gearkasse.

    Der gik det op for ham at jeg havde mere styr på det med elektronikken end de fleste andre gætter sig til.

    Men det er fair nok, fordi logikken i at en kontakt ikke virker og får motoren til at trække i ryk fordi den måske har en løs forbindelse, vil gøre at enhver tænker, jammen hvis vi så pilelr stikket af, så må den jo holde op med at trække i ryk.
    Problemmet er bare, når tændings modulet ser den ikke har forbindelse til kontakten så er det så skide gennemtænkt at det selv kan gennemskue hvornår et gearskifte foregår "nogenlunde" så det går i en fejlmode og forstiller tændingen med 5 grader som resultere i et relativt stort effekt tab. som så gør at bilen slapper af i accerationen som får tændings modulet til at tro den er færdig med gaerskiftet så den stiller tændingen tilbage i normal position, men det giver så et ryk i accelerationen så den på ny tror der sker et gearskifte og så rykkes den tilbage igen og så har vi frem og tilbage rykkeriet i accerlations fenomenet.
    Og det var derfor Jørgen tænkte når den kan det UDEN stikket til gearkassen er monteret, så kan det jo ikke have noget med gearkassen at gøre.

    Men det fik han jo bugt med og så lød regningen på 0 Kr. plus de havde tjekket oliekøler monteringen og olie standen for mig pga. mit oliekøler uheld også uden beregning.

    Så ingen tvivl om at han tager sine nederlag med opløftet pande.
    Og det vil jeg også tro han gør her, men han nævnte bare at det jo også kunne være et slidt ventil hus denne gang og sådan et er jo ikke en del af renoveringen så man kunne resikere der skulle et andet på, men at det måske også kunne være en vejs koblingen denne gang osv.

    Men jeg har intet hørt i dag, så jeg tænker det kan være fordi de har skulle adskille det hele 1 gang til for at tjekke gearkassen indvendigt, eller også har de skulle bruge dele og bestille dem hjem før de kan lave den færdigt som de først får i morgen. :|

    Så jeg håber da bare på der er kommet en løsning på problemet og at de er igang med den så jeg måske kan afhente i morgen og få en endnu bedre gearkasse end den jeg har haft indtil videre hvor jeg har måtte trække en mine hver gang den blev gennemvarm og så ikke ville motorbremse i "2" og kunen finde på at hoppe ud af gear i 4 gear ved accerleration.

    Men jeg ringer i hvertfald i morgen efter middag og høre hvordan det går hvis ikke de selv ringer ;)
     
  13. 300E24

    300E24 Member

    Joined:
    23 November 2010
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Volvo V40 2.0T
    Km:
    135000
    Årgang:
    2002
    Bil nr. 2:
    Renault Laguna V6-24
    Bil nr. 2 Km:
    74000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Re: IKKE LØST: service af brabus automat-gearkassen

    Ja, jeg vil bare henvise til mit forrige indlæg; de har givet en garanti på gearkassen, så er ventilhuset færdigt, så er det deres problem. Det er jo dem der har vurderet at det var i god stand da de renoverede gearkassen. En evt. fejlvurdering fra deres side kan, så vidt jeg kan se, på ingen måde blive dit problem.

    De har haft din gearkasse inde til renovering, og de giver garanti på en renovering; end of story...

    Brian

    P.S. Ja, reglerne er virkelig så firkantede, du er, som forbruger, beskyttet i hoved og r.. her i landet... :D
     
  14. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: IKKE LØST: service af brabus automat-gearkassen

    Ok.

    Ja jeg fik ikke ringet i dag, så det bliver i morgen der bliver ringet fra morgnen af 8)
    Jeg er jo meget nysgærig efter at vide hvad og hvor det er galt.
    Jeg ville ikke glæde mig over at høre de har rodet med den hele fredagen, hele mandagen og hele Tirsdagen, og stadig leder efter fejlen, men mon det er så galt, de har nok også andet at se til, men jeg håber da den har fået krælig behandling og ikke bare hår stået stille siden den fredag de havde haft ventil huset af den og sat det på igen :?

