Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Rystet over værksted.

Emne i 'Ordet er frit' startet af Søren Holm, 22 November 2012.

  1. Lars190

    Lars190 Member

    Joined:
    21 Oktober 2010
    Indlæg:
    321
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Hyundai Atos
    Km:
    65000
    Årgang:
    2006
    Synes det er OK at oprette den her tråd. Den danske transportbranche er ved at være ødelagt af pga alle de østlændinge som panserne ikke gør en skid ved. De er derimod hårde ved de danske chauffører og hænger sig i små fejl og giver kæmpebøder, så når en lastbil er nysynet skal den fandme også være iorden. Har de ikke haft tid nok til at lave den må de jo have sat en anden bil til rådighed. Hvad hvis der havde været bremsefejl og en eller anden panser havde opdaget det? Mon værkstedet havde betalt alle bøderne og givet chaufføren et nyt kørekort hvis panserne havde snuppet det.
     
  2. Søren Holm

    Søren Holm Member

    Joined:
    3 Januar 2009
    Indlæg:
    792
    Likes Received:
    11
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hæstrup Mølleby 9800 Hjørring.
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    Mercedes W211 320CDI
    Km:
    508000
    Årgang:
    2007
    Hvad hvis der havde været bremsefejl ....
    Ja sjovt du nævner det Lars190 , anhængeren havde ABS fejl da den kom på værkstedet for at blive klargjort til syn, det havde den så ikke den dag bilen kom tilbage, men fik allerede natten mellem onsdag og torsdag ABS fejl igen.... Men det skyldes selvfølgelig nok noget helt andet :whistle: Men det får vognmanden nok tjekket i Aalborg en af dagene...
     
  3. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Min pointe var, hvis man alligevel skifter den på kulance, hvorfor så ikke bare gøre det fra start af og ikke "håbe på den går" :|
    Som du siger så har de jo netop selv afmonteret den og den kan afmonteres uden vold så den ikke "bukker" og slår folder.
    Så den høje timeløn, den kan du tilskrive denne her forklaring.
    Mekanikkeren bestiller jo en ny hjem og tænker derfor, den gamle skal ikke bruges, så selvfølgelig gider man ikke bruge tid på at nuse om at få den gamle af, det er jeg HELT med på.
    Men når forsikringen så siger stop, så skal man som værksted gøre sig klart man tog et valg i det øjeblik man jo netop bare flåede den gamle af og være voksen nok til så at sige, ok så må vi selv betale, ellers kan man jo bare vente på forsikringen først inden man går i gang, det er vel egetnlig også den alm. fremgangsmåde right ;)
    Men klart her vil du sige ja men de prøvede jo at lave den hurtigt for mig, klart, men stadig så fratager det ikke nogen at tage sin egen handling i baghoved og sige ok, jeg handlede ud fra egen afgørelse og flåede derfor gammel liste af da jeg ik troede den skulel genbruges og kan nu derfor IKKE være bekendt at montere den gamle.
    Så din afklaring om hvorfor timeprisen er så høj kunne jeg så tilskrive værkstedets utolmodighed over at vente på korrekt behandling af sagen, trods hensigterne har været gode.
    Det falder bare alt sammen bravt til jorden, når man ikke tager konsekvensen af sin egne handlinger og ikke retter op på dem efterfølgende. ;)
    Ellers burde de jo have holdt fast i at de var i sin gode ret til at genbruge den gamle liste right ;)

    Du drager dine egne konklusioner her, jeg har ikke nævnt mekanikkeren her.
    Men hvis vi skal tage den helt korrekt, så er det jo værkstedet som selvf. står til ansvar for evt. mangler og fejl.
    Så nej jeg stiller netop tvivl spørgsmål om hvorvidt det er en monterings fejl eller en fabrikationsfejl.
    Uasnet hvad, så kan vi nok blive enige om at det igen er værkstedet som har det fulde ansvar for dette. ;)
    Du skal jo regne med han selvf. har alle former for chancer for netop at kunen have gjort noget undermonteringen af ruden, vride den, støde den, osv. noget jeg ikke ligefrem skulle mene jeg har den store mulighed for når den ER monteret ;)

