Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Hjælp!! kardan ryster

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af djaabo, 13 August 2011.

  1. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er alt sammen rigtige gode bud. Men igen noget jeg har tjekket igennem.

    Men er lidt ude i noget deffekt med gearkassen eller akslen ud af bagtøjet
     
  2. Morten Bech

    Morten Bech Member

    Joined:
    23 Marts 2007
    Indlæg:
    554
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Har du prøvet om vib. er i alle gear? Dvs. over 80kmt i første gear :lol: , andet osv. Kom i tanke om at min gamle 240d havde lidt vib. i undervognen, men kun i 3 gear, alle andre var fine.
     
  3. 280TE

    280TE New Member

    Joined:
    6 November 2010
    Indlæg:
    285
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S124 280te
    Km:
    300000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Djaabo.

    Jeg havde på min 280te en dyb rumlelyd mellem 80-100kmt, lige da jeg havde købt den. Lyden kom fra lige under bagsædet.

    Jeg fik afbalanceret hjulene da det var et godt sted at starte. Lyden forsvandt ikke.

    Så fik jeg gået kardanen igennem og fik skiftet hardyskiven alt lavet hos mercedes. Lyden forsvandt ikke.

    Jeg opgav, og tænkte at det kunne jeg godt leve med. Men lidt belastende når man køre på landevej. Men ok ,det er en gammel bil og nogle særheder må man leve med.

    Et par måneder efter fik jeg skiftet dæk. Og lyden forsvandt.... :yipi: og den har været helt uden vibrationer lige siden.

    Undtagen når bilen har stået længen, så bliver de lavprofile dæk flade på den ene side. Og vibrerer de første 10km indtil de er blevet varme.
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Hjulne er ogsåblevet skiftet :-|
     
  5. 280TE

    280TE New Member

    Joined:
    6 November 2010
    Indlæg:
    285
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S124 280te
    Km:
    300000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Du har sikkert allerrede dem her ...
     

    Attached Files:

  6. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hej djaabo !
    Er det noget nyt om problemet 8)
    chr
     
  7. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Ikke noget nyt om det, men når det bliver løst kan i være sikre på at det er her jeg beretter om det:)
     
  8. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hej
    Ja vi har lidt medføelse , det er et rigtig møj problem!
    Er det en kunde bil?
    .....
    Den hårde måde er vel et andet bag tøj /drivaksler og hvis det ikke virker så er der vel kun motor/ gearkasse tilbage?
    (har du noget ligende du ku prøve med?)

    Hov ku det ikke være noget motor "styrring" (læs:dyser der dryper?) og giver ryk /vibrationer i kardan?
    (så lidt man ikke kan mærke det på selve motor?)
    Chr
     
  9. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Ja det er en kunde bil og det skær mig virkelig at jeg ikke kan fine den forp.... fejl :angry:
    Men det skal nok lykkedes før eller siden, men jeg er i gang med at arangere en låne bil af samme model og årgang på hvor man kan prøve at bytte dele frem og tilbage for at se om fejlen kan findes..

    Motoren går helt perfekt, ville sige at det er en af de mest velgående m103 motore jeg har set..
    De har det med at gå ujævnt og der skal en hel del justering for den går jævnt :shock:
     
  10. 280TE

    280TE New Member

    Joined:
    6 November 2010
    Indlæg:
    285
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S124 280te
    Km:
    300000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Laver den kun larm når den ude at rulle, eller gør den det også når den er på liften ?
     
  11. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Både på lift og vej, belastede og ubelastede ændre ikke noget
     
  12. 280TE

    280TE New Member

    Joined:
    6 November 2010
    Indlæg:
    285
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S124 280te
    Km:
    300000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hvis lyden er der konstant med og uden belastning. Og den ikke ændre sig selv om man laver kick down. Så må fejlen ligge i driv linien et sted. Har du prøvet at udmåle drivlinien med et måleur ? Så er forholdsvis nemt at se om der noget der ikke er centreret.

    Hvad med krydset er det skiftet ? Hvis der er det mindste sideværts spil i det, så er der problemer. Kan også måles med måleur.
     
