Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

turtal går op og ned, ved tomgang og ved kørsel kold motor

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af olevidar, 6 Juni 2011.

  1. casper

    casper Member

    Joined:
    14 Februar 2007
    Indlæg:
    438
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    2820 Gentofte
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 280TE
    Årgang:
    1993
    Re: turtal går op og ned, ved tomgang og ved kørsel kold mot

    Hej Ole,

    Hvor sidder det stik han koblede fra ? var det bare ovp relæet han trak og og så startede bilen?
    Jeg spørger da min egen er begyndt at ligge på 500 rpm i tomgang(M104.942) den taber et slag i ny og næ så måske jeg skulle se på ovp igen
     
  2. olevidar

    olevidar New Member

    Joined:
    1 November 2010
    Indlæg:
    28
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w201 2.0 aut
    Km:
    174000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    w124 260E 4-matic
    Bil nr. 2 Km:
    197000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Re: turtal går op og ned, ved tomgang og ved kørsel kold mot

    det er stikket på generatoren han koblede fra
     
  3. olevidar

    olevidar New Member

    Joined:
    1 November 2010
    Indlæg:
    28
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w201 2.0 aut
    Km:
    174000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    w124 260E 4-matic
    Bil nr. 2 Km:
    197000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Re: turtal går op og ned, ved tomgang og ved kørsel kold mot

    hey, tilbage fra ferie nu og kan 100 % sige at det ikke vare OVP relæ, fejlen fortsatte i dagene efter jeg også havde byttet dette med et nyt (og det var jo nyt fra før). Jeg havde motorstop på min ferie, og byttet i den forbindelse tændspole, styringsenheden til tændspolen og til sidst krumtapføler. Fejlen der forårsagede motrostopen viste sig i sidste ende at være en defekt rotor i strømfordeleren (selv om den var helt ny ! ). Men en anden, hyggelig, "bivirkning" af disse komponent skifter er at mit tomgangs problem nu er VÆK :) yes, nu går den helt perfekt ! Har mistanke til krumtapføler uden at jeg helt forstår hvordan... jeg skal en af de nærmeste dage montere den gamle tændspole og styringsmodul, virker den fortsat så er det 99 % sikkert det er krumtapføleren der har drillet ..
     

Del denne side