Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Ikke perfekt start.. Dårlig start (specielt kold) fejlfinding og reparation

Emne i 'Alternativ brændstof, additiver til brændstof & ol' startet af apandersphilip, 28 August 2016.

  1. OHolm

    OHolm Member

    Joined:
    4 August 2013
    Indlæg:
    271
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hadsten
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    E320CE
    Km:
    185000
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2:
    E320CE
    Bil nr. 2 Km:
    283000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Jeg har et nyt ovp relæ du kan få for 200kr. På min var de luftmængdemåleren de gav alle problemer med ujævn motorgang og periodisk svigt af 5 gear. Men min er en e320 som er med en nyere motorstyring.
    (Jeg er kun perlegrusmekaniker)
     
  2. apandersphilip

    apandersphilip Member

    Joined:
    25 August 2016
    Indlæg:
    209
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    København
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    190E 2.0 - W201- Aut
    Km:
    191.000
    Årgang:
    1988
    Jeg har været en tur i Gørløse, og har hentet et nyt OVP relæ, som nu er sat i.
    Nu starter bilen perfekt, min triptæller virker pludselig igen ;jubi Så alt godt bortset fra at bilen stadig går ud i lyskryds, det er ikke hver gang, men tit nok til at det er skide irriterende, og bilen er ikke meget værd at køre i når det problem kan finde sted.
    Nogen gange kan jeg starte bilen perfekt igen, andre gange skal der lige 30 sekunders nøgleomdrejning til...

    Jeg skiftede dysepakningerne (små gummidutter) da jeg skiftede dyser.

    Ting der er skiftet:

    - Køler
    - Batteri
    - Gummislanger (rør) lidt hist og her.
    - Batteri
    - Dyser
    - Dysepakninger
    - Generator

    Jeg er indforstået med at køleren ikke har noget med det her at gøre, men det er bare en liste over alt der er lavet, i mens jeg har haft bilen.
     
  3. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Så må du i gang med resten af listen:)
    Jeg ville starte med at kigge på pumperelæet, derefter de andre benzin- og trykrelaterede elementer:

    Vakuum (gummi ved: forlygter, manifold, topstykke, tomgangsregulator, blandingsanlæg, instrumenthus, lygtejustering, gearkasse, varmeventil og området ved bremseforstærker og nedenunder forrude).
    Blandingsforhold (indstilling og Duty Cycle)
    Pumpe.
    Akkumulator.
    Filter.
    Benzinlækage.
    ...
     
  4. apandersphilip

    apandersphilip Member

    Joined:
    25 August 2016
    Indlæg:
    209
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    København
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    190E 2.0 - W201- Aut
    Km:
    191.000
    Årgang:
    1988
    Puha... det er noget af en liste.. Det er bare meget mærkeligt at det er sket efter skift af sikring i ovp relæ... Den har aldrig gjort noget der minder om før..
     
  5. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Fejlene har hele tiden været der, de har bare været maskeret af større problemer. Derfor opstår der nye symptomer, når andre ting udbedres - specielt med KE-indsprøjtning. Din bil har været i nødprogram og er nu så småt ved at vågne op. Få styr på de store linjer: benzintryk og vakuum (og gnist), så kan du finjustere senere. Men, som sagt, jeg ville kigge på pumperelæ nu, hvor OVP'et er skiftet. Hvis der har været dårlige lodninger i OVP-relæet, så kan det nemt forestilles, at pumperelæet har samme fejl.
     
  6. apandersphilip

    apandersphilip Member

    Joined:
    25 August 2016
    Indlæg:
    209
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    København
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    190E 2.0 - W201- Aut
    Km:
    191.000
    Årgang:
    1988
    Det giver selvfølgelig mening! Tusind tak for din tid.
    Jeg kan simpelthen ikke finde det ski?& pumperelæ... Jeg har taget lidt billeder her til aften, for at se om der er noget der stikker ud..
    De for nyligt skiftet vacumslanger, er der allerede en af dem der er knækket... så er der selvfølgelig ikke vacum mere.. Så det kan jo forsage problemet.
     

    Attached Files:

  7. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Du kan forsøge at udelukke og derved gøre tjeklisten kortere vha. følgende:
    Prøv at skrue returledningen af trykregulatoren (hold samtidig imod på regulatoren) og sæt en slange på, der går ned i en beholder med litermål.

    upload_2016-11-12_18-1-41.png

    Herefter fjerner du tankdæksel og pumperelæ, og laver en hjemmelavet forbindelse/lus mellem port 7 og 8, hvor relæet sad. Med tænding på skal pumpen kunne levere 1 liter benzin på max 40 sekunder. Alt under 1 liter på 40 sekunder indikere fejl på pumpe, filter, akkumulator eller ledninger.
     