    Kunne på en måde være fedt hvis man fik et helt nyt ventilhus på til de der 9000 Kr :lol:
    Ah, så tror jeg sgu han finder et andet brugt som virker :lol:
     
  15. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: IKKE LØST: service af brabus automat-gearkassen

    Nå så fik jeg ringet og spurgt til hvad der forgik bag de lukkede døre :lol:

    De har åbenbart haft ventilhuset af og på op til et utal af gange og kan stadig godt fornemme at der er noget der ikke virker som det skal, så de har åbenbart store problemmer med at finde fejlen.
    Det var noget med at når de fjernede 1 fejl så var der noget andet der ikke spillede som det skulle osv. men Bjarne som tog telefonen vidste ikke mere precist hvad det var de rodet med.

    Jeg tænker bare, hvis de havde et SPRIT nyt ventilhus, så kunne de da prøve om det bare fjernede alle problemmer, det kunne noget jo godt tyde på det måske ikke gør...
    Jeg mener også hvordan har det lige indflydelse på om den tager fat i gearet og motorbremser i "2" eller slipper gearet i 4 gear mens man accelerer og den ligesom ER i gear, det virker ikke rigtig for mig til at være et ventilhus problem.
    Men det ender jo nok med de også må afmontere gearkassen for at se om der er noget inden i der er gået galt.
    Det er jo ikke til at vide... :|

    Jeg håber sgu bare det bedste og der lige pludselig er sådan en SÅDAN oplevelse i det for dem og for min skyld :-D

    Men jeg har åbenbart en tendens til at kunne noget med min W124er som selv de bedste har svært ved at løse.
    Der er ikek mange opgaver jeg har fået løst ude i byen som er lykkedes første gang... faktisk aldrig :roll:

    Ejner Hessel skifter bagrude og får ridset kanten langs ruden og bøjet listen.
    Ejner Hessel skifter bagskærmene og får brændt vakum slangerne over til centrallåsen.
    Ejner Hessel montere hjulkapsler ude nat spænde dem.
    Køber brugt gearkasse af Gørløse får monteret den hos JTC - Resultat køre hjem og så smider den gearkasse olie.
    Ej at forstå jeg klandre nogen af dem for problemmet, jeg erkender bare det også var en opgave der ikke lykkedes.
    Kurt Nielsen, renovere min gearkasse = vil ikek skifte op fra 2 gear og mange andre problemmer med justeringen.
    Får renoveret fælge hos fælgs smeden hvor hans maler misforstår farve valget.
    Og der er sikkert flere jeg ikek husker, men nu dette her med Automatgear centret som på 3-4-5 gang har bilen oppe fordi den ikke liiiige opførre sig som en bil med nyrenoveret gearkasse med total garanti som efter sigende skulel være lige så god som en ombytter :|

    Hvor mange dage jeg ikke har skulel undværre min bil pga. andre ikke lige har kunne lave bilen i 1 forsøg, det er snårt op i så mange dage det kan blive til et helt år :p

    Nå men i det midnste er jeg optimistisk her, fordi de har udvist største ansvarlighed for den opgave de har udført og ikke knyer for at undersøge og udbedre manglen/fejlene.

    Men jeg glæder mig til at høre Jørgens oplevelse med den, denne her gang :) man vil jo også godt lære lidt om det ukendte :)

    Så selvom det har været en langhåret oplevelse, så går mine varmeste anbefalinger helt sikkert stadig til Automatgearcentret for deres håndtering af sagen, specielt når det ikke går som planlagt. 8)
     
  16. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: IKKE LØST: service af brabus automat-gearkassen

    Ringede igen dag, da de nu har haft den i over 1 uge...
    Igen Bjarne der tog telefonen som ikke rigtig helt ved hvad der har været prøvet og lavet ved den.

    Men han vidste de stadig var over den og den stadig var et stort mysterie for Gearkasse eksperten Jørgen med hans 30 års lange erfaring :cry: ikke gode tegn ligefrem synes jeg jo...

    Nå men Bjarne mente at man nu havde været over alt på den og prøvet alt "UDEN" at afmontere gearkassen... :roll:
    Så nu var Jørgen ved at smide håndklædet i ringen og erkende at de nok skulle have afmonteret gearkassen og skildt den ad igen.
    Men han var ikke glad for at skulle dette da han også sidste gang gjorde dette for at tjekke alt igennem på dobbelt manér.
    Men ventilhus og hvad der ellers er af ting som kan afprøves udefra havde været udskiftet og prøvet med andre stumper osv osv. uden held, eller uden helt at fjerne alle symtomer og nye opstod med andre dele osv... :roll:

    Så på mandag bliver den nok adskildt igen for at tjekke alt inden i for fejl...