  13. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det var vi som sagt inde på tideligere i tråden. Har laser udmålings udstyr til det, men når man tager en komplet kardanaksel med ophæng, hardskiver og kryds fra en bil der køre perfekt og sætter den over på denne her og fejlen er uændrede... Så stiller man ????? :)

    Det eneste jeg ikke har prøvet endnu er krydset ud af bagtøjet.. Jeg kunne ikke forstille mig at der er fejl i det, men i den givende situation bliver jeg nød til at prøve hvad der kan prøves.

    Men hvis det ikke ændre på fejlen, så er der kun gearkassen tilbage hvor fejlen kunne ligge i eller at bilen ramme tråds udmålinger, skulle være skæv!!

    Det sidste ville jo være rimelig surt, idet at det er en fejl der ikke kan laves for menneske penge!!

    Men har engang rettet en w140 op i en bænk og der var ikke nogen problemer bag efter... Men hele bilen skal skilles ad, så der kun står et chassis tilbage.. Det tager 1-2 time eller nærmere 100-200 timer :!: :!: :!:
     
  14. anirak

    anirak Member

    Joined:
    6 Maj 2009
    Indlæg:
    523
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    420 se
    Km:
    246000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    300 td turbo
    Bil nr. 2 Km:
    750000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    hmm er der nogen forlydener om hvornår eller hvordan det er opstået ??

    nu har jeg aldrig set de der billeder som pdf. filen der` viser men meget interresant synes jeg ,det er meget afgørende med mærkning af skruer og at skiver er de samme som før !! og at man kan skifte balance skiver på en af gangen ahaaaaa
     
  15. 280TE

    280TE New Member

    Joined:
    6 November 2010
    Indlæg:
    285
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S124 280te
    Km:
    300000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hvad med den govenor der sidder i Aut. gearkassen. Kan den have mistet en vægtklods og derved for det hele til at ryste.

    Bare en lidt langt ude ide :)
     
  16. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jeg sad faktisk idag tænkte det samme, men jeg kunne bare ikke forstille mig at det skulle kunne havde inflydelse på den måde + at den ville skifte meget mærkeligt gear så.
     
  17. 280TE

    280TE New Member

    Joined:
    6 November 2010
    Indlæg:
    285
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S124 280te
    Km:
    300000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Lige et andet dumt spørgsmål.. Har den været monteret med vibrationsdæmper på kardan'en. Som man så har pillet af for spare lidt, da man har skiftet hardyskiven sidste gang. ???
     
  18. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Nej det er modellen uden vebrations dæmper.
    Men igen, der er jo prøvet med 2 kardan aksler, inkl alt..
    Uden ændringer :?
     
  19. erik1303

    erik1303 Member

    Joined:
    13 September 2009
    Indlæg:
    506
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    166500
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    VW1303 cab. +Kia Pic
    :idea: Hvad med et skud fra hoften her inden sengetid.
    Hvis bilen har fået et skub/ klap bagi, kan det så ikke tænkes at bilen er blevet "lidt kortere" præcis så meget at kardan ikke kan flexe, og det vil være det samme med andre kardanger også, dvs. at mekanikken står "i spænd".
    Det drejer sig måske om 1-2 cm. det kan ikke ses, men måske mærkes.
    Denne mulighed har vist ikke været nævnt endnu. :arrow:
     
  20. ckdk88

    ckdk88 Member

    Joined:
    4 Juni 2010
    Indlæg:
    308
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Sydals
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    405000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    E320CDI
    Bil nr. 2 Km:
    315000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Da jeg fik min w124 havde jeg et problem der er meget lig det du beskriver, og jeg skiftede hardyskiver, lejer osv uden det hjalp, jeg havde den så hos mercedes som mente det var lejet og lejebæreren, så den skiftede de, uden det hjalp, Så jeg gav op. Så efter ca 3 mdr der skulle jeg lige trække en traktor igang, det var mere end den højre trækaksel kunne klare, så den sprang?? jeg fik så monteret en ny, og siden har det været væk :D
     

Del denne side