Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmelding  - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

ICE Projekt

Emne i 'ICE - alt vedr. lyd og video' startet af SOBATECH, 20 April 2010.

  1. Kaptajnenlazz

    Kaptajnenlazz New Member

    Joined:
    15 Februar 2010
    Indlæg:
    67
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Svendborg
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124T 300TD
    Km:
    736000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Ser rigtig spændende ud med det relæ! - Man lære jo noget nyt hver dag :) ( Heldigvis )!!! - Har dog aldrig kunne måle spændingsfald over arbejdsrelæet :!: :?:

    Ps. Dine højtalergitre skulle gerne lande ved dig + et par slikkepinde til arbejdet :p
    Pss. Er da SVINE misundelig på dine dørsider/kabinetter!!! - Vi må vist igang med den lille cnc fræser til mig på et eller andet tidspunkt :oops:
     
  2. Sorens2

    Sorens2 New Member

    Joined:
    24 Juli 2007
    Indlæg:
    186
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ribe
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E320
    Km:
    267000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    MNR VortX ZX12R
    Bil nr. 2 Km:
    3100
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Så fik du da sat standarden inden for lyd i 124ér.....
    Fedt nok lavet.
    Jeg prøver at få bas i bilen, men da min er en sedan har jeg store problemer med at få det om i kabinen.

    Nogen gode ideer ?

    Søren S2
     
  3. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja det med at få bas ind i kabinen på en W124er kan være et problem, men kun hvis man bruger store sub kasser smidt om i bagerummet.
    Ud med den org. sygekasse og i med nogle enheder i hattehylden (De skal være vildt lave som eks. Aliante enhederne), skær hul i din hattehylde, under din monterings kasse, så de org. huller i pladekostruktionen kommer til syne og du får bagerummet til at aggere kabinet.

    Jeg har endnu ikke mødt en "ICE kender" som ikke var overbevist om, at den bas jeg havde i bilen, kún kunne stamme fra en stor sub kasse i bagerummet, men den der er på billedet i mit album har jeg taget ud igen, det blev for mudret at høre på.

    Tjek min installation her:
    http://bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=39772

    Så kan du få masser af bas ind i kabinen :love: uden at skamfere bilens anonyme look med store synlige enheder i bagruden :love:
     
  4. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej Søren S2

    Ja jeg fik en ide af Martin Konge fra Kongebiler over på Træffet i år. At pille benzin tanken ud og sætte en tank ned under bilen fra en T-model ifølge Martin så skulle en tank fra en T-model passe under en sedan :|

    Så bliver der plads til et stort kabinet til suppen. så bliver det også meget lettre at få højtalerenden igennem hattehylden og ned i kabinettet

    Jeg skal have plads til 4 forstærkere 4 kondensatorer og 2 tør celle batterier en masse fadere kobberskinner og en masse ledninger. :p

    Og så er der pludselige ikke så meget plads bagagerummet :cry:

    Hilsen Søren
     
  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja, tanken burde kunne ligge under bilen som på en T model.
    Men så skal man først fjerne udstødningen som ligge på langs på en Sedan da den sidder i vejen for tanken 8)
    Man skal så også lige fjerne reservehjuls brønnen så udstødningen nu kan ligge helt bagtil på langs som på T modellen for netop at gøre plads til udstødningen.
    Her kommer næste problem.
    Man skal så lave plads til reservehjulet inde i bagerummet som på T modellen og så er man lidt tilbage hvor man startet, man har bare flyttet rundt på en masse ting :lol:
    Men det smarte i den løsning er at man kan undværre reservehjulet, det er lidt sværre med tanken :lol:

    Men man giver jo delvist afkald på sin hjulbrøn, som mange også vælger til installationen af eks. forstækere eller ekstra batteterier og bas kasser.
    i skulle se noget Jacob har lavet, han har nemlig brugt som hjulbrøn og lavet en special baskasse hertil.
    Men ja han snakkede også noget om at det var svært at høre lyden inde i kabinen.

