Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Opgradering af Bremser

Emne i 'Bremser' startet af SOBATECH, 28 Marts 2014.

  1. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej

    Så er jeg i gang med endnu et Projekt Modificering af Bremser fra en C63 AMG til 124 E34 AMG

    Og der er godt nok massive Bremseklodserne de er 190 mm brede det er næsten som er A4 ark op Tværs

    Har taget et Foto føret en standart 300E24 Skive ø298 så en E420 på ø320 C63 AMG ø360

    Den lille Røde kaliber som egentlig er til forhjulet sætter jeg på baghjulet med en bremseskive fra en Stationcar :p

    Se en forskæres på bremseklodserne. Jeg tror at den kommer til at kunde stoppe

    Søren
     

    Attached Files:

  2. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Så når du sikkert at bremse inden du kører endnu en Harley over.

    Sendt fra min Nexus 4 med Tapatalk
     
  3. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Det er da et meget sjovt projekt, men hvorfor tilføre bilen mere dødvægt? det giver ikke ligefrem hastighed eller køreegenskaber!

    Hvad var der i vejen med det alm bremser siden der bliver skrevet nu kan bilen bremse?

    Så vidt jeg ved kan de org. bremser sagtens aktivere abs systemet ved en hård standsning, så ved en hård standsning med det andre bremse risikere man også bare at udløse ABS systemer!

    En anden vigtig sag, hvordan vil du sikre balancen forbliver korrekt mellem for og bagbremser, den skal jo helst ikke bremse for meget bagi så bliver køre egenskaber endnu dårligere!

    Det ser jo meget lir ud med store skiver og kaliber, men går man efter køre egenskaber ville jeg personligt investere i en bedre undervogn samt snorelige opsætning medmindre men køre med en enorm camping vogn, jeg har selv kørt med 2500 kg på krogen i min gamle 300 E den kunne godt standse, men jeg skulle bruge flere benmuskler end normalt!
     
  4. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0


    Bremsereduktions ventil til de bagerste af slangerne og så ellers blot at stille dem, (evt med automatisk justering) i tilfælde af campingvogn.

    Bremserne gad jeg nu godt selv smide på min 190E, men jeg har også selv tankerne i "tryk" - det kunne være tilfældet at der skulle mere power til at stoppe denne krabat i fremtiden, når det er sagt så burde større bremser ikke bremse for hårdt, tværtimod fordeler de bremsetrykket på en støre del af skiven og derfor bremser de meget bedre, går ud fra eftersom de er AMG at det er flerstemplet kaliber :D
     
  5. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989

    Hej

    Jeg syntes at bilen bremser elendigt med de originale bremser det er vel også en grund til at AMG har op graderet bremserne på de nyere 3.6 AMGer de er køre nu med ø320 skiver

    Det har da intet med ABSen at gøre den får da bare lettre ved at bremse

    Grunden til at jeg opgradere er jeg fik de nye kaliber billigt ellers havde jeg kun sat de røde kaliber og så ø320 skiver

    Med hen syn til vægten så vejer de nye kaliber kun det halve af de gamle originale kaliber
    og skiverne er keramiske og den vejer noget mindre en de originale skiver på ø298

    Bremse balancen der sætter jeg 2 regulator på så man kan stille balanen mellem for og bag

    Og hvis du ellers kende min bil så vil du vide af jeg har en optimeret sportsline undervogn på
    Men her i Påsken bliver den også optimeret med Polyuretan bøsninger og de bagerste bærearme bliver hullerne flyttet 5 mm ind så hjulene står mere lige

    Jeg ved godt at det er lidt overkill at lave alt det men da det er en hobby bil og jeg syntes det er skide sjovt at lave så hvorfor skulle jeg ikke det

    Jeg syntes at du altid er negativ i de fleste indlæg du laver man skal lave som det originale