    Jeg føler sgu lidt med manden, det er virkelig en af lorte opgaverne han har med at gøre her tror jeg.
    Men sådan er det jo nogle gange og jeg har udvist stor forståelse for det kan være sådan og siger bare det komemr til at virke så er jeg glad :|
     
  17. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Re: IKKE LØST: service af brabus automat-gearkassen

    Det er virkelig trælst, når sådanne situationer opstår, både for kunde og værksted..
    Hvad koster en ombytningsgearkasse ved Mercedes egentlig?
     
  18. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: IKKE LØST: service af brabus automat-gearkassen

    Ja, jeg føler med dem, men en ombytter koster 26.000 Kr. plus moms.
    og ja jeg har nok allerede brugt både tid og penge i den størelse, men det vidste jeg jo ikek før jeg gik ind til det at det ville ende med.

    Problemet er at jeg vil have det org. gearkasse nummer/hus på bilen.
    Men man kunen jo nok tage gearkassen ud af ombytteren og smide over i mit gearkasse hus :lol:

    Jeg tænker stadig lidt på om Gilleleje virkelig er så gode til de gearkasser som det siges.
    Jeg snakkede med en mand på vores havne møder i roskilde en dag, hans erfaring var også noget lidt andet end alt det gode man ellers har hørt.
    Det var også noget med at efter 1 år, så smed den alt gearolien og brændte af, her ville man ikke gøre noget ved problemet.

    Men faktisk så var den autotransporter som hentede mig, styret af en glad gut som sagde han virkelig havde haft mange ture derop til dette automatgearcenter, så han kendte det godt og sagde han dog ikke selv havde nogen erfaring med dem, andet end at mange fik deres biler transporteret derop når der var noget med gaerkassen. :|

    Men jeg fatter heller ikke en brik af det hele, manden har fandme hele 3 gearkasser, godt nok med hver deres fejl og symtomer, men han har da alle muligheder for at mixe bare et eller andet som virker tænker jeg... :|

    Tænk hvis han kun havde haft min, så havde der ikke været stumper at bytte ud med og efterprøve fejl kilder med osv.
    Så det er sgu lidt underligt der ikke snart er fundet ud af bare et eller andet tænker jeg... :|
     
  19. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: IKKE LØST: service af brabus automat-gearkassen

    Nu kunne man snart godt tænke sig de ringede og sagde, så nu kan de hente din bil, den er bare i orden nu :)

    Hader ventetid, med mindre man kender resultattet og det tør jeg ikke rigtig forudse med det her projekt desværre :cry:

    Men mon ikke snart de har fået styr på den, nu har da da haft den siden Fredag d. 13 :shock:
    Ah, men det skete så dagen før, så det var ikke datoen der gjorde udfaldet :D
     
  20. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: IKKE LØST: service af brabus automat-gearkassen

    Hmm...

    Ringede lige og man havde stadig ikke fået adskildt gearkassen.
    Så det lød ikke som om der var arbejdet på den den i denne uge... :?
    for liften skulle lige være ledig.. :-|

    Men der har nu været afprøvet med 3 forskællige ventilhuse uden resultat.
    Så Jørgen var ved at give op, men havde nok af den grund lige ladet den stå nogle dage for at få et frisk syn på den.

    Så nu skulle den adskilles og det blev tidligst i morgen da der ingen mekanikkere var i dag.
    Og så bliver det nok heller ikke i morgen vil jeg gætte på.

    Så det jo rigtig fedt de ikke formår at finde fejlen. :roll:
    Jeg kan jo ikke lade være med at tænke på om man kun har haft kikket på bilen i 2-3 dage og ikke rørt den ellers.
    Hvilket jeg ikke synes er i orden da man har med en reklamationssag at gøre for gud ved ikke hvilken gang.

    Jeg kan ikke tro man kan være 10 Hele antal arbejdsdage om at komme til den konklusion at man først NU vil skille den ad. så de har nok ikke været på den alle 10 arbejdsdage.

    Så en gang i næste uge håber jeg jeg kan være blevet klogere på hvad der er sket med den :(
     

Del denne side