    Jeg ville bare fjerne hattehylden og erstatte den med filt, sådan at alle de org. huller kom frem, så har man mere end rigeligt fået adgang til lyden fra en sub i bagerummet.

    Men det er jo også lidt sjovere at lave noget som ingen andre har :D
    Jeg husker også fra min fars den lange 6 dørs, at tanken lå under bilen og at bagerummet var lavet som T modellen, men der var højden tilgengæld meget mindre, så om det bare er at lave en alm. sedan model om til at have tanken under bilen, det tror jeg man skal undersøge godt og grundig før man går i gang. vanger og måske andre ting kan jo være anderledes på en T model så der er mere plads til dette.

    Men jeg glæder mig til at se dit projekt førdig Søren og håber lidt på at kunne komme og være med og stå og rode med på sidelinien med egne projekter, så kan man jo altid lige give en hånd med hvis det skulle være :drunk: altså med car stereo projektet :coolguy:
     
  6. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    ang reservehjul, så har jeg købt en original kompressor og lappevæske (tirefit), som de fleste nye mercedeser leveres med.
    det fylder ikke ret meget.
     
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hej Martin.

    Det har jeg også, jeg ved ikke rigtig hvad hulen jeg ksal med et resevehjul eller den org. donkraft, nu da Brabus har monteret sideskørter uden huller til de org. dunkraft huller :lol: så skulel jeg køre rundt med en anden type dunkraft og det gider jeg ikke :p

    Og så er der også det ved det, at Jeg slet ikke gider at rode med hjul skift hvis jeg punktere, så hellere netop bruge noget tirekiit.
    Jeg har dog gaflet kompressor kittet fra en Power start station :lol: den fylder ingen ting og har også indbygget manometer.

    Ulempen er dog at man ikke lige kan bruge et tirekit, når man står med større dækskader eller ventiler som har givet op.
    Og i de situationer jeg har haft fladt dæk, så har jeg adlrig kunen bruge tirekittet :p

    1 gang var det fladt fordi trådene kikket ud af dækket :lol: og jeg havde ikke lige holdt øje med slidbanen, så det kom som lidt af en overraskelse da jeg kørte 160-180 og følte at dækket var lidt gynge agtigt, ind til siden og nå ok, den var god nok, det var fladt :lol:
    Men det mærker man næsten ikke på profil 35 med dæk til over 300 i timen som har en hårdere carkasse.

    2 gang var da mit dæk sprang grundet ubestemmelig genstand på vejen som lavede en flænge i dækket :p

    3 gang var da det søm jeg åbenbart havde kørt op i dækket valgte at forlade dækket så det efterlod et hul der var noget større end et tirekit kan gøre noget ved.
     
  8. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej Mick Brabus

    Ja vi kan godt lave nogle projektere her til sommer. :drunk:

    Jeg har også lovet Henrik66 at hjælpe ham med at lave højtaler kasser til dørsiderne :cry:

    Hilsen Søren
     
  9. Lasse68

    Lasse68 New Member

    Joined:
    8 Januar 2009
    Indlæg:
    1,171
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ishøj
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E Aut.
    Km:
    125000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    FORD focus 2.0 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    207000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2000
    Genopliver en gammel tråd....

    Søren@

    Hvis dig og Henrik66 skal nå at fræse noget inden træffet om 3 uger, så begynder i at have en kende travlt. He-he

    :mrgreen:
     
  10. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej Lasse

    Ja jeg vil også gerne i gang igen. Men der ligger en masse jern klodser på fræseren :angry:

    Så jeg har ikke tiden til det. Så det bliver ikke i denne omgang vi bliver færdige med projektet :cry:

    Mvh. Søren
     
  11. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,473
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    @Søren
    Tager det arbejde ikke lige lovlig meget af din fritid, måske du skulle finde en mere rimelig arbejdsgiver? :gr8:


    Bendix
     
  12. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej

    Så er der lidt opdateringer. Vi går i gang om 14 dage så mon ikke vi kan nå det til træffet

    Søren
     

    Attached Files:

  13. CSchmidt

    CSchmidt Active Member

    Joined:
    3 December 2010
    Indlæg:
    1,263
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +10 / 0
    Min bil::
    JingJang Auris D-cat
    Km:
    165000
    Årgang:
    2007
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Det ser sgu godt ud. bliver det så i weekenden ?
     