    Her skal jeg gerne tilføje til historien at det i første omgang ikke var nødvendigt, men da inner skærmene også skulle skiftes, så ringede man mig op og spurgte til om jeg ikke også ville have dem skiftet så den var helt rust fri.
    Deraf kom behovet for at skulle til i bagerummet midt i opgaven 8)
    Havde jeg vidst dette, havde jeg klart tømt det. :yes:

    Nej det er det sådan set ikke, fordi Ejner Hessel har stået for hele operationen, så ja det er klart den maler de har brugt som skal klandres for dette, men over for mig som kunde så er det Ejner Hessel som skal stå inde for den udførste opgave jeg har betalt dem for udførslen af ;)

    Det forholder sig faktisk næsten korrekt :D dog bare at nøglen faktisk ikke findes.
    Derfor gjorde jeg værkstedet opmærksom på at de skulle bruge en spidstang/låserings aftager tang, den passer lige ind og kan drejes.
    Det er ikke den store enginør kunst de har gjort ud af disse bolte.
    Men omvendt kan de få den ene til at side fast, kan den anden vel også gøres fast.
    mit gæt er at man har glemt at spænde den til, fordi den som regel ikek løsner sig selv hvis de kun er finger spændte, har selv prøvet det nemlig. :p men ok, jeg æder gerne den på egen regning 8)

    Jeg er helt enig, men at man glemte den i første omgang er mig en gåde.
    Vi blev enige om at hele røven faktisk skulle stå som ny vogn efter operationen, derfor undre det mig at den overhoved kan blive overset = man har ikke haft attention to details på hele resultattet, men blot på de ankelte ting der skulle laves som jeg ser det.
    Resultattet er at bulen stadig er der fordi den sider lige midt i den kant som går hen langs siden af bagskærmen :p
    Så den er meget svær at rede med en sugekop.
     
  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Forhåbentlig ikke, der skal være plads til alle, vi er måske mange som mødes på havnen i roskilde og derfor kender hinanden fra disse møder ( som i øvrigt er helt åbne for nye at deltage i, jeg mener det er jo sådan vi har mødt hinanden), derfor snakkes der nok lidt mere frisk fordi man kender hinanden, hvis det er os der menes :| men vi har alle en holdning og tro mig selv os i roskilde møde "Sammenholdet" har mange indbyrdes forskællige meninger om alt imellem himmel og jord. :mrgreen:

    Hvorfor ikke egentlig, prøv at mød op til roskilde møderne, blandt mange andre mennesker på havnen eller et af vores møder, ved godt det lyder helt ude på overdrevet det her, men man kunne risikere at finde ud af vi var en flok flinke folk :| ja syg tanke ik ;) vi bruger i øvrigt ikke tid på ryk klapperi, det er alt for kedeligt, vi berøre helt andre dele, kom og deltag under paraplyen i roskilde hvor vi skiftes til "at holde" :D eller en tur til norge, så giver ordet "klikke" en helt forkert mening :D
     
  5. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Helt enig.

    øhhh hvordan bliver man medlem af den klike?


    Bendix

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2
     
  6. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det med at forumet virker sammenspist og rigtigt nok.. Det har jeg efterhånden hørt fra en del kunder!

    Ikke ment på en dårlig måde, det er jo super hyggeligt at vi kan gasse hinanden og alt det, men det kan virke lidt sammenspist for eventuelt nye medlemmer.

    Og jo der er måske lidt klikke over det her inde, vi er jo nogle stykker der altid skriver her inde og det kan ud af til godt virke lidt som at vi holder sammen om hvad vi siger, men jeg ville nu mene at der er en del tråde her inde hvor vi kan være dybt uenige med forskellige emner og det syntes jeg kun at er helt perfekt med sådan en balance.

    Et forum hvor vi hver især kan stå frem med meninger, debater og stadigvæk lukke computeren med et smil på læben.

    Min personlige mening med det grundlæggende emne i denne debat... Jeg syntes det er forkert at hænge nogen ud på et åbent forum.. Husk nu, der er altid 2 sider af en historie!!

