Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.
  1. PeterASK

    PeterASK New Member

    Joined:
    21 Januar 2013
    Indlæg:
    333
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    504000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Spændende og ser godt ud! :gr8:

    De røde MSD, hvad er det?

    en anden ting, den gamle intercooler, hvor er den fra? Kunne godt tænke mig nogle mål på den, evt også nysgerrig med hvilken vandpumpe du bruger? ..og ja køleren :D kan den passe på w124?
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jeg takker mange gange :) Der er også en del timer i sådan et project..

    De røde blokke er tændspoler. De originale er på ca 25kv og de nye er på 45kv... Så der er lidt mere power til tændrøret, hvilket er nødvendigt da de skal arbejde hårdere.

    Selve køleren foran, burde også kunne side på en W124er, men det kræver lidt tilpasning på chassiet.. Der skal skæres, svejses og males lidt
     
  3. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Ser godt ud :) dit motorrum stemmer ihvertfald maks! og projektet er ihvertfald os gennemtænkt 8) gid jeg dog havde dine finanser til at leve drømmene ud :lol:
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jeg takker mange gange :) fik lavet lidt mere hen over weekenden. Begynder at kunne se enden på projektet :D
     

    Attached Files:

  5. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Jeg synes det er et flot projekt, og noget man helt sikkert ikke ser til hverdag meget gennemført!

    Lige et par spørgsmål

    Er de blå slanger fra intercooler? det er jo lidt utraditionelt at bygge turboen dernede, hvordan med selve trykslangen? normalt synes jeg de har en større diameter..

    Det er en fin lille sump og når man tænker på motorens størrelse så er bundkaret da ret småt, kommer det til at påvirke smøresystemet med alt det ekstra rør`?

    Hvilken motorolie vil du køre med sådan et turbo setup?
     
  6. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jo de blå slanger er til intercooler systemet, køleren sider foran og intercooleren er den der sider underbilen.
    Trykslangen er 2.5" der række op til de 800hk som jeg gerne ville køre med

    Olien sumpen er 2 delt, så det kar jeg har monteret studser på, er kun den nederste del af oliesumpen.
    Jeg ville mene at der bruges 0,3 liter til smøring af turboen, så det skulle ikke være noget problem med oliemængden.

    Olietypen er 5W40, ikke noget specialt over olien :cool:
     
  7. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Jeg troede en 5-40 blev alt for tynd i varmen, men nu ved jeg ikke om du har en super stor oliekøler, olien kommer da periodisk under pres hvis du skal hente så meget effekt vil jeg vove at påstå..

    Men er det fordi turboen er flyttet væk fra manifolden? så bliver den i praksis mindre varm?
     
  8. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    Er luftmassemåleren fjernet? hvis ja. hvad erstattter dennes målefunktion. :|
     
  9. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Olien bliver ikke så meget varmere fordi der er kommet turbo på.. Det er mere på diesel motore, hvor at turboen arbejde mere og motor, så turbo og motor yder mere varme.

    Luftmassemåleren sider der stadig, den kan man ikke undvære :-D
     
  10. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Så fik jeg sat den sidste stump rør på + wastgaten.

    Nu skal jeg bare lige havde fyldt min argon flaske op for at montere bagpotten :-?
    Der går alligevel en del til på sådan et projekt!
     

    Attached Files:

  11. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Totalt fedt projekt! Bliver der ikke meget varmt lige der hvor turboen er under bilen? Tænker her på hvis man holder på græs! Chr

    Sendt fra min GT-N7105 med Tapatalk
     
  12. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Mange tak :D Jo den bliver selvfølgelig lidt lun, havde også tænkt at der skulle et varmeskjold op over turboen for at skåne bilens undervogn..

    Men hvis man holder på græs eller lign, er vel det samme som en almindelig udstødning
     
  13. LarsLaursen

    LarsLaursen New Member

    Joined:
    28 Januar 2014
    Indlæg:
    10
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    '82 280TE
    Km:
    173000
    Årgang:
    1982
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Fedt projekt!!

    Har du monteret pumpe på olietilførsel/retur til turboen? Da jeg monterede turbo for første gang for ti år siden, fik jeg ikke et ordentligt fald på returslangen, og det endte med at slå turboen ihjel.
     
  14. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er nemlig korekt. Det er normalt at olien er over oliesump nivo, så olien kan købe fra og ikke skaber koks inde i den varme turbo.

    Men det er der også tænkt på :D

    For det første er turboen jo placeret noget længere væk fra motoren, så den bliver kun en 4 del af den temperatur som en turbo normalt bliver.

    For det andet, så har jeg sat en timer på oliepumpen, så den køre yderligere 5 min efter at man har stoppet motoren, så turboen kan nå at komme yderligere ned i temperatur inden olieflowet stopper.
     
  15. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    Rigtig fint arbejde. 8)
    i mine øjne (sidste billed indlæg) er den færdig og køreklar.
    Det er kun "borgerdyr" som vil have slutpotte på. :D :lol:
     
  16. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jeg er helt sikker på at mine naboer ikke bifalder denne ide :D
     
  17. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0

    så må du jo skifte Naboer :p med bestikkelse kunne jeg blive en af dem :lol:
     
  18. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Kunne i hvert fald godt bruge en nabo, som ikke havde lige så meget imod høj musik, som ham jeg har nu :D

    Men var faktisk ude og teste bilen i dag, sat til 0,3 bar og grov justerede dyser..
    Den trækker godt, men lyden er noget anderledes end før!! Når først turboen slår ind, så lyder det som en jetjager :eek:
     
  19. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    Hvordan med turbotøven? er det til at leve med? :|
     
  20. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Der er ikke rigtig nogen syntes jeg. Lige så snart man lukker op for den, så er turboen der med det samme
     

Del denne side