Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

LØST: renovering brabus auto-gearkassen

Emne i 'Restaureringsprojekter & Styling' startet af BRABUS, 20 Maj 2011.

  1. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: STORT service af brabus automat-gearkassen

    :cry: :cry: :cry:

    Ak ja, jeg skal bare være uheldig åbenbart... :p

    Først prøver jeg forgæves at få hentet min gamle originale gearkasse, men værkstedet er ikke åbent mere og de har først tid efter påske til at jeg kan komme og hente min gearkasse, :roll: efter de havde brændt mig af 1 gang hvor jeg havde aftalt afhentning og holder med lånt bil og hele pisset og så kunne de ikke liiige den dag alligevel... :angry:

    Nå men havde jo glædet mig vildt til endelig at kunne kære i min dyt i dag og det hele startede da også fint.
    Men da jeg svinger ind i indkørslen kan jeg høre sådan en ret høj summe/hyle lyd der synger i takt med omdrejningerne... :roll: Nå tænker jeg, selvfølgelig skulle det ikke være SÅ nemt...
    Og da jeg så kommer ud og prøver at lokalisere lyden, så kikker jeg under bilen og ser til min skræk at lortet bare er pisse utæt og allerede i løbet af de 30 sek. jeg har holdt der allerede har lækket en sø af gearkasse olie på ca. 15X15 cm... :cry:

    Hvor og hvad der er gået galt aner jeg ikke, men på hele hjemturen gik det i trafik mylderet, så det var tøf tøf uden på noget tidspunkt at lege eller andet og jeg vilel nødig starte ud med at være voldsom ved den, så det var overvældende overraskende at se det holdte SÅ kort...

    Nu har jeg så lejet en autotrailer for at transportere bilen tilbage til JTC i morgen og håber på det er et quick fix.
    Men jeg synes denne historie er en grum gentagelse af forrige gearkasse, men det kan Jacob forhåbentlig afgører

    Men lige nu føles det godt nok utroligt at man kan være SÅ uheldig/ramt af uheld eller hvad man kalder det. :cry:
     
  2. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Re: STORT service af brabus automat-gearkassen

    Hej Mick

    Jeg kander snart ikke nogen der er så UHELDIG som dig. :cry: Den gearkasse virkede fint da de tog den ud oppe hos Gørløse 8)

    Det må da være Jacob der har lavet en eller anden fejl da han montered gearkassen

    Søren
     
  3. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: STORT service af brabus automat-gearkassen

    Jeg har været ude med den til Jacob og vi kikkede på den sammen, men der er ikke så meget andet at konkludere end at den taber olie ud oppe fra konverteren og det er ikke aftapnings skruen det kommer fra som er helt tør.
    Den er dog ikke afmonteret endnu,
    Så Jacob ringer til Gørløse på Mandag og får en snak om hvem hvad og hvordan.
    Så om løsningen bliver Jacob skal lave den eller Gørløse skal tage den retur eller noget helt 3, så skal der jo bare ske et eller andet der gør at jeg ikke kommer til at stå med en regning på en gearkasse og en montering uden at være nogen som helst steder med bilen.

    Som jeg ser det, kan det jo også kun være sket under af eller på montering af dyret, der er ikek så mange andre muligheder når nu den jo virkede da Alex havde bilen og da Gørløse var ude og prøve køre den. :|

    Det er jo bare super ærgeligt uanset hvad for mit vedkomne, at der igen gik kluder i et ellers "de-plug, plug and play" job.
    Og her gik jeg og mega glædet mig til at bilen var klar til Påske ferien, fordi hvad kunne gå galt nu da man valgte andet værksted og en gearkasse man vidste var i virksom stand :?
    Ærgeligt er det jo så også for den som måske går hen og midster sin fortjeneste på enten salget af den eller monteringen.
    Men jeg er da glad for at det på ingen måde kan være mig der har gjort noget galt... som da jeg havde uheldet med din Søren, der er der jo kun mig til at betale det lille uheld... :p som om jeg ikke havde haft uheld nok, og så kommer det her pis nu.... ARHHHHHHH jeg vil have min bil ud og køre...gå så væk med dig sorte gearkasse Uheld :cry:

