Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Hjælp Bilkøb

Emne i 'Køb af MB 124 & 201'r' startet af Flemming N, 2 Maj 2007.

  1. Flemming N

    Flemming N Member

    Joined:
    2 Maj 2007
    Indlæg:
    32
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Viborg
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej Alle.jeg har på det sidste tænkt meget på at købe en w124 300E fra cirka årgang 1990 til 1994.skal være benzin udgaven
    men da jeg ikke kender ret meget til mercedes.
    vil jeg lige prøve her om der var nogle venlige sjæle der kunne hjælpe mig lidt på vej.skal være med 6 cyl og automatik og ellers alt i udstyr.
    og gerne en motor med krudt i.jeg køre ikke mange kilometer om året.men når jeg køre vil jeg gerne have komfort og godt med bundtræk
    er der nogle andre modeller som man skulle overveje forex 320.jeg regner
    med at skal til tyskland for at finde et sundt exsemplar.men kan være der
    er nogle her i dk der er ok.er der svagheder osv man skal være opmærksom på.MVH Flemming N
     
  2. Mercedes w124

    Mercedes w124 Member

    Joined:
    17 December 2006
    Indlæg:
    193
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E 420
    Km:
    225000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    VW Up
    Bil nr. 2 Km:
    7
    Bil nr. 2 Årgang:
    2015
    Hej Flemming.

    Jeg har efterhånden fået nogle biler fra Tyskland og jeg kan varmt anbefale at købe bil i Tyskland. Hvis du ser dig rigtig for, så får du en bil der er i bedre stand end de danske og som er bedre serviceret og med lavere kilometertal. Jeg har altid været tilhænger af at finde biler med lavt kilometertal og fra et sted i den sydlige del af Tyskland, da disse biler ikke kender til rust og derfor aldrig har været svejset. Det kræver selvfølgelig, at man har mod på selv at importere en bil og få foretaget toldsyn osv. men jeg mener det er besværet værd. Jeg har selv en 420e med 97.000 km på "klokken" og den har været fornuftig, rent prismæssig.
    Kig engang på www.mobile.de der kan du finde mange fine 124'er.
    Jeg vil gerne være dig behjælpelig hvis du søger råd og vejledning omkring det at importere biler fra Tyskland. Du kan evt. skrive til mig på Puch@50.dk

    Mvh.
    Niels
     
  3. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Hej Flemming, dit valg lyder rigtig fornuftigt, men jeg vil sige hold dig til de 24V motorer 300E-24 280E og 320E, de er bere toppen af de 6 cylindrede.
    en mercedes SKAL have aut. gear !!
    jeg har desværre lige solgt den 320E jeg havde til salg, men du er velkommen til at kigge forbi www.kongebiler.dk
    mvh Martin
     
  4. Flemming N

    Flemming N Member

    Joined:
    2 Maj 2007
    Indlæg:
    32
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Viborg
    Ratings:
    +0 / 0
    Tak og lidt info

    Hej og tak for svar.jeg vil lige se om jeg kan få noget mere info om 300E.
    kan det passe den 6 cyl motor kun har 179 hk.ku nemlig godt tænke mig lidt flere til at trække automat gear.vil være dejligt med hk i overskud.da
    jeg nok vil have en stor trailer efter den engang imellem.Med hensyn på toldsyn er det ikke noget problem har kørt motorcykel igennem denne papir gang.. Niels jeg kontakter dig lige en af dagene her.er der ellers noget info jeg kan bruge eller finde om 300e..
    Martin tak for info om motor vil lige søge lidt på net om de motorer
    MVH Flemming.
     
  5. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    12V
    300E m/ kat: 179 hk
    300E u/ kat 188 hk

    24V = mere moment
    280E 193 hk
    300E-24 200-231 hk
    320E 220 HK
     
  6. Mercedes w124

    Mercedes w124 Member

    Joined:
    17 December 2006
    Indlæg:
    193
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E 420
    Km:
    225000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    VW Up
    Bil nr. 2 Km:
    7
    Bil nr. 2 Årgang:
    2015
    Hej Flemming.

    Så vidt jeg ved findes 300e også i en 24v udgave med 220 HK. Ellers må du købe en som min 420e med V8 motor og 279 HK. Den rykker..... 400Nm i moment.

    Mvh.
    Niels
     
  7. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    taste fejl, der skulle stå 300E-24 [highlight=red]220[/highlight]-231 hk

    280E og 320E er en nyere motor type med forbedret indsprøjtningssystem, og burde derfor gå længre på litteren.
    300E-24 er mekanisk styret indsprøjtning
    280E og 320E er elektronisk styret indsprøjtning.
     
