Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Opgradering af Bremser

Emne i 'Bremser' startet af SOBATECH, 28 Marts 2014.

  1. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Nej det er ikke plug and play. De laver ellers bøsninger til de fleste biler men bare ikke til Mercedes

    Så det er noget med at lave nogle stål bøsninger der passer til Polyuretan bøsningerne og nogle centerbøsninger.
    Dem der er med er ikke lange nok

    Simon har fået nogle Polyuretan bøsninger og han har noget Heltrukket Hydraulik rør hvor bøsningerne passer i
    Heltrukket vil sige at der er ikke nogen svejse søm inde i røret

    Men ok jeg bestiller til dig også

    Søren
     
  2. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Fedt, sig til når de skal laves, så tager jeg kage med. ;-)

    Sendt fra min Nexus 4 med Tapatalk
     
  3. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    At lægge en tykkere Toppakning i er ikke så godt så kommer dine 2 knaster ud at timing fordi du moske må flytte knast hjulet en tand og man kan ikke stille på knast hjulene. Man kan lave aflange huller men kun i udstødnings knast hjulet
    Der har AMG gjort
    Indsugnings knast hjulet er jo elektrisk styret af motoren styringen.

    Det er meget bedre at sætte længere Plejestænger i motoren så er der ikke så meget masse at flytte rundt på
    Vinklen på plejestangen der skal de ikke vippe så meget tilsiderne når motoren rotere
    Kortere pleje stænger = Mere bevægelse til siderne = Mindre HK

    At flytte kryds pinds hullet er selvfølgelig for at kompensere for de længer plejestænger.
    Men også for at sænke Kompressionen. Standart motoren køre med 10.5 til 1 og der skal vi ned på 8.0 til 1
    for at køre med Kompressor og så kan vi komme op på 2 Bar i lade tryk :D

    Søren
     
  4. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Jamen det have vi tænkt at lave her i Påsken. Hvis ellers Mick kan få lov Han har jo fundet en ny klods om Benet :mrgreen:


    Søren
     
  5. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Jeg er klar.

    Han må lige få styr på de prioriteter. ;-)

    Sendt fra min Nexus 4 med Tapatalk
     
  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg er klar som sagt i de 3 dage hvor du også har fri mandag tirsdag og onsdag 8)
     
  7. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej Mick

    Det lyder fint så mangler vi bare super fint vejr

    Jeg bestiller nye Bøsninger til Bagbroen til en R129 hos Mercedes. Hvad med dine hvor gode er de

    Jeg har værktøjet til at skifte dem

    Søren
     
  8. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0

    hmm 2bar!? og du satser kun på omkring 500hk? mon ikke du burde prøve turbo så :D - Ifølge Roman Tisk så fik han 650hk med 1,5bar turbo hvilket lyder noget mere indbringende :D og det er vel ikke så slemt at afmontere turbomanifold + installere STD til syn med henblik på et 2 modes Megasquirt eller lign :p

    apropo toppakning glemte jeg lige din Motor er DOHC, da min egen kun er SOHC så plejer det at kunne gå med en solid stål pakning + min kompression i M103'eren er 9,2 : 1 std så det er lidt nemmere fra "barns ben" :D
     
  9. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Super.

    Mine bagbros bøsninger blev skiftet sidst sammen med de arme der nu er total nedslidt i gummi bøsningerne, så mon ikke bare jeg skal have dem med også 8) og de skal jo være sportline specifikke. 8)
     
  10. CSchmidt

    CSchmidt Active Member

    Joined:
    3 December 2010
    Indlæg:
    1,251
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +10 / 0
    Min bil::
    JingJang Auris D-cat
    Km:
    165000
    Årgang:
    2007
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Re: Sv: Opgradering af Bremser

    ...kage..?

    sendt fra mobilen, med Tapatalk2.. formentlig i arbejdstiden
     
  11. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja, kom gerne med Kage :lol:
     
  12. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hej Søren,

    Jeg tror egentlig at de bagbros bøsninger du har bestilt hos FTZ som de kalder havy duty rent faktisk bare ER sportline bøsningerne. fordi hvis du slår dem op på mercedes egen EPC, så fremgår der også 3 typer, dem med og uden sportline undervogn samt en 3 model der ikke er angivet men som jeg antager er Taxi modellen???
    Det sjove er blot at de har nøjagtig samme 129 nummer som sportline bøsningerne og er derfor samme reservedel fra lageret som sportline bøsningerne :|

    Kan du se hvilke bøsninger det er som du har fået bestilt hos FTZ ? se vedhæftet billede af EPC
     

    Attached Files:

  13. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Er disse bagbrosbøsninger formmæssigt ens, eller spurgt på en anden måde, kan man montere sportlinebøsninger på en almindelig bagbro (eller er bagbroen ens på en almindelig og en sportline?) ?

    For skifter jeg alle bøsninger, så skal disse 2 + 2 da også skiftes. :D
     
  14. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg fik lige set at de øverste bøsninger på listen er angivet til karosse 027 og 127 som begge er karossen på den "lange" model med 6 døre. så det er altså ikke = taxi bøsninger men blot at de lange også køre med sportline bøsninger til bagbroen hvilket nok giver lidt sig selv med den vægt der skal holdes i skak.

    Jeg prøver lige at se om der er forskel i selve bagbroen til med og uden sportline
     
  15. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det ser ikke ud som om det gør en forskel i selve bagbroen om det er med eller uden sportline undervogn.

    Men underligt nok så er der forksel på om den skal side på reservedels numrene på bagbroen om den skal være til Taxi eller ikke Taxi model.

    Så Søren er du sikker på de bagbros bøsninger fra FTZ passer på vores bagbroer :?:

    Det kan jo være forskellen ligger et andet sted end ved bagbros bøsningerne eftersom de jo også deler nummer med sportline bøsningerne som der jo ikke er forskel på med henhold til selve bagbroen.

    Jeg lagde mærke til der er forskel i selve ophænget til selve bagtøjet og det kan være der forskellen ligger.

    Søren du snakkede om at Dan havde købt disse, vi skal blot huske på at en bagbro til en V8er er helt anderledes end vores bagbro, dog tror jeg nu nok selve bøsnings monterings hullerne er ens, det er blot en info jeg synes vi skulle have med 8)
     

    Attached Files:

  16. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Nu var Søren forbi igår, og vi snakkede omkring the "specielle" bøsninger som FTZ angiveligt skulle have.

    Vi loggede på deres web, tog referencenummeret og fandt ud af at der ikke er noget specielt ved dem, andet end de prismæssigt 'mekaniker netto' skulle have mere end hvad Mercedes tager i udsalg!

    Bøsningerne er ganske almindelige til sportline undervogn
     
  17. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Hvad er så forskellen på 124 351 02 42 og 129 351 14 42 ?
     

    Attached Files:

  18. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Den er nem hr. B. Lind

    Der står til sportline undervogn på den ene og uden på den anden rules
    Forskellen logger i hårdheden af bøsningerne vil jeg tro.
     
  19. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Så jeg var altså helt korrekt da jeg i mit eftesøgnings arbejde og logik antog det samme :lol:

    Så vidt jeg ved skulle taxi undervogne delene også være ekstra bløde og ikke hårde pga. Komforten. :|
     
  20. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Re: Sv: Opgradering af Bremser

    Ja ja ja men Nick skriver 'ganske almindelige', det er de jo så ikke, hvis de er hårdere.

    Men det kan man selvfølgelig forstå forskelligt. ;-)

    Men så skal jeg da ha' sportline-bøsninger til min bagbro.

    Sendt fra min Nexus 4 med Tapatalk
     

Del denne side