Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

tændingslås

Emne i 'Tændingslås' startet af Funk*, 12 Januar 2009.

  1. Funk*

    Funk* New Member

    Joined:
    24 August 2008
    Indlæg:
    174
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Bramming
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D
    Årgang:
    1990
    Ja, min tændingslås er begyndt at være lidt bøvlet af få i nul, dermed kan man jo ikke starte den igen.. er det en slidt tændingslås/nøgle? eller noget andet?
     
  2. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    Sikkert en kombination , derfra hvor din tændingslås er nu ,er der ikke langt fra det punkt hvor nøglen heller ikke kan drejes til start, så jeg ville bestille en ny låsecylinder så hurtig som mulig. MVH.
     
  3. Verner

    Verner New Member

    Joined:
    25 September 2007
    Indlæg:
    71
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Kgs. Lyngby
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Volvo C70
    Årgang:
    2008
    Ja du

    ned til forhandleren husk reg attest og kørekort, og oplys evt om nøgler HAR været skiftet ... Hvis du har værkstedsnøgle og den lille nøgle, så har de nok ikke ...

    http://www.124forum.dk/w124/forum/viewt ... a0939a9738

    Skriv hvis du vil vide mere, har lige været det igennem !

    SKYND DIG MIN VEN :)
     
  4. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Hej FUNK
    Jeg har lige været udsat for at bilen ikke ville starte pga forbindelsen til tændinglåsen og bundstykket var knækket. kostede mig 1300spir at skifte alle 3 dele men så håber jeg aldrig at støde på det problem igen.
    Så som de andre siger, skynd dig at skifte låsecylinder så du ikke havner i en lignende situation... Valgte ikke at få låsecylinder på stelnummer så de passede til resten af bilen da jeg ikke turde satse på en kombination af gamle og nye nøgle og låse, så nu er der desværre 2 forskellige... En til tænding og en til bilen som jeg så ikke bruger da der er fjernbetjent centrallås...
     
  5. Verner

    Verner New Member

    Joined:
    25 September 2007
    Indlæg:
    71
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Kgs. Lyngby
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Volvo C70
    Årgang:
    2008
    hmm

    jeg har valgt at få ny nøgler til de gamle, låse, inkl en ny tændingslås, jeg har også fjernbetjent clås, så det er sjældent at jeg bruger den nye nøgle til andet end den nye tændingslås ...

    MEN JEG syntes det er fedt at have en og samme nøgle også til handskerum OSV :) plus det er da sjovt at man kan bestille det endu ...
     
  6. Funk*

    Funk* New Member

    Joined:
    24 August 2008
    Indlæg:
    174
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Bramming
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D
    Årgang:
    1990
    Foretrækker også den samme nøgle til alt :) ellers er der bare de flere at smide væk.
    Jeg takker mange gange for de nyttige svar :)
     
  7. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Det er vel også at foretrække men min original nøgle var af den tynde slags og de er mere udsat for sammenbrud sagde mercedes så Jeg prøver at leve med 2 nøgler :)...
     
  8. Funk*

    Funk* New Member

    Joined:
    24 August 2008
    Indlæg:
    174
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Bramming
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D
    Årgang:
    1990
    Det lader sig jo også gøre :) det er vel derfor man har nøgleringen.. så man kan smide alle nøgler væk på en gang ;)
     
  9. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Lige mine ord ! ;)

    Jeg ville være skræmt fra vid og sans i dit sted Funk*
    Det kan KUN gå for langsomt, med at få en ny låsecylinder i.
     
  10. Verner

    Verner New Member

    Joined:
    25 September 2007
    Indlæg:
    71
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Kgs. Lyngby
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Volvo C70
    Årgang:
    2008
    Jeg lod faktisk værkstedsnøglen sidde i, og havde et viskestykke hængende over ratstammen, når den stod parkeret ...

    Jeg har jo så også alarm/startspærre ( gl. ungo ) som er trofast som en lille hund, samt jeg stiller naturligvis aldrig min T124 "farlige" steder :)

    Min pointe er blot, når først ratlås osv skal skæres over, så bliver det vist dyrt, besværligt usv.
     
  11. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Pha ha, og jeg har den firkantede nøgle som kun passer til dørene og tændingen, men aflægnings boksen i midten passer den ikke til og ej heller bagerummet og denne firkantede nøgle burde passe til alle låse.
     