    Vi kan ikke løbe fra at biler efter hånden er ved at være over 25 år gamle og der kan man godt forbedre en hel del
    Hvis man så ikke gad og lave det selv så kunde man jo bare købe en ny bil men hvad fan er der sjovt ved det

    Søren
     
  6. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Næste stadie er Unimog bremser :)

    Sendt fra min HTC One SV med Tapatalk
     
  7. PeterASK

    PeterASK New Member

    Joined:
    21 Januar 2013
    Indlæg:
    333
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    504000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg synes også det er en forfærdelig ide! Men det er fordi jeg ikke selv har muligheden for det her og nu :evil:

    Ud over det, synes jeg kun godt om det. :yipi: Altid spændende at følge med i projekter. Om det er ren originalitet, opgradering eller low budget.
     
  8. lbe

    lbe Member

    Joined:
    29 August 2008
    Indlæg:
    550
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hvalsø
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w201 2.0D
    Årgang:
    1986
    Det er en bedre grund end de fleste.
    Go for it! :)
     
  9. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    @Søren
    Laver du rigelig af de bøsninger, vil nemlig gerne skifte alle mine på et tidspunkt?

    Sendt fra min Nexus 4 med Tapatalk
     
  10. blacksugar

    blacksugar Member

    Joined:
    20 Oktober 2007
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D-Turbo
    Km:
    472
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hvorfor skulle det være nødvendig med en ventil for at regulere hvor meget det bremser for og bag?
    Ældre biler uden ABS har jo en LB-ventil (lastafhængig-bremsekraftregulator)
    For at styre det.

    Tænker bare, at fordi man udskifter caliberne, hvorfor skulle det ændre på noget?


    Men uanset Søren, så er jeg meget misundelig !
     
  11. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Ventil som i det du nævner af LB ventil :p men i danmark har vi et regelsæt hvad angår bremser og normalen er 70/30 bremsning derfor har man ofte en reduktionsventil som selvf også kan være lastafhængig som jeg selv skrev :D dog er veteranbiler og ældrebiler undtaget på andre præmisser


    men synes godt nok også det er nogle fede projekter du har der SOBATECH :D
     
  12. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Ja, fedt projekt,
    vi gør det fordi vi elsker vores biler.



    Sendt fra min HTC One SV med Tapatalk
     
  13. blacksugar

    blacksugar Member

    Joined:
    20 Oktober 2007
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D-Turbo
    Km:
    472
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Jo jo, men den reduktionsventil er der vel fra original af?
     
  14. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0

    det er jo en påskønnelse, vi ved ikke om der evt følger en anden med til eller lign eftersom at de mere ældre biler har været oppe i 60/40 eller 50/50 - meen tror nu det bliver fedt når det står samlet kost hvad det koste vil :D
     
  15. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    En anden væsentlig ting ved bremsernes evner er jo også "varmen" de alm. 24V bremser er som gode nok til det almindelig brug og selv lidt hårdere brug, men selv jeg ved og har erfaret at 24V bremserne støder mod en grænse når jeg ligger og fyre til den ud over landevejene med hyppige nedbremsninger og accelerationer.
    Det er jo her bremserne virkelig kommer på prøve.

    ABSen kan de nok aktivere, men efter 3-5 hårde opbremsninger fra høj hastighed, så render de meget hurtigt mod varme muren og så bremse fader de virkelig så ABSen ikke længere er en mulighed at aktivere.

    Det er jo så her jeg synes det er en fed opgradering som også jeg "beundre" jeg "misunder" ikke noget, fordi det betyder man ikke onder folk det de har og jeg onder virkelig Søren hans fede opgradering, han har om nogen forudsætningerne og evnerne til at få netop sådan en project i hus med hans maskin værksted og ikke mindst passioneret ildsjæld for det han laver og hans bil.