    Dog siger jeg den overstående kommentar lidt imod med at sige, er der nu tale om samtlige dårlige oplevelser, så kan der være noget om det.. Altså så snakker vi flere værksteds besøg, men alle dårlige oplevelser O.s.v

    Fordi det ville jeg kun mene er en stødte for alle andre der overvejer at bruge det!
    Det er jo et debat forum 8)
    ;skål
     
  7. Lasse68

    Lasse68 New Member

    Joined:
    8 Januar 2009
    Indlæg:
    1,171
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ishøj
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E Aut.
    Km:
    125000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    FORD focus 2.0 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    207000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2000
    Hvis vi kigger lidt tilbage i tiden og får lidt overblik over de tråde der omhandler værksteder på dette forum, så er der altså ikke mange, hvor et navngivet værksted får kniv af en forumbruger. Langt de fleste debatindlæg handler derimod om folk der har haft en god oplevelse.
    Eks. er Jacobs lille shop i Greve med rette blevet fremhævet af mange, her under mig selv.

    Derfor bør der også være plads til en sviner, når det er sjusk og bedrag man som betalende kunde har oplevet. Guldsmedens betragtninger og holdninger er kendte. Man skal næsten være taknemmelig fordi en mekaniker gider kigge på ens bil og uanset hvad der går galt er det ikke værkstedets skyld men kun fordi de har travlt og fordi kunden stiller ublu krav om hurtig reperation.
    Værkstederne kan nemt undgå mange sager hvis bare de tog deres kunder alvorligt. Det viser BRABUS grimme erfaringer med et bestemt værksted tydeligt. Her er der netop ikke tale om vilkårlige fejl men sjusk og bedrag.

    Jeg tror ikke man skal undervurdere brugere af dette forum. Vi kan godt selv skabe vores egen vurdering udfra hvad andre skriver. Ingen skriver den fulde og endegyldige sandhed. Alle skriver blot hvad de har oplevet, uanset om det er godt eller skidt. Så bør man som bruger selv danne sit eget indtryk.

    Tilbage til værkstederne:

    Det er sagt før.

    Man skal ikke vurdere et værksted på de fejl de laver. Man skal vurdere dem på hvordan de vælger at håndtere deres fejl. Det er min oplevelse at man som virksomhed kan løse ALLE fejl og problemer til kundens tilfredshed, hvis bare man tager kunden alvorlig. Første del er at turde indrømme man har lavet noget lort.

    Iøvrigt er internettet opfundet for længst og det må man bare erkende som virksomhed. Man kan altid få en sviner på nettet. Lev med det, eller luk værkstedet. Så slipper man for negativ kritik.
     
  8. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Straks man vender ryggen til, så vælter groupieerne frem :D
    Det er ret morsomt - det slår faktisk aldrig fejl.

    Næ, Lasse68 ... Det gælder altså kun nogle ganske få af jer ;)

    Det glæder mig voldsomt at se, hver gang et værksted bliver rost og anbefalet.
    Men lur mig, om ikke Jacob en dag får en tur i 124 forummets vridemaskine, hvis ikke i snart fatter hvad det er jeg skriver.
    Det eneste der skal til... er nemlig bare en urimelig kunde, med internet adgang :?
    For urimelige kunder findes skam :eek: Tro det eller ej.
    Præcis... her er vi enige.
    Utilfredse kunder er uundgåelige - så den eneste måde at sikre sig mod at blive hængt ud, er ved ikke at drive erhverv.
    Men er det rimeligt ?

    @BRABUS
    Må desværre erkende, at et besøg på havnen ect. ligger et pænt stykke nede på prioritetslisten.
    Men tak for invitationen :)
     
  9. Lasse68

    Lasse68 New Member

    Joined:
    8 Januar 2009
    Indlæg:
    1,171
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ishøj
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E Aut.
    Km:
    125000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    FORD focus 2.0 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    207000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2000
    Guldsmed: Nu er det jo sådan at lige præcis Jacob har været en tur i vridemaskinen herinde før, hvor blandt andet jeg selv ikke var enig i Jacobs måde at håndtere en reklamation på. Det ændrer bare ikke på min tro på Jacobs evner til at skrue på bluestar bil.

    Som jeg skrev tidligere; Lad nu vær med at undervurdére vores andres evner til selv at have en mening. Vi ved alle godt at hvemsomhelst kan have en dårlig oplevelse med en kunde og at begge parter selvfølgelig har hver deres idé om hvis skyld det er.