  12. Funk*

    Funk* New Member

    Joined:
    24 August 2008
    Indlæg:
    174
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Bramming
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D
    Årgang:
    1990
    problemet var jo bare at jeg ikke kunne få nøglen drejet over på 0 og dermed kunne jeg ikke starte bilen før den var kommet over på 0
     
  13. jpb

    jpb New Member

    Joined:
    29 December 2009
    Indlæg:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300CE
    Km:
    350
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hejsa,
    Jeg har med gru læst jeres indlæg om tændingslåse..
    Hovedsageligt fordi min (300CE fra '90) har sat sig og jeg ikke kan dreje til start for at tage cylinderen ud.
    Det er sket tidligere hvor jeg ikke tænkte over hvad er kunne ske 1 md senere. Nu sidder den altså og griner af mig.

    Er der nogle gode forslag til hvordan man får den lirket til start så jeg kan tage cylinderen ud ?

    Mvh
    Jens
     
  14. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Hej Jens

    Jeg tror vi er ude i noget "bare ærgeligt" ting...... det er nok noget med at pille afdækningen af omkring låsen,- og så finde en vinkelsliber,- og skære den øverste halvdel af,- så kan resten afmonteres på normal vis,- og så en ny komplet tændingslås på.

    Hvis du vil have originalkodet nøgler/låsecylinder skal det bestilles hjem fra stuttgart på stelnummer.
     
  15. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Hej Jens,

    Der er ikke andet for, end at blive ved med at prøve at dreje den til tænding. Lykkedes det ikke, skal cylinderen bores/slibes i stykker (tager LANG tid!!) :aww:
     
  16. jpb

    jpb New Member

    Joined:
    29 December 2009
    Indlæg:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300CE
    Km:
    350
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Ok så kommer lige et tillægs-spørgsmål da jeg ikke har bestilt cylinderen endnu.

    Når der skrives "original", forstås det da således at andre cylindre er ikke-originale ? Og skulle de være "dårligere" ?
    Eksempelvis dem der sælges på Ebay til €30 ?

    Ummidelbart virker et €30 kit jo som en fornuftig løsning da jeg har tænkt mig at anskaffe mig anden bil inde for nuværende udstødnings levetid. (Næste gang skal der skiftes katalysator også og det er for dyr en reparation i forhold til at købe ny bil)

    Mvh,
    Jens
     
  17. jpb

    jpb New Member

    Joined:
    29 December 2009
    Indlæg:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300CE
    Km:
    350
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Nu har jeg hen over weekenden prøvet at "lirke" uden held. Har mercedes mon et tool/"hovednøgle" til at "knalde låsen ned" så den kan drejes/skiftes ? Inden jeg får rodet færdig selv viser det sin nok billiger at få det gjort af værkstedet. Jeg skal trods alt bruge bilen til hverdag, hvilket så ikke bliver imorgen mandag :angry:

    Alternativt, hvordan starter biltyve sådan en bil så jeg kan køre den til værkstedet og slippe for transport omkostningen ?
    (Sidste spørgsmål formodes kun besvaret i Private-Mail)

    Jeg er altså rimeligt fucked her, så jeres gode erfaringer er kærkommen.
    mvh, Jens
     
  18. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Den skal bores ud og det er der ingen hemmelighed i,opskriften er givet herinde før..
     
  19. jpb

    jpb New Member

    Joined:
    29 December 2009
    Indlæg:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300CE
    Km:
    350
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    er der en lidt nærmere beskrivelse af udboringen, da opbræk eller udboring af tændingslåse ikke ligefrem er oplistet på min kompetenceliste :lol:
     
  20. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    1.Boremaskine på 1000 watt 2 titanium bor på 5 og 10 mm.Start med bore den ydderste hætte af den er ekstrem stærk og holdbar.Når den er boret af ,kan du bore cylinder ud..Det var ikke så svært har lige gjort det på min kammi ny indkøbte 300d turbo w123..Det kan ikke betale sig tidsmæssigt at skille beklædninger ad..Det var hvad jeg gjorde,der findes sikkert også andre løsninger..
    Du skal selvfølgelige bore den ud forsigtigt så du ikke ødelægger eldelen i den(bundstykket),spånerne suger du op med en støvsuger..Bagefter kan du montere en ny cylinder i huset.
     

Del denne side