    Med de bremser der Søren, så kan du bruge bilen til trackday uden at skulle køre hver anden omgang som en bremse kølings runde som de fleste gør 8)

    Glæder mig vildt til at se dem på, specielt med dine nye AMG fælge som er en meget åben fælg der vil hylde dine store grumme nye bremser :)
     
  16. henrik68

    henrik68 Member

    Joined:
    27 Februar 2010
    Indlæg:
    179
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 500E 6,0 Wäth
    Km:
    30000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    SL500
    Bil nr. 2 Km:
    93000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1997
    Super fedt Bremseprojekt du har gang i. 8)

    Jeg må tilslutte mig at bremserne på en w124er ikke er noget at skrive hjem om,
    har tit haft bremseproblemer med min ved lidt hård kørsel.
    Har også selv tænk at opgradere bremserne på et tidspunk, har læst mig frem til at de AMGbremser der passer bedst til en W124 uden for mange modifikationer er dem fra en SLK 55 AMG, ved ikke om det er samme type som du har fået fat på.
    Men hvordan har du tænk dig at få dem godkendt på bilen, det har været det der har afholdt mig fra AMGbremserne,
    Jeg har været i kontakt med MOVIT i Tyskland, de laver nogle rigtig fede bremse kit som er tüv godkendt til en w124,
    prisen på et sæt til min var lidt over 60000 kr. det er så til begge aksler, det er så lide lidt over mit budget :cry:
    Det er godt at se alle de projekter du har gang i, følger spændt med..

    Henrik.
     
  17. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej Henrik

    Jeg jeg er godt klar over af jeg ikke får Synet bilen med de Bremser. Der sætter jeg standart Bremserne på og køre til syn
    og bytter tilbage hår jeg kommer hjem :D

    Det er jo kun 3 skruer en til skiven og 2 til kaliberen på hver hjul

    Det samme gør jeg når jeg får lagt Kompresser motoren i der piller jeg kompressoren af

    De er fandeme så besværligt her hjemme man må ikke en skid. Uden at de skal have en halv million :twisted:
    Man skulle flytte til Sverige

    Jeg kommer ellers lige nede fra Simon (Roskilde Cylinder Service) Man bliver helt vild med de mugligheder
    Vi kan med de fælles Maskiner vi har. Han skal i gang med min 3.4 AMG motor hvor vi sætter længere Plejestænger i og flytter kryds pind hullet i stemplet så jeg får en laver Kompression og sætter den Lysholm Kompressor på jeg har liggende

    Men han mener ikke et Toppakningen kan holde så der laver vi vores egen jeg Trådgnister en Stålplade
    og Simon fræser en 0.8mm rille i toppen af hver foring og i topstykket og der i lægger vi en 0.8 mm skærering der skær sig ned i toppakningen. Det har han brugt på en V8 til Klemann og i sin Traktor Trækker og der kørte han med 6 Bar i lade tryk

    Han mener at vi kan få godt 500 Hk ud af motoren. Så tror jeg tror den bliver ret skæg at køre i
    Så kan du bare komme an Mick :slap:

    Mick og jeg kaver Polyuretan bøsninger i vores Bagvogn her i Påsken. Der har Simon inviteret os til noget Gril en aften
    Hvis der er nogen der interesseret. Men det kan vi jo snakke om på Torsdag Første dag på Havnen


    Søren
     
  18. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Vil det sige at du er træt at køre i den Gyngehest du har :nakkal:

    Det er ikke nogle Bøsninger jeg laver Brian. Det er nogle Michal har købt til hans Lotus 7 i England
    Jeg mener at der 22 Bøsninger i sættet og de koster ca. 450 Kr
    Jeg skal bestille nogle flere til Micks bil. Skal jeg også Bestille til Dig

    Søren
     

    Attached Files:

  19. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Er det plug and play eller skal de skæres til ?

    Hvor meget hårdere er de end standard ?

    Jeg skal da ha'.

    Sendt fra min Nexus 4 med Tapatalk
     
  20. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    mht til du vil sænke kompressionen, er det ikke nemmere med en ståltoppakning i sig selv? uden at rode med pejlstænger / krydspind eller er din motor med høj kompression? :)
     

Del denne side