    Jeg kan næsten ikke vente med at få min bil ud og køre med alt det gode solskins vejr vi har haft. :yes:
     

    Attached Files:

  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Re: STORT service af brabus automat-gearkassen

    Ja jeg må snakke med Gørløse på Mandag og høre hvad de har og sige?
    Jeg holder dog fast på at det ikke er monteringen den er galt med.. Der er blevet kælet for denne montering og givet god tid til det.. Konverteren har ikke været afmonteret af mig på noget tidspunkt, i frygt for at beskadie pakdåsen ved konverteren + at gearkassen er monteret direkte vandret på motoren som blev rykket 10cm frem, nettop for at undgå der ikke bliver vredet i konverteren..

    Jeg har en mistanke om at den er blevet afmonteret, uden at havde vippet motoren frem :!: :!: :?:

    Så ville den nemlig kile sig fast i kardan tunlen og dermed risicere man at vride i konverter akslen.. Men nu må vi se hvad de siger på mandag :?

    Men ud over det, så den forhåndværende gearkasse sad kun fast med 3 bolte :eek: Jeg er imponeret over hvor meget de har kunne holde til.. Nu kender vi jo alle hr Brabus kørsel :lol: så man må sige at de har stået sin prøve for 8)
     
  5. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Re: STORT service af brabus automat-gearkassen

    Måske den gearkasse skal monteres med Quick release, som vi kender fra racer cykelhjul. :lol:


    Bendix
     
  6. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Re: STORT service af brabus automat-gearkassen

    Hej

    Jacob så har du jo monteret den efter Mercedes forskrifter 8) Så er det ikke der problemet ligger.

    Hvis det nu er pakningen i konverteren der er gået kan man så ikke skifte den. Eller skal man have hele konverteren skilt ad

    Søren
     
  7. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Re: STORT service af brabus automat-gearkassen

    Der er højst muligt at det er pakdåsen ved konverteren der er dårlig..

    Gearkasse af, konverter ud også kan man skifte pakdåsen :-? Så stort et arbejde for en del til 120kr
     
  8. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: STORT service af brabus automat-gearkassen

    Da det lugter meget af en gentagelse af min egen gearkasse efter den blev genmonteret.
    Da det skete med min egen efter den var "renoveret" der blev den også utæt og spildte samme mængde olie, ja faktisk en hel del mere.
    Der skiftede man den pakdåse der sider indtil gearkassen mellem axlen og gearkasse huset, "formoder jeg"
    Men dette hjalp overhoved intet.
    Den var lige så utæt efterfølgende og så fik jeg at vide hvis det var inde i konverteren som er en sammensvejst lukket enhed, så var der intet andet for end at finde en ny konverter brugt. :|

    Jeg aner intet om hvordan det ser ud inden i den, kun det jeg kan se udefra og hvordan man samler gearkasse og konverter og skruer det sammen, og at det er en delikat sag at få det adskildt/samlet meget korrket (lige på)

    Som jacob var inde på kunne det måske være noget udefra kommende som eks. motorens axel eller monterings flade eller et eller andet andet der resultere i dette, men til dette kan jeg jo med rette som Jacob også erkender henvise til at jeg jo har kørt med Sørens gearkasse og konverter, som ingen utætheder overhoved har haft (den ville bare ikke skifte op i gear efter mit bagtøj gik) og den har jeg da kørt meget længere med end jeg nåede med denne gearkasse 8)

    Så ja jeg er også sikker på det er under af/på montering det går galt hvis den får denne utæthed.
    Noget jeg ogås har set skrevet flere steder nu jeg har søgt på det via andre forums osv.
    Det er åbenbart en meget meget velkendt fejl mange laver under monteringen (som jeg antager også kan ske under afmontering) at man ikke får samlet/adskildt det korrket og så blvier den utæt.

    Jeg glæder mig bare til den snart kommer til at køre igen, uden at være utæt :cry:
     
  9. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Re: STORT service af brabus automat-gearkassen

    Den mest hyppige fejl er at man trække gearkassen skævt af, så ledes at konverter bliver sidende på tandkranshjulet.. Så ville koverter akslen vride i pakdåsen der sider på gearkassen.. Det er somregl fordi at det skal gå stærkt og man ikke lige gider at rykke motoren 5-10cm frem og tilte den tilbage, således at der er plads til at trække gearkassen lige af uden at vride i konverteren.... Jeg må indrømme at jeg ikke lige ellers kan se hvad der skulle havde været gået galt??