  14. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det bliver weekenden om 12 dage 8) jeg har nemlig tilsluttet mig Sørens idé.

    Jeg blev måske bare en smule fortumlet over prisen på enhederne :eek: :shock: :eek: :shock: :eek:
    Hvis elelr jeg mener NÅR vi også laver kasserne til de bagerste døre efter samme princip, så løber det sgu op.

    Sådan et kit med Bas-Mellemtonen i døren som ses her over på Sørens video, samt en mellemtone til instrumentpanelet/hattehylden og diskanterne.

    Så koster 1 kit inkl. delfilter bestående af 1 af hver enhed til 1 dør 4000 Kr. :shock:
    Dvs. til 4 døre skal vi så af med 16.000 Kr. :mrgreen:

    Men nu må vi se, jeg glæder mig bare til at komme op og se og røre dine kaser Søren :whistle: kom det nu igen til at lyde forkert :D
     
  15. CSchmidt

    CSchmidt Active Member

    Joined:
    3 December 2010
    Indlæg:
    1,263
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +10 / 0
    Min bil::
    JingJang Auris D-cat
    Km:
    165000
    Årgang:
    2007
    Bil nr. 2 Km:
    0
    jeg er sikker på at jeres kasser bliver mindst lige så gode, når først de er blevet lavet :oops: :mrgreen:
     
  16. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Nej Det bliver faktisk lidt dyre Mick
    2 stk Dynaudio MD 102 Diskant 849.- *2 = 1698.-
    2 stk Dynaudio MD 142 Mellemtone 1199.- *2 = 2398,-
    2 stk Dynaudio MW 162 Bas/Mellemtone 1299,- *2 = 2598.-
    2 stk Dynaudio X 362 Delefilter 1099.- *2 = 2198,-
    I alt = 8892.- Pr. Side

    Så skal du lægge materialer til kasserne Ca. 500,-
    Men du har da dine 2x 8" Subwoofer i forbindingskassen og Forstærkeren

    Mon ikke Kapt. Lasse i Svendborg kan give dig et godt tilbud
     
  17. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,473
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Glæder mig til at høre det hjemme hos dig en dag. :lol:


    Bendix
     
  18. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja det bliver han da nød til, det kan jo ikke være rigtig, at jeg kan vælge et samlet "kit" med nøjagtig de samme komponenter, ja undtagen bassen, der faktis er modellen STØRRE (MW 172)og så kan man lige pludselig få det hele til 7999 Kr. :|
    Altså godt 900 Kr billigere for det samme men med en bedre/større bas enhed :mrgreen:

    Se selv her:
    :arrow: http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=6637&pk=1&produkt=Dynaudio_Esotec_System_342_-_H%F8jttalere

    Og hvis vi så kan få det samme sæt bare med den "mindre" 6.5" bas i stedet for den 8"er der følger med.
    Så burde det da snildt kunne laves til 6999 og når man så svinger mængde rabaten oven i, så kommer vi vel ned omkring 5999 Kr./Kit og DET bør han kunne lave det til ;)
    Men så skal jeg nok også love at kaste en bestilling på 2 kit. plus div ekstra til montering :yes:
     
  19. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja, det koster jo at få den fornøjelse, du siger bare til.
    lytte pris er 500 for 15 min. og så vælger du selv musik og lydstyrke 8)
    Så står jeg ude ved batteriet klar til at afmontere batteri polen når tiden er gået :lol:
     
  20. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,473
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Det var mere fordi, du kan jo ikke komme til mig, så langt kører den jo ikke ad gangen.


    Bendix
     

Del denne side