Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Ladeproblemer - Søger vismand i storkøbenhavn

Emne i 'El-system' startet af Bisp, 19 Januar 2014.

  1. Bisp

    Bisp New Member

    Joined:
    13 Januar 2014
    Indlæg:
    11
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    473
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford F100 Paneltruck
    Bil nr. 2 Km:
    100
    Bil nr. 2 Årgang:
    1959
    Hej alle
    Jeg har de sidste 2 ugers tid, bøvlet med el-problemer på min "nye" w124 E230. Jeg har skiftet batteri, generator og overspændingsrelæ til den nye type (3745).
    Der er ingen strømtyve, da jeg har målt med multimeter og amperetang.
    Jeg har ligeledes renoveret en del af ledningsnettet ved og omkring batteriet, afmonteret alle stelforbindelser jeg kan finde og renset disse (både karosseri og ledninger).

    Er der nogen her med masser af Mercedes erfaring som kunne have lyst til, at hjælpe mig videre?

    Sygejournalen:
    Bilen løber pludseligt tør for strøm, men kan startes med startkabler. Batteriet skiftes og problemet udebliver et par dage. Under kørsel begynder ABS lampen pludselig at lyse, motoren staller og kan kun holdes igang ved 2500+ omdr./min. Ny Bosch generator monteres og batteriet lades op ned Ctec lader. Afladning måles igen og er fortsat 0,04 ampere ved tænding fra. Nyt overspændingsrelæ bestilles og udskiftes + batteriet oplades 24 timer. Problemer udebliver denne gang 2 dage, men kommer tilbage og her er jeg så strandet :-/

    - Bisp
     
  2. puch72

    puch72 Member

    Joined:
    1 December 2013
    Indlæg:
    378
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +7 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    288000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej
    Har du prøvet at måle hvor mange volt din generator lader med
    målt på batteriet i tomgang, skal lade ca 14 v.
    Ellers kunne det godt lyde som et "lednings/stel problem"
     
  3. Bisp

    Bisp New Member

    Joined:
    13 Januar 2014
    Indlæg:
    11
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    473
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford F100 Paneltruck
    Bil nr. 2 Km:
    100
    Bil nr. 2 Årgang:
    1959
    Ja jeg har målt på batteriet og der leveres alt mellem 13.5-13.8 Volt i tomgang. Generatoren/laderelæ er med 14V output og ikke 14,XX Volt som nogle af de andre typer. Da batteriet jo ikke lades optimalt op, er der altid en del forbrug fra generatoren selv inkluderet i målingen (suger jo batteriets strøm for at lave mere strøm).
     
  4. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0

    Lige en hurtig en, Din generator bruger ikke strøm, med dette sagt kan du starte en normal "rask" bil og tage batteriet fra uden den går ud :) da generatoren laver strøm udfra kileremmens "tørning" af remhjulet med en jern-kerne omgivet af kobberspoler :D

    og er generatoren du har skiftet helt ny? eller brugt? for der er en udskiftelig del på en Mercedes generator som er et Laderelæ der tit laver den fejl med at "alle lamper lyser" og den dør ud, dette er også vist af Kent Bergsma på youtube som er en rigtig god læremester indefor Mercedes :D, De 0.04amp kan godt være Relæ / ECU der bruger standby strøm og dette burde tage mange mange timer før din bil går kold, men ud fra hvad du skriver lyder det som det lige relæ i generatoren som ikke arbejder som ment, ellers må der være en lille ledning der mangler.

    håber dette hjælper :)
     
  5. puch72

    puch72 Member

    Joined:
    1 December 2013
    Indlæg:
    378
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +7 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    288000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Det lyder til at den lader ok men spørgsmålet er om den gør det
    hele tiden, for det lyder som om problemet kun er der ved kørsel.
    De 0,04 amp skulle ikke have noget at sige.
    Du kunne evt starte den op sætte et volt meter på batteriet,
    og så "rive" lidt i de forskellige ledninger, det lyder som et ledning
    problem, hvis generator altså er ok.
     