    Fordi den kørte jo fint og dryppede ikke på den forhåndværende bil den sad monteret på!!
     
  10. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: STORT service af brabus automat-gearkassen

    Det var precis også det jeg bla. så beskrevet på MBworld forum i denne tråd (linket til herunder) da en gut selv vil afmontere skidtet og konverteren så sider fast på motoren og ikke vil med af, men han gør dog så det man skal for at få den med af, dahan er velvidene om at det er vigtig at få den med af sammen med gearkassen.
    :arrow: http://mbworld.org/forums/e-class-w124/338420-300te-transmission-removal-diy.html


    Men ikke nok med det, så lykkedes det ham også da han skal montere den ikke at få konverteren helt på plads oven på gearkassen så han maser den sasmmen uden at axlen fra gearkassen er helt korrket linet op så den får konvertren til at side i spænd og ikke kan køre rundt, ikke noget man ønkser man prøver at starte bilen med, da han afmontere den var der da også nogle afbrækket tænder mener jeg det var.

    Så ja det er satme om at vide nogle ting på forhånd og ikke tage let på om konverteren lige følger med eller ej og sørge for at alt sider som det skal osv.

    Jeg er da glad for da jeg selv samlet motor at det hele var ude på gulvet og at jeg sådan uden videre bare kunne skrue tingene sammen :D det lyder bestemt ikke nemt når det skal foregå mens motor og gearkasse side på bilen.

    Jeg håber ikke der er noget som er gået i stykker, men den der snerrende lyd eller pive/hyle lyd har vel ikke andet at sige andet end det er fordi den er utæt ? lyder totalt som om bilen har den vildeste kompressor på der står og hyler i tomgang :eek:

    Jeg faldt over denne tråd som er YDERST interesandt i forhold til det jeg oplevede med Sørens Gearkasse efter mit bagtøj gik banannas.
    Samme gut her har Precis samme problem, gearkassen vil ikek skifte OP i gear og han har både prøvet "lige som mig" at køre bilen helt ud til omdrejnigns begrænseren OG skiftet kickdown knappen.
    Hans kunne så bare fixes ved at slukek bilen og starte den igen, dette hjalp så ikke noget på Sørens gearkasse. :|
    Men bestemt en tråd der er værd at læse da det omhandler nøjagtigt hvad jeg oplevede med Sørens :p
    Desværre har brugeren "Garlynn" ikke opdateret om hvorvidt fejlen blev fundet eller ej.
    :arrow: http://www.mbca.org/forum/w124-transmission-advice

    ANG. Nuværende gearkasse problem.
    Så faldt et venligt forum medlem over denne video fra You tube som også antyder at det er død og kritte at få konverteren med af sammen med gearkassen og han nævner endog en guide han har lavet man bare kan hente fra hens hjemmeside, den har jeg dog ikke kunne finde.

    :arrow: http://www.youtube.com/watch?v=mYs-5i3wgUE
     
  11. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    Re: STORT service af brabus automat-gearkassen

    Fin video. meget detaljeret beskrivelse hvordan man gør og hvad man IKKE skal gøre 8)
    Håber at min gearkasse ikke er defekt (oplevede at den fedtede i 1.trin ved kickdown fra stilstand :? )
    Men håber at det er "bare" skyldes gammel olie. :D Ellers må jeg en tur til nordsjælland til de specialister som nævnt i et andet tråd. 8) (380Hk kræver en 100% sund gearkasse :lol: )
     
  12. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: STORT service af brabus automat-gearkassen

    Nå, så er jeg kommet lidt videre i sagerne :p

    Efter Gørløse og Jacob ikke kunne sige med 100% sikkerhed hvad der var gået galt og vi dermed kunne afgøre at en anden end mig skulle ende med regningen, tja så endte jeg med regningen omkring af og påmontering og en gearkasse mere der var defekt. :cry:

    Så hvordan kommer man så videre derfra... Nick fra Gørløse var yderst flink og gav mig et afslag på en i forvejen meget billig gearkasse, stik i mod normal procedure.
    Så jeg endte med at beholde gearkassen (eget valg) så den mulighvis kunne bruges som reservedele til min oprindelige gearkasse, men de kunne også tage den retur hvis jeg havde ville det, så det var super service.
    Jacob kan jeg jo ikke klantre for noget, eftersom vi jo ikke ved hvor hvad er sket og hvorfor.
    Men han er som altid billig, så det er bare ærgeligt at det endte som det gjorde og jeg blev en af og på montering fattigere uden at komme videre og det er så hvad det er :|

    Så jeg fik nu hentet min originale totalt adskilte gearkasse som lå ude ved første værksted (KH Nielsen i hedehusene)
    Som i øvrigt var gået ned i mellemtidene da Kurt har været meget syg og de folk han havde haft gående havde lavet nogle ikke så fine triks osv. men han er så startet op igen med nye folk over hele linien med nyt firma.

    Men efter at havde hentet min 1 oprindelig gearkasse hos ham, tog jeg ud til Jacob hvor min bil holdte og fik læsset den i bagerummet sammen med den nu afmonterede "lånte" gearkasse 2 Søbatech var så flink at låne mig 8)
    På bilen sider så nu den 3 gearkasse jeg købte af Gørløse.

    Så i går fik jeg bilen op til Automatgear Centeret i Gilleleje og deres værksted så meget klinisk og rent ud, med en stor ordenssans i tingene og på arbejds bordene. alt sammen noget der tegnede godt :)

    Så de fik min 2 sider lange smørebrødssedel omkring de 3 gearkasser hvad de fejlede og havde af symtomer og så skal de afgive tilbud om hvad de komemr til at koste at få op og køre fejlfrit igen med evt. renovering og hvad der skal til.

    Så må jeg se om det ender ud i at jeg skal mixe min originale gearkasse med den jeg har købt af gørløse eller om jeg kan ende med 2 gode :-D og så finde ud af hvad Søbatechs gearkasse fejler, siden den ikke vil skifte op i gear efter mit bagtøj gik i stykker.

    Værkstedet i gilleje mente meget bestemt og skråsikkert at det kun kunne være pga. det nye bagtøj jeg havde monteret havde en anden gearing, men da den jo er mekanisk og ikke elektronisk gearkassen, plus at der kun findes 1 gearing på bagtøj til 5 trins automatgear med ASR, så kunen jeg berolige dem med at det var HELT udelukket at det var tilfældet, så lærte de også lidt den dag :mrgreen: gearingen er og kan kun være 3.69 når det er et bagtøj med 2 følerer til ASR og det passer til modellen med automatisk 5 trins gearkasse. ellers heder det 3.27 når det er til den 4 trins automatgaerkasse og jeg har tjekket at jeg fik det rigtige fra Jacob 8)

    Han mente i øvrigt at min bils nuværende snærende lyd var en deffekt/skæv/utæt gearkasse oliepumpe.

    Men nu venter jeg spændt på hvad Automatgear Centret ringer og giver af tilbud på det forskællige. 8)
    Og jeg frygter at den samlede regning bliver astronomisk, men nu må vi se hvad de kan komme op med af løsnings forslag.
    Når de så er kommet i mål og jeg har fået en bil med en funktionel gearkasse der ikke taber olie, synger eller kun vil køre i 2 gear, så skal jeg nok smide et par bevingede ord om hvad min oplevelse har været med dem :yes:

    Jeg glæder mig bare til jeg kan få dyret ud og køre igen :cry:
     
  13. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: STORT service af brabus automat-gearkassen

    Nå så fik jeg status fra Gilleleje :eek: de er godt nok hurtige må man sige.
    Afleverede bilen sent Torsdag i sidste uge og nu mandag middag har de allerede gjort følgende:

    afmonteret gaerkassen købt af gørløse fra bilen, skildt den ad, taget 5 gear og brugt til min egen da det var smadret (kørt uden olie, pga. olielækage.) total hoved renoveret den med ny olie pumpe, koblinger bremsebånd plus div. samlet min gearkasse, monteret den på bilen været ude og afprøve den justere og fin justere og resultat = den køre jo sindsyg godt som Jørgen sagde, om det så var gearkassen eller bilen generelt han mente :whistle: :D
    Men den skiftede perfekt og lige som den skulle.

    Men gearkassen fra gørløse døde så, da jeg jo skulle bruge dens 5 gear til min egen originale gearkasse :coolguy:
    plus oliepumpen var ødelagt (den snurene/pivene lyd)

    Så jeg er endt ud at have betalt for følgende følgende steder for at få min gearkasse renoveret :cry:

    1. Hoved renovering hos Kurt Nielsen i Hedehusene (Udefra kommende gearkasse mand)
    5000 Kr. (han vilel have haft 12.500 Kr.)
    resultat = kørte 1 måned så røg oliepumpen efter den 4 justering mens jeg kørte, så den brændte 5 gearet af = død gearkasse
    2. Jeg låner en gearkasse af søren som Kurt Nielsen i hedehusene montere uden beregning pga. ovenstående resultat.
    Denne gearkasse sider så på bilen da den vælger at sparke bagtøjet i stykker, dette resutere i at gearkassen får det lille døds stød der skulle til at den ikke ville skifte op i gear længere (sammensmeltet koblinger og modulator) samt olie pumpe der er tæt på at være slidt op. hvad jeg skal ende ud i at give Søren for dette er endnu ikke afklaret med Gilleleje. men det er heller ikek en del af regnestykket på min renovering kan man sige.
    3. Jeg køber en gearkasse af Gørløse til 3125 Kr. som JTC monterer for omkring 3400 Kr.
    Resultat gearkasse utæt og smider olie, Gørløse (Nick) kompensere så med afslag på 1875 Kr. så jeg reælt kun har givet 1250 Kr. for gearkassen.
    4. Gilleleje total renovere igen min gearkasse da den var ødelagt af forrige forsøg, plus de tager 5 gear fra gørløse gearkassen og et par andre ting samt ny olie pumpe. og det ender ud i at koste 19.750 Kr. :shock: for en gearkasse der allerede 1 gang har været "total renoveret" :roll:

    Regnestykket ser derfor således ud:

    5000 Kr. første renoverings "forsøg"
    1250 Kr. Gearkasse købt af gørløse
    3400 Kr. JTC af og påmontering af Gørløse gearkasse.
    19750 Kr. Total hoved renovering af min gearkasse hos Automat Gearcentret i Gilleleje.
    TOTAL Gearkasse renoverings projekt = 29.400 Kr. :cry:

    Det kunne jeg har købt en total NY ombytter gearkasse for med 2 års reklamationsret hos Mercedes-Benz Danmark helt uden rabatter eller noget. :cry:

    Hva kan man så lære af det... :roll:
    Ja at bruge specialisterne FØRSTE gang (her tænker jeg på KH nielsen med deres indlejet gearkasse mand som den HELT forkert at få lavet lige denne opgave hos)
    Og ikke at handle gearkasse 1 sted og få det monteret et andet sted, man kan reælt ikke gøre en skid ved det, hvis parterne vælger at pege fingre af den anden, med mindre man vil give sig i kast med en besværet undersøgelse af tingene som stadig kan ende ud i at man selv havner med regningen og det hele bare blvier endnu dyre.

    Hos Gilleleje, der ved jeg at hvis noget er gået galt, så kan jeg komme tilbage og så er der kun dem der kan stå til ansvar for hvad der end måtte opstå, og ikke et eller andet tvivls scenarie hvor ingen reælt behøver at tage et ansvar.

    Man inden jeg svæver for meget på en lyserød sky, så skal bilen jo lige hentes og køres i nogle dage "forhåbentligt" :roll: og så må jeg se hvad jeg synes om deres justerings kundskaber 8)
     
  14. CSchmidt

    CSchmidt Active Member

    Joined:
    3 December 2010
    Indlæg:
    1,252
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +10 / 0
    Min bil::
    JingJang Auris D-cat
    Km:
    165000
    Årgang:
    2007
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Re: STORT service af brabus automat-gearkassen

    Hvad så med sørens gearkasse. Hvor slemt står det til med den ?

    Sent from my E10i using Tapatalk
     
  15. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: STORT service af brabus automat-gearkassen

    Den skulle blot renoveres for 14.750 Kr.
    Der var knækket nogle tænder af en eller anden justerings enhed som gjorde den kunne finde ud af at skifte gear i forhold til hvor meget gas man gav. plus olie pumpen er tæt på at være død.
    og så var der koblings pladerne der var brændt fast der gjorde den ikke ville skifte op i gear.
    Så den skulel også have den stor erenoverings tur mente de.
    Trods at den faktisk kørte fint da jeg kørte med den.

    Men som de siger, mange af de ting som de kan se er ved at dø elelr være slidt op, dem skifter de også, fordi ellers kan der ske sådan noget som da jeg fik "del-renoveret" min det første sted, den kørte fint, men hælder så ligeplduselig alt olien af gearkassen mens man køre på motorvejen og tilbagelægger ca. 60 Km. med det så man ingen chance har for at opdage det før det er for sent.

    men det kan være de kan bruge lidt fra min anden kasse, de gør jo intet halv når de giver et tilbud som de også skal give 100% garanti på i 1 år som han siger.
    Så måske det kan laves billigere hvis man er med på den så laves uden garanti.
    Det skal vi op og høre om på Onsdag 8)
     
  16. CSchmidt

    CSchmidt Active Member

    Joined:
    3 December 2010
    Indlæg:
    1,252
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +10 / 0
    Min bil::
    JingJang Auris D-cat
    Km:
    165000
    Årgang:
    2007
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Re: STORT service af brabus automat-gearkassen

    Årh det jo halv pris. Men det er jo også kun en AMG gearkasse :lol:

    Sent from my E10i using Tapatalk
     
  17. DAN112970

    DAN112970 New Member

    Joined:
    1 November 2008
    Indlæg:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Morud
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W113 280 SL
    Km:
    0
    Årgang:
    1969
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Re: STORT service af brabus automat-gearkassen

    Tja' som ejer af 3 gamle Mercedesbiler, Pagode, E36T AMG og 250 Turbodiesel år. 89 uden sideplanker, så kan jeg kun give dig ret - at det handler om den rigtige renovering straks, MEN MEN at stå overfor en udgift på kr. 30.000,00 og så kr. 5.000,00 som det første forsøg, så er det svært at vælge den store model fra start........

    Især på Pagoderne er det for 90 % vedkommende biler der har været betragtet som noget gammel lort i 30 år, d.v.s. fra 5 - 35 år og veteranstatus. Jeg har endnu tilgode at opleve en Pagode, især de US-iporterede, som ikke har været udsat for "godt nok" princippet. Det er måske derfor de er solgt til eksport. Min egen Pagode fra 69, som jeg ledte efter i årevis og fandt i Stokholm i 2002 var netop jomfruelig. Intet fusk var lavet. Den havde aldrig været adskilt og var helt igennem et pragteksemplar med km 61.000,00 på tælleren. Ren lykke, MEN efter et par tusinde forsigtige km. her i DK synes jeg at motoren havde en forkert lyd........ Utallige eksperter blev frekventeret og mine nerver blev tyndere og tyndere. Efter 2.300 km. hev vi motoren ud og skilte den ad. Ingen målbart slid overhovedet, MEN rust i cylinervæggen, på knasterne og sågar i oliepumpen - alt sammen forårsaget af kondensvand i olien. De mange start og stop, korte ture m.m. uden olieskift efter 500-1.000 km havde dannet kondensvand, som havde gnavet huller i de fine knaster, i cylindervæggene og sågar på tandhjulene i oliepumpen :-( Kr. 75.000,- senere var motoren igen som ny. Der turde jeg IKKE springe over hvor gærdet var lavest, men hvad har jeg lært ????? Når nye Pagodefolk spørger jager jeg en skræk i livet på dem, men råde dem er svært......
     
  18. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: STORT service af brabus automat-gearkassen

    Nu var det jo ikke tænkt kun at skulle koste 5000 Kr. hos første sted.
    Jeg var klar til at smide 10 eller i værste tilfælde 15 kilo.
    Men at jeg så laver en forudbetaling på 5 klik, det er så min fejl, de skulle aldrig have haft 1 krone.
    Værkstedet kom til at lave samme fejl velvidende at jeg stadig ikke var tilfreds med slut resultattet.
    De betalte nemlig bare gearkasse manden med mine penge i troen om at så endte alting jo nok godt.

    Men der hvor jeg falder lidt på halen er når de siger de har skiftet dele alene til godt 10.000 Kr. og Gilleleje så presentere mig for en regning på en total renovering på næsten 20 Jern. :shock:
    Jeg mener, så er der jo enten noget galt ved det første sted, eller hos Gilleleje der som måske bare har skiftet alt ud som en total renovering, men jeg mener nogle dele må da have været gode hvis første sted har smidt over 10.000 Kr. i "slitage stumper" i gearkassen :|
    Men jeg er slet ikke i tvivl om at gilleleje bare har taget den fra ende til ande fordi de jo også skal give den der 1 års garanti på den, og så blvier de vel nød til, et eller andet sted ikke bare at stole blindt på at forrige har skfitet en masse ting.

    Så det der er mest ærgeligt i denne sag er faktisk at første sted var så ukompetente og fattig på kapital at man reælt stod og var lige så meget på herrens mark som kunden, fordi man havde brugt en udefra kommende gearkasse reparatør.
    Så det jeg fik ud af det var en masse tidsspild og bøvl, samt 5000 Kr. fattigere plus en smadret gearkasse... :p

    Men det lyder som om den enelig nu her 1 år efter er kommet i mål.

    Ny total renoveret motor og gearkasse og nyt brugt bagtøj.

    Så kan drivlinien ikke blive meget nyere og friskere, karossen har også fået en overhaling ved de små ting der var gået hen og blevet lidt store, fordi de andre mekaniske defekter tog min tid og penge.
    Så alt i alt, har jeg nu en så godt som ny W124er og det er trods alt 6 år siden jeg købte den og den står i dag i en langt bedre stand, trods den var hysterisk velholdt.

    Så nu er jeg så godt som der hvor jeg ville hen med bilen, så man kan konsentrere sig om det sjove, så som bilstereo og udstødnings projekt og alle de andre sjove modifikationer/tilføjelser man gerne vil have og mere ekstraudstyr org. selvf. osv osv. :)
     
  19. Duxar

    Duxar Member

    Joined:
    26 December 2011
    Indlæg:
    113
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190 2.5TD
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Re: STORT service af brabus automat-gearkassen

    Puha Brabus. Dyr omgang. :shock: Men nu fungere den forhåbenligt som den skal. :)
     
  20. DAN112970

    DAN112970 New Member

    Joined:
    1 November 2008
    Indlæg:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Morud
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W113 280 SL
    Km:
    0
    Årgang:
    1969
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Re: STORT service af brabus automat-gearkassen

    Kort sagt et mareridt - MEN takket være nogen som dig, så overlever bilerne til glæde for eftertiden. Det kræver virkelig sin mand bestandigt at hælde penge i et stk. brugt transportmiddel, som samfundet samtidig ønsker hen hvor peberet gror med ulidelige vægtafgifter, partikelfilterafgifter m.m.

    Jeg er jo selv en af tosserne, men må erkende at holde 3 drømmebiler kørende overstiger mine evner, hvorfor E36'eren er til salg - det samme er min næsten lige så sjældne 250 turbodiesel egentlig også. Den har kørt mig 580.000 fornøjelige kilometer og snurrer fuldstændig perfekt, men med mit nu meget lille kørselsbehov, så vil jeg indskrænke til en skodbil til ingen penge.

    Når jeg får tid til at få rengjort E36'eren m.m. så håber jeg der kommer en som dig og køber den - så den også bliver bevaret. Der er gearkassen heldigvis 100 % i top og totalrenoveret for 50.000 km. siden. Vel at mærke sommerlangturskilometer med blød speederfod.

    Ideen med mit indlæg var egentlig, at det er meget svært at vide om man rammer den rigtige specialist til at arbejde på ens kære automobil.

    Hans
     

Del denne side