Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Spær i bagtøjet

Emne i 'Bagtøj' startet af Bendix, 7 Juli 2014.

  1. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Den ramme du for, har ikke 100% samme deminsioner som den opridelige i bagtøjet, så det er helt forfra med at få stillet det ind, som hvis du havde spidshjulet ude. Ellers ricikere du at køre f.eks 20.000km og så begynder bagtøjet at synge fordi at krone og spidshjulet ikke står rigtigt.

    Man bruger normalt en maling på spidshjulet, som afgiver farven på kronhjulet når det rotere. På den måde kan man se om der er fuld kontaktflade.

    Mener ikke at Toyo laver det i 285
    Det hedder 275-295 eller 315.. Hvis jeg ikke husker meget forkert.

    Men selv uden spær og med din 6.0er, så laver den ingen sorte snegle med Toyo R888 dæk.. De står fast.
    Så er det for at brænde gummi af, så er det nok ikke det rigtige valg
     
  2. henrik68

    henrik68 Member

    Joined:
    27 Februar 2010
    Indlæg:
    179
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 500E 6,0 Wäth
    Km:
    30000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    SL500
    Bil nr. 2 Km:
    93000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1997
    Jo men hvis du måler tolerancen før du afmonterer, og indstiller med samme tolerance når du samler, så har du vel også samme anlægsflade, men igen, det er ikke noget jeg vil rode med selv, har heller ikke det værktøj der skal bruges.
    Det ville også være lidt synd at brænde gummi på de der Toyo R888, de er noget dyrere en de almindelige dæk :D
     
  3. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det kan man desværre ikke gøre på den måde. Det er forfra med at få stillet det hele rigtigt ind når det skal samles og det er som sagt en vanskelig proces.
     
  4. henrik68

    henrik68 Member

    Joined:
    27 Februar 2010
    Indlæg:
    179
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 500E 6,0 Wäth
    Km:
    30000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    SL500
    Bil nr. 2 Km:
    93000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1997
    Tak for input Jacob..
    Tror lige jeg vil køre forbi værkstedet i dag, for at høre om han er klar over det.
     

Del denne side