  6. mede

    mede Member

    Joined:
    9 Marts 2007
    Indlæg:
    773
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Tikøb/Nordsjælland
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W124 260E Sportline
    Km:
    402000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Toyota Yaris
    Bil nr. 2 Km:
    157000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Jeg har haft tilsvarende problem for nogle år siden med en BMW E30.
    opførte sig fuldstændig det samme som du fortaler.
    Det viste sig at kabel (Stel forbindelse) fra karosseriet til motoren ,den
    havde ikke en god forbindelse.
    Håber at bedraget hjælper.
     
  7. Bisp

    Bisp New Member

    Joined:
    13 Januar 2014
    Indlæg:
    11
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    473
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford F100 Paneltruck
    Bil nr. 2 Km:
    100
    Bil nr. 2 Årgang:
    1959
    Stofberg - Ja Generatoren inklusive laderelæ er nyt. Hvad angår ledninger har jeg gennemgået ledningsnettet og renoveret de steder jeg kunne se der var behov ( omkring batteriet/generatoren. Hmm...
     
  8. Bisp

    Bisp New Member

    Joined:
    13 Januar 2014
    Indlæg:
    11
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    473
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford F100 Paneltruck
    Bil nr. 2 Km:
    100
    Bil nr. 2 Årgang:
    1959
    Puch72 - Jeg har forsøgt din fremgangsmetode uden held. Tog også 1 sikring ud af gangen for at se om der skulle være en storforbruger et sted, men uden held desværre.
     
  9. Bisp

    Bisp New Member

    Joined:
    13 Januar 2014
    Indlæg:
    11
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    473
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford F100 Paneltruck
    Bil nr. 2 Km:
    100
    Bil nr. 2 Årgang:
    1959
    Mede - Jeg smider den på lift i morgen og ser om der er en dårlig stel på undersiden af motor/gear.
    Det der er sjovt er jo bare at den kan dø ud under kørsel ( altså med forbrug ), men når så bilen startes op uden forbrugere (lys, varme, radio og så videre) så kam den holde sig i gang og lader. Når så jeg kører bilen hjem opstår problemet?!
    Delene er bestilt til bilen via stelnummer (generator/batteri), men har en tanke om at generatoren måske er for lille (ampere) til, at kunne holde bilen kørende OG lade batteriet samtidigt.

    Hvis "tyven" skulle være en forbruger ( relæ der hænger, el-antenne der ikke kører helt ned, lås der hænger etc) så skulle dette kunne ses ved strømforbruget/afladningen, da det ellers ikke kan være en forbruger med direkte plusforbindelse der laver knuder. Dog er et forbrug på 0,04 A som hvilestrøm langt fra alarmerende...
     
  10. mede

    mede Member

    Joined:
    9 Marts 2007
    Indlæg:
    773
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Tikøb/Nordsjælland
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W124 260E Sportline
    Km:
    402000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Toyota Yaris
    Bil nr. 2 Km:
    157000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Min stelforbindelse så ikke så slem ud dengang,men udskiftning gav bonus.
    Du kan bruge en startkabel til at binde motoren til karosseriet,sådan midlertidig forbindelse,den er nem og hurtig tænkte jeg.
    Du kan bruge din multigmeter og måle mellem din pluspol på batteriet og motoren at du kan måle en spænding forskel eller ?
     
  11. mede

    mede Member

    Joined:
    9 Marts 2007
    Indlæg:
    773
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Tikøb/Nordsjælland
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W124 260E Sportline
    Km:
    402000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Toyota Yaris
    Bil nr. 2 Km:
    157000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Når batteriet er løbet tør for strøm,kan du måle spædingen ,hvor mange volt den er på?
     
  12. mede

    mede Member

    Joined:
    9 Marts 2007
    Indlæg:
    773
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Tikøb/Nordsjælland
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W124 260E Sportline
    Km:
    402000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Toyota Yaris
    Bil nr. 2 Km:
    157000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    En peugoet 306 når de tilkoblede triller ,gik den ud pga mindre overgang i trillerens baglygter,efter afkobling var der ikke noget problemer.
     