    Jeg er oprigtig glad for at der findes fora som dette hvor vi netop kan diskutere erfaringer med værksteder og reservedele. Alle har en mening, alle bliver hørt og hver enkelt træffer så selv sin beslutning. Eks. Gørløse har fået mange anbefalinger men der er også en del der enten handler stumper billigt i tyskland eller køber den originale vare hos bluestar . Verdenen er ikke sort / hvid. Vi bliver alle klogere hvis vi udveksler vores erfaringer på godt og skidt.

    Det ville være et kæmpe tab for dette forum hvis vi kun skulle sidde og lovprise Gørløse fordi de tilfældigvis lige har en bannerreklame kørende, ikke.



    Så min opfordring til alle er at fortsætte med at komme med jeres erfaringer, gode såvel som dårlige. Det er dette forums virkelige styrke.






    Din første kommentar omkring groupierne der vælter frem, er langt under lavmålet og dybt kritisabel i forhold til den normale tone på dette forum, så den vælger jeg ikke at kommentere yderligere på. :whip:
     
  10. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    En af de helt store forskelle på JTC og andre værksteder er, at Jacob har muligheden for at forsvare sig selv og sin butik herinde.
    Den luksus har andre virksomheder ikke.
    Det betyder dog stadig ikke at jeg synes at det er ok at tilsværte Jacobs ry og rygte på et offentligt forum - bare fordi du ikke fik din vilje.

    Jeg synes da at ellers den komentar var helt i tråd med tonen herinde. :honour:
     
  11. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Henter lige popcorn det er spændende det her ;)
     
  12. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Fy :slap: deltag selv sagligt, eller var din mund cute

    Jeg er ikke sikker på det altid er en luxus at have muligheden for at forsvare sig.
    Nogle gange er det bedre netop ikke at forsvare sig, da det kan komme til at virke uprofessionelt for et firma at håndtere deres kunder på et forum.

    Men jeg er tilbøjelig til at give guldsmeden ret.
    Det er netop derfor mange fora helt vælger tilsvining af firmaer nævnt ved navn, er banlyst.
    Det er som regel altid de dårlige oplevelser der får folk til at fare i blækhuset.
    Og findes der tilstrækkelige af disse rundt om på nettet så tegnes der hurtigt et skævt billede af en måske ellers udemærket virksomhed.
    Derfor kan man ikke altid sige at selvom folk kan forholde sig kritisk til det de læser og ser, så kan det næsten for de fleste kun tegne et dårligt billede hvis man finder 10 dårlige historier og måske kun 1 god.
    Det vil mange inkl. Kritiske læsere alene ud fra det kunne pådrage sig et bestemt billede af.
    Faktum er jo også der skal 10 gode oplevelser til at opveje 1 dårlig fordi vi som mennesker af natur er indrettet til at huske dårlige oplevelser bedre end de gode, det er ganske simpel overlevelses mekanisme fra urtiden.
    Derfor skrives der også mest om disse, da de fylder os mest med årvågenhed, (her er noget vi skal passe på)

    Sammenholdt med det er de historier som vi ønsker mest at læse og lære om, så kan man ikke helt og holdent akumentere for at det er ok at hænge firmaer ud uden negativ konsekvenser for dem som måske fortjener positiv omtale, alene på folks kritiske blik.

    Men jeg synes samtidig også det er helt grotesk hvis man havde en verden hvor de lukrative kunne agerer helt uden chance for at blive trukket frem i lyset.

    Så jeg har altid haft den holdning at så længe det holdes sagligt og man kan tåle en vis mængde uheld osv. Inden man fare i blækhuset at så er det ok.
    Men det er bare svært, fordi 10 personer ofte kan fortælle den samme historie som tagende sig ud på 10 forskællige måder.

    Så alt i alt, er det nok bedre der bare er frit lejde og man så som firma holder sig for øje at det er sådan verden er i dag.
    Og måske derfor er en stor opfordring for at man som firma gør endnu mere for at gribe kunden inden man taber dem.
    Det er som ofte meget nemt, også med de kunder som nogle vil mene kun ønsker at komme ind for at få en dårlig oplevelse og ikke kan komme derfra på anden måde.
    Fordi tænker man først sådan, så har man allerede dømt på forhånd eller givet op og det siger mere om den erhvervsdrivende end om den type kunder der menes at eksistere.
     

Del denne side