Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Spær i bagtøjet

Emne i 'Bagtøj' startet af Bendix, 7 Juli 2014.

  1. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
  2. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Jeg har haft købt et par stykker til Opel Kadett C GTE & Opel Manta B og der har det virket perfekt. De biler bliver i øvrigt brugt, skal jeg hilse at sige ;) så kvalitets testet.

    Nu har jeg lige bestilt til en kunde som har bygget en heftig w124 med 606 turbo, så det bliver spændende at se når det kommer til den (det havde de godt nok lidt leveringstid på)
     
  3. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Har du nogle ca. priser, de er vel rimelig ens, når det er uden ASD, ASR, ESP, HIV, BMW...... ?
    (Sidder på balkonen med Efes og solstik) :oops:
     
  4. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    Prøv og kigge her også. :D
    http://www.nsvprestige.com/drivetrain.html
     
  5. henrik68

    henrik68 Member

    Joined:
    27 Februar 2010
    Indlæg:
    179
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 500E 6,0 Wäth
    Km:
    30000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    SL500
    Bil nr. 2 Km:
    93000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1997
    Fed hjemmeside du henviser til der Supercharger 8)
    Jeg skal også have købt et Quiafe til min, men det billigst jeg har fundet det til er 1469 Pund på Ebay.
    Så der har du lige sparet mig for 4500 kr.. :D
     
  6. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Nej de tager ikke meget højde for om den har 'det ene, det andet eller det tiende'

    Jeg kan bestille det hjem og sælge det for omkring 10.000 kr. + moms (skal lige have en opdateret pris fra Quaife) Men det er der omkring.
     
  7. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Hvis der nu er flere som skal bruge diff's fra Quaife, så lad os prøve at få 'samlet folk' lidt - så kan jeg presse dem på prisen og måske lave en super pris til alle, 8) 8)
     
  8. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hvis der kan fåes et med ASR så jeg på også :mrgreen:
    Ellers kan man vel flytte følerne som på en 210er så de sider ude ved hjulet. :| ASR har jo som sådan ikke noget at gøre med bagtøjet, det bare bremse styring og motor gas styring
     
  9. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det kan godt fås med ASR, har selv monteret det på min R129er.

    Men inden man bruger energi på bagtøjet, så koncentrer dig om dæk og camber i forhold til sækning eller lign.
    Du skal havde fat i nogle federal gadesliks, i forhold til almindelige dæk.. Så er der 30-40% bedre greb på gadesliks.

    Min egen har jeg ikke målt endnu, men lavede en måling på en SLK55 AMG, med og uden gadesliks.
    Der hentede den over 1 sekund i optræk fra 0-100
     
  10. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Timingen for mig er ikke nu, har simpelthen for mange projekter stående foran spær.
     
  11. Borring

    Borring Member

    Joined:
    1 Oktober 2011
    Indlæg:
    348
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    BMW 135i
    Km:
    100000
    Årgang:
    2014
    Bil nr. 2:
    Peugeot 106 Rallye
  12. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    HerreGud de par Projekter. Du har ikke engang monteret Gearkassen endnu :p

    Hvad fanden laver du også i Tyrkiet når du kan ligge hjemme og skrue BIL :nakkal:

    Søren
     
  13. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    Damerne dernede, er billigere end de danske. :lol: :oops: :D
     
  14. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Måtte lige lokke 'tolderen' væk, mens gearkassen bliver smuglet ind på matriklen, dernæst skal den 500 m119 også smugles ind, det bliver nok lidt sværere. :coolguy:

    Det skal der lige styr på, inden jeg kaster mig ud i et ikke absolut nødvendigt spær-projekt.

    Har du fået fjernet den skrot-AMG? husk lige at lægge styring og ledningsnet til motoren til side. :D

    Værksteder skal også gerne stå klar, så jeg kan montere gearkasse og tune m119 jo. :nakkal:
     
  15. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
  16. henrik68

    henrik68 Member

    Joined:
    27 Februar 2010
    Indlæg:
    179
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 500E 6,0 Wäth
    Km:
    30000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    SL500
    Bil nr. 2 Km:
    93000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1997
    Har lige købt et spær derfra, og er ved at få det monteret i et 2,65 differentiale :D :D
     
  17. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Jeg har også lige købt et spær som skal monteres i et 2,65 bagtøj, til et privat projekt 8)
     
  18. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Kan ikke lige gennemskue det, er det et komplet bagtøj, der blot skal monteres i huset, på med kardan og trækaksler, så kører det for dig ?

    Altså er det kun huset, der skal genbruges, eller gælder det også krone- og spidshjul mv. ?
     
  19. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Når man køber et LSD spær, så er det kun kronehjulsrammen man får. Det er langt fra lige plug and play og alt for mange mennesker og værksteder, kaster sig ud i selv at montere det via en skrugetvinge, stor hammer eller lign :angry:

    Et LSD spær, køre med meget stor pression og kræver en del special værktøj og erfaring for at samle det korrekt. Når jeg montere de spær på kunde biler, så bliver bliver bagtøjet samlet af en underleverandør jeg benytter, som ikke laver andet end bagtøj og har grejet til det. Selv han kan få samlet det med forkerte tolerencer.

    Så nu er i advaret! inden i kaster jeg ud i der project :D

    Men ud over det, med den rigtige motor effekt, konverter stalspeed og dæk.. Så er det bagtøj guld vær.

    På en standart E500 i 5.0 eller 6.0, ville jeg nok sige det er spild af penge. Brug dem hellere på ordentlige dæk, de er alt afgørende.

    Kan anbefale Toyo R888 8)
     
  20. henrik68

    henrik68 Member

    Joined:
    27 Februar 2010
    Indlæg:
    179
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 500E 6,0 Wäth
    Km:
    30000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    SL500
    Bil nr. 2 Km:
    93000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1997
    Det bliver vel først rigtig et problem hvis man tager spidshjulet ud også, så er det svært at få indstillet rigtigt igen, hvis du kun skifter klumben skal du vel bare have samme tolerance som før du afmonterer den, det værksted der laver mit bagtøj frarådede mig at skifte lejerne da det kun har gået 150000 km, hvis man skifter lejerne kan det godt være svært at få indstillet rigtigt igen.
    Om det er spild af penge er vel en smagssag, syntes det er lidt sjovere at lave 2 lige lange lakridser :D :D
    De der Toyo R888 har jeg søgt på, men kan ikke finde dem i min størrelse 285 35 18
     

Del denne side