  8. Flemming N

    Flemming N Member

    Joined:
    2 Maj 2007
    Indlæg:
    32
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Viborg
    Ratings:
    +0 / 0
    Motor

    Ok så er jeg nok mere til 24v motore især 320E.fandt selvfølgelig en på mobile hvad mener i om den http://www.mobile.de/SIDxYUzxY2XY9lYCmV ... 256973125&
    langt link og Niels sån en model som din vil jeg også lige kigge lidt på.
    men lyder dyrt i afgift og muligvis også vægtafgift.men klart en lækker bil
    MVH Flemming.
     
  9. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    den ser fornuftig ud, men billeder er taknemmelige...meget taknemmelige. tag en med der ved noget om biler og helst om mercedeser.
     
  10. Gulløv

    Gulløv Member

    Joined:
    27 Januar 2007
    Indlæg:
    151
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W107 500 SL
    Km:
    40000
    Årgang:
    1984
    Bil nr. 2:
    VW Polo 1,2 110 hk
    Bil nr. 2 Km:
    10000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2015
    Her er lidt om bilen du har set på,



    Model 320 E
    Chassis 1240321B973008
    Engine 104992 12 020561
    Transmission 722369 03 857577
    Order 0 - 212 52697
    Approx. year not defined
    Dealer Berlin branch (212)
    Interior leather mushroom (265)

    Paint
    481
    bornite (blackberry) metallic (с 01.01.1990 по 31.12.1996)
    Options

    281
    trunk set, (280 SL)
    trunk set, 3-piece (с 01.09.1972 по 30.11.1976)
    trunk set, 4-piece (с 01.04.1963 по 31.01.1966)
    steering wheel with sports design (390 mm dia.) and gearshift lever in leather trim (с 01.05.1990)
    steering wheel (390 mm) with sports design (с 01.03.1989)

    291
    airbag for front passenger
    airbag for front passenger (с 01.10.1993)
    airbag for driver and front passenger (с 01.07.1987 по 30.09.1993)
    airbag for driver and front passenger (if driver airbag standard - then only for passenger)
    garment trunk, large (с 01.02.1967 по 31.05.1973)
    trunk set, 7-piece (с 01.01.1976 по 31.08.1978)

    300
    storage box in front tray (с 01.05.1988)
    taxi design without compartment wall, taximeter instrument panel (с 01.01.1968 по 31.07.1968)

    412
    electric sliding roof with tilting device (с 01.07.1983)
    hydraulic sliding roof, in the rear (с 01.11.1964 по 30.06.1981)

    420
    automatic transmission, floor shift (с 01.01.1963)

    440
    bumpers with guards, front and rear (с 01.10.1970 по 30.04.1974)
    bumper with horn and rubber buffer front and rear (с 01.03.1964 по 30.09.1970)
    tempomat (cruise control) (с 01.09.1975)

    524
    Reims adapter IV (с 01.04.1962 по 28.02.1963)
    paintcoat preservation (с 01.01.1964)

    531
    automatic antenna (с 01.01.1963)

    570
    folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
    front folding armrest w202 - housing at front with armrest

    585
    Behr air conditioner and electric window lifters (front doors) (с 01.04.1970)

    591
    white foglamps (с 01.01.1963 по 31.07.1965)
    heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane, (single-sheet safety glass), Germany
    heat-insulating glass, windshield shot-colored (с 01.02.1967 по 31.01.1971)
    green heat-insulating glass all round, heated rear window, single pane safety glass - Germany (с 01.01.1972)

    620
    emission control system
    ECE version with catalyst technique (с 01.09.1983 по 28.02.1985)
    vehicles with catalyst technique (с 01.03.1985)
    version for Italy (с 01.01.1967 по 31.08.1969)

    652
    Dunlop tires (с 01.01.1963 по 31.07.1972)
    8-hole light alloy rims (с 01.01.1990)

    673
    high-capacity battery (с 01.01.1964)

    750
    Becker radio Europa 2000 vk (с 01.06.1990 по 31.03.1994)
    radio MB Audio 30 with traffic news decoder and RDS (с 31.10.1996)

    837
    rubber mats on front floor and rear floor; with chassis, front only; with station wagon, including loading floor (с 01.11.1969)

    855
    V140 M119 with NAG (с 19.06.1996 по 19.10.1997)
    telephone TELE-AID, Nokia, D-net
     
  11. Flemming N

    Flemming N Member

    Joined:
    2 Maj 2007
    Indlæg:
    32
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Viborg
    Ratings:
    +0 / 0
    Info

    Tak For Kaffe sikke en ordentlig smøre.nu har jeg da noget at kigge på.tak for det.MVH Flemming
     
  12. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    ved i så også hvad det betyder ?? :)

    den 320E jeg havde til salg er stadig på min hjemmeside (lidt endnu) hvis du vil have lidt at sammenligne med.

    held og lykke med projektet.
     
