Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.
Batteribyen.dk
  1. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0

    Høj musik både fra anlæg og motor det er vejen frem :lol: , men tror ikke du skal regne med turbo-lack med 0.3bar især med den mega turbo du har :) tror først du mærker det efter 0.8bar og igen hvis du har et recirkulerende system installeret på den trykker den jo meget hurtigere,

    men gid det var mig der prøvekørte turbo vogn og ikke var rædsels-slagen for mit kommende syn af bil haha :D
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Så er jeg snart ved at være til vejs ende :D :D

    Intercooler fjernet og der er monteret vandinsprøjtning i stedet for.
    Så den køre i 2 trin:

    0,3 bar uden køling og 1,0 med køling

    Fik urene lidt lækkert i a stolpen og isoleret udstødningen.
     

    Attached Files:

  3. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,408
    Likes Received:
    47
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +57 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    Gonggong i30
    Bil nr. 2 Km:
    200
    Bil nr. 2 Årgang:
    2012
    Så mon ikke du kan få den hele vejen rundt i år, på 'vendepladsen' foran træf-området i Bogense, du fik den vist kun halvt rundt sidst. :nakkal:

    Fedt projekt.
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jeg gjorde det næsten med vilje :D
     
  5. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    så hvad gør du mht syn? eller er den godkendt? og hvordan :eek:
     
  6. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er helt forfra med en godkendelse fra Mercedes om at bilen kan klare effektforøgelsen.
    Så skal den havde et udvidet syn, hvor synsmanden gennemgår bilen og godkender om det hele er lavet forsvarligt og at Co2 tal og støj er inde for grænserne.. Det bliver så skrevet i bilens papire, hvorpå skat vudere om der skal betales ekstra afgift.. Men det er der gjordt en gang, da den kørte med kompressor, så tror ikke det bliver noget problem.
     
  7. PeterASK

    PeterASK New Member

    Joined:
    21 Januar 2013
    Indlæg:
    333
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    504000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Så det er måske "let", forstået at der er ret mange vilde amg og brabus modeller, at det derfor kan lykkedes? Synes oftest at høre det er helt umuligt i dk. Men fedt! Og fedt projekt! - hvad fik dig til at droppe intercooler?
     
  8. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Let er det ikke. Mercedes skal som sagt først godkende det, bagefter synsmanden.

    Så det skal laves ordentligt når man tuner bil. Det er ikke uden grund at en tuning hos eksempel Kleemann koster op imod 70.000,- :eek:

    Den intercooler jeg havde på var lige et nummer for lille og havde for stor modstand = den udviklede mere varme end den kølede.

    Der er desværre ikke plads til en større intercooler, så derfor gik jeg over til methanol/vand indsprøtning. Det har jo samme effekt som intercooler og eliminere alt hvad der hedder tændingsbanken.

    Så er der som sagt lavet 2 programmer i styringen, et var den køre 0,3 bar og uden køling og et med 1 bar og med køling.
    Skulle vandindsprøjnings systemet fejle eller løbe tør, går den selv over i det low boost program.
     
  9. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Tror jeg også jeg må prøve dette endag.. altså når man er udlært :lol: det lyder til at være dyrt mht godkendelser :D
     
  10. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det begynder at tage form. Var på felt i dag og fik den målt og den yder godt må man sige :D :D :D :D

    Men skulle også bare se hvad den kunne, så det kan godt være at turboen kom på overarbejde og ydet mere varme end effekt og det er selvfølgelig noget som kan dræbe motoren på sigt.

    Den blev målt med 1,2 bar i ladetryk og med vandindsprøjning.. Uden tændingsbanken, så må sige at det vandindsprøjtning er noget der virker :-o

    Den skal selvfølgelig ikke køre med så høj effekt til det jeg bruger den til, det ville nok tage for hårdt på motoren.
    Den bliver skruget ned til maks 0,7 - 0,8 bar.. Så er man på den sikre side

    Men så fik jeg da prøvet grænser af med bilen:) 900 hp og 1050nm!!!

    Nu skal jeg så bare lige skifte alle clamps og spændebånd ud på trykslangerne i morgen.. Det er ikke så meget ladetrykket, men trykket når man slipper gassen, trykker det hele fra hinanden... Så det blev en lidt klam løsning med superlim og spændebånd i dag :twisted:
     

    Attached Files:

  11. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    Nice. 900 hypper med turbo'en. :gr8:
    Hvor mange kunne kompressoren levere?
     
  12. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jamen den skulle gerne kunne levere 1.000 hypper, men den var gearet til ca 800.

    Så har aldrig prøvet hvad kompressoren maks kunne, da det er lidt besværligt at geare den om.
     
  13. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Fedt! Den bil kan jo tvinge næsten alt i knæ :evil: :D

    Ved du hvorfor, den har det lille dyk i kurverne, lige før den når max. Nm og HK?
     
  14. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Ja, det er fordi at blow of ventilen begyndte at sige stop der.

    Som sagt, så var det kun lige for at prøve og se hvor grænsen er på systemet.
    Det hele bliver trykket fra hinanden og wastegate, blow of ventil, turbo, benzin pumpe o.s.v begyndte at give op ved den effekt
     
Batteribyen.dk

Del denne side