  13. mede

    mede Member

    Joined:
    9 Marts 2007
    Indlæg:
    773
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Tikøb/Nordsjælland
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W124 260E Sportline
    Km:
    402000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Toyota Yaris
    Bil nr. 2 Km:
    157000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Selv om forbruget er (bliver) stor,så kan den ikke få motoren til at gå ud.

    Hvis vi snakker om større forbrug ,så kan der være en kortslutning ,som budre
    få sikringen til at springe,som ikke er din tilfæde.

    En bil skulle køre uden batteri,efter den er startet op ,den kan man undersøge med at tage pluspolen af når motoren er startet op ,motoren fortsætter med at køre selv om man tager pluspolen.
    Generatoren skal undersøges at de har sendt dig det rigtige ,som det står på regningen.
    jeg har set at der bliver sendt forkerte ting en gang imellem.
     
  14. Bisp

    Bisp New Member

    Joined:
    13 Januar 2014
    Indlæg:
    11
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    473
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford F100 Paneltruck
    Bil nr. 2 Km:
    100
    Bil nr. 2 Årgang:
    1959
    Det med startkabler som midlertidig stelforbindelse prøver jeg lige i morgen. Sidder Mercedes originale stel på motor normalt på siden/undersiden? Må være en hovedstel tænker jeg?
    Det med baglygten på Peugeoten du omtaler, kunne tænkes at være en mulighed og det kontrollerer jeg lige i morgen ved at tage baglygten helt fra og se hvordan den opfører sig efterfølgende.
     
  15. Bisp

    Bisp New Member

    Joined:
    13 Januar 2014
    Indlæg:
    11
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    473
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford F100 Paneltruck
    Bil nr. 2 Km:
    100
    Bil nr. 2 Årgang:
    1959
    Har kontrolleret generatoren i det er den jeg har bestilt der er leveret, MEN den har en max effekt på 55 ampere og det lyder ikke af meget? Alene lygter og indsprøjtning på sådan en stor bil, må da sluge mange ampere/watt og så er der ikke meget overskud tilbage til at lade batteriet ?! Eller er min antagelse helt hen i vejret ??
     
  16. mede

    mede Member

    Joined:
    9 Marts 2007
    Indlæg:
    773
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Tikøb/Nordsjælland
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W124 260E Sportline
    Km:
    402000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Toyota Yaris
    Bil nr. 2 Km:
    157000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Min er på 70 A .Hvad var den gamle var på?
     
  17. Bisp

    Bisp New Member

    Joined:
    13 Januar 2014
    Indlæg:
    11
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    473
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford F100 Paneltruck
    Bil nr. 2 Km:
    100
    Bil nr. 2 Årgang:
    1959
    Der stod ikke så meget på den gamle, eller rettere så meget der kunne læses. Den var ret medtaget den gamle generator.
     
  18. Spaceraver

    Spaceraver Member

    Joined:
    26 Oktober 2007
    Indlæg:
    228
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Store Darum
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W211 320CDI
    Km:
    443000
    Årgang:
    2004
    Bil nr. 2:
    W124 E300D
    Bil nr. 2 Km:
    542000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Jeg synes det lyder som en alt for lille generator.. Selv min gamle 250 d havde en 90 A..

    Sendt fra min GT-N7000 med Tapatalk
     
  19. mede

    mede Member

    Joined:
    9 Marts 2007
    Indlæg:
    773
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Tikøb/Nordsjælland
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W124 260E Sportline
    Km:
    402000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Toyota Yaris
    Bil nr. 2 Km:
    157000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    I følge gøreløse s hjemmeside en E230 gen skal være 55A.
    vi har en dygtig elektrikker her i byen i Helsingør.
    Hvis du vil så kan jeg bestille en tid til dig.
    eller giver dig telefon nummer til ham.
    Han er meget dygtig og til snakke med.
    Prisen er også god han tager meget rimelige priser
    for sin professonelle arbejde.
     
  20. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0

Del denne side