  13. Flemming N

    Flemming N Member

    Joined:
    2 Maj 2007
    Indlæg:
    32
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Viborg
    Ratings:
    +0 / 0
    Info

    Hej Martin kan godt forstå du er i tvivl om jeg har forstået det.det er jo en ordentlig omgang gulløv har fundet til mig.men info kan man da ikke få for meget af.det må jo være en stelnummer decoder han har kørt stelnummer igennem med.blir nok nødt til at købe en bog for at vide helt nøjagtigt hvad de forskellige options er..men jeg holder lige godt øje med bilerne her og på diverse hjemme sider.blandt andet din.Bilen blir nok en 300E Eller 320E og gerne men den nye type indsprøjtning.nok noget med årgang der skiller dem ad.hvad med face løfting hvornår sån cirka sker det
    og er der megen forskel på regesteringsafgift på 300E og 320E MVH Flemming..
     
  14. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
  15. spaker

    spaker New Member

    Joined:
    24 November 2006
    Indlæg:
    79
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej Flemming

    Jeg var sidste år i den samme situation som dig og jeg endte med at hente en E280 fra 12/93.

    Der var flere grunde til at jeg endte på denne model.

    1. den findes med 5-trins aut. (det er kun 280, 300-24V og 320 motorene der har denne option)

    2. den kører en smule længere på literen end en 300E selvom den har 14 hk mere.

    3. den lyder ufattelig godt når den får noget at lave og er silkeblød og støjsvag når du vil "cruise".

    4. jeg forhørte mig hos min forsikring og fik at vide at en E320 ville koste mig 3400,- mere i forsikring/år end en E280. Om det skyldes at jeg kommer over 200 hk eller hvad ved jeg ikke.

    Jeg vil dog samtidig advare dig mod de 24 ventilede motorer af typen M-104 (den som bla. ligger i E280 og E320). De har begge to dyre svagheder.

    1. toppakningen går typisk indenfor de første 75.000 til 100.000 km. Dette kan desværre være svært at konstatere uden at få bilen på en lift og kigge efter olie ved den cylinder der er tættest på kabinen.

    2. ledningsnettet i motoren skal på et eller andet tidspunkt skiftet da de ledninger MB har valgt at bruge blive sprøde og isoleringen dermed krakelerer. Denne udskiftning kan let løbe op i 8-10.000 kr.

    Du skal altså være meget opmærksom på disse to ting, ender du med at købe en bile der skal have toppen af samt nyt ledningsnet kan det hele let blive 20-25.000 kr dyrere end du reger med.

    Nu vil jeg ikke tage modet helt fra dig, en 24V 124 med aut. kører helt fantastisk - du skal bare være kritisk når du er på indkøb.

    Jeg har lige været et smut i München i min E280 hvor den fik lov at "strække alle 6 ben"!!!. Topfarten lå i flg. speedometeret på 240 km/t og det må man vist sige er meget pænt når jeg kører på 225/45 17.
    Den kom meget hurtigt op på de 215-220 km/t men resten tog dog lidt tid.
    På den tyske autobahn kom den 5-trins gearkasse rigtig til sin ret, kører man 160 km/t laver den stadig kick-down og skifter først til 5. gear ved 185 km/t.

    Jeg kørte på turen til München ca. 7,5 km/l i snit, normalt holder jeg ved blandet kørsel (mest by) 10,5 km/l. Det er jeg super tilfreds med.

    spaker
     
  16. Flemming N

    Flemming N Member

    Joined:
    2 Maj 2007
    Indlæg:
    32
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Viborg
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej Spaker.tak for info.det er super info for en grøn mand som mig.
    prøver lige at slå kold vand i blodet.og vejer alle fordele og ulemper op imod hinanden.var ellers parat til at drøne ned til tyskland og købe den første og bedste mercer jeg kom til.vil lige undersøge forsikringspræmie samt vægtagift.kan være vægtafgift er billigere på 280E. de fleste jeg har kigget på har 4 matic. har kigget på 300E 320E samt 420E MVH Flemming.
     

    Attached Files:

    • Lasse.JPG
      Lasse.JPG
      File size:
      199.4 KB
      Visninger:
      149
  17. Mercedes w124

    Mercedes w124 Member

    Joined:
    17 December 2006
    Indlæg:
    193
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E 420
    Km:
    225000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    VW Up
    Bil nr. 2 Km:
    7
    Bil nr. 2 Årgang:
    2015
    