    Attached Files:

  8. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
  9. apandersphilip

    apandersphilip Member

    Joined:
    25 August 2016
    Indlæg:
    209
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    København
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    190E 2.0 - W201- Aut
    Km:
    191.000
    Årgang:
    1988
    Er det ikke mærkeligt at der står Kickdown på det relæ? Eller er alle relæ ens, og kan "skiftes" rundt?
     
  10. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Ja okay, du skal lige have styr på det vakuumlæk! Der står "kickdown" på relæet, fordi at din bil har automatgear. Det kan være meget godt at notere i din profil.
     
  11. mb230ce250d

    mb230ce250d Member

    Joined:
    6 September 2013
    Indlæg:
    352
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    300e
    Km:
    102000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej.
    Jeg har selv prøvet det samme på min 300e og tidligere 230ce at den har lignende symptomer og det var brændstrofrelæet! Hvorefter jeg også skiftede mit ovp relæ også. Det er grimt at køre med!
    Tidligere fuckede det også mit ASD advarselslampe op! Så den kan lave mange unoder!
    Ang ovp relæet må jeg godt nok sige at Ejner Hessel tager ved! Selv om jeg fik 20% rabat skulle jeg betale 535 kr plus moms for MA201 540 37 45 !!!!! Uha
     
  12. kainstor

    kainstor Member

    Joined:
    7 December 2014
    Indlæg:
    354
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    (Solgt)W201 190E
    Km:
    165000
    Årgang:
    1989
    Jeg tænker også benzinpumperelæ. Jeg ville bruge denne her lejlighed til at købe et nyt. Nu har du også købt nyt OVP relæ. De to relæer SKAL bare være i orden - ellers risikere du alligevel måske i nær fremtid at holde strandet et sted..

    Mindes også folk tidligere har beskrevet i forummet at holde stille i lyskryds og midt i rundkørsler pga. det relæ. Noget tyder på det også kan dø langsomt. Mit døde brat på motorvejen - uden jeg kunne starte igen - før der kom nyt i.
     
  13. apandersphilip

    apandersphilip Member

    Joined:
    25 August 2016
    Indlæg:
    209
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    København
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    190E 2.0 - W201- Aut
    Km:
    191.000
    Årgang:
    1988
    Når jeg slår reservedels nummeret op, som står på det relæ der sidder i bilen pt, så kommer denne meddelelse op, og fortæller mig at det er erstattet af et andet nummer.
    Kan jeg være helt sikker på at det passer, og passer i min model?
     

    Attached Files:

    • hj.jpg
      hj.jpg
      File size:
      41.3 KB
      Visninger:
      210
  14. kainstor

    kainstor Member

    Joined:
    7 December 2014
    Indlæg:
    354
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    (Solgt)W201 190E
    Km:
    165000
    Årgang:
    1989
    Ja det vil passe. Det er jeg 99% sikker på. Kører i samme model og motor som dig. Er du i tvivl så ring til Nick og co. mandag morgen
     
  15. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Skal du ikke lige lappe det hul du har i systemet, og så se, om ikke det hjælper. Det er en stor lækage du har i en slange med stor diameter i nærheden af tomgangsregulatoren!
     
  16. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
  17. apandersphilip

    apandersphilip Member

    Joined:
    25 August 2016
    Indlæg:
    209
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    København
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    190E 2.0 - W201- Aut
    Km:
    191.000
    Årgang:
    1988
    Jo det bliver lappet!! Skal lige have fat i et nyt "rør".. Hvad tror i årsagen til at det allerede er knækket, kan være? Det er skiftet for maks en måned siden..
     
  18. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    I hvilken kvalitet var gummiet? Synes at det ser lidt plastisk ud...
    Mercedes anbefaler at man også skifter de hvide nylonbøsninger, der sidder mellem slangerne, da de vokser og bliver skrøbelige, hvorved de ikke passer ligeså godt. Man skifter altså det hele på en gang til original MB. Det koster ikke det vilde.
     
  19. apandersphilip

    apandersphilip Member

    Joined:
    25 August 2016
    Indlæg:
    209
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    København
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    190E 2.0 - W201- Aut
    Km:
    191.000
    Årgang:
    1988
    Det var originalt fra gørløse. De hvide bøsninger er dog ikke skiftet, det ser ikke ud som om at de er på lager i gørløse :(
     
    Sidst redigeret: 13 November 2016
  20. apandersphilip

    apandersphilip Member

    Joined:
    25 August 2016
    Indlæg:
    209
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    København
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    190E 2.0 - W201- Aut
    Km:
    191.000
    Årgang:
    1988
    Det viste sig at være to meget simple ting, der var skyld i mine to store problemer.
    Det var vacumm lækagen der var skyld i den dårlige tomgang i lyskryds der fik motoren til at dø.

    Nu kører bilen som en drøm, og starter på første nøgledrej!

    Tusind tak for jeres hjælp! Nu er der kun små ting tilbage, men dem vil jeg slå op i en anden kategori.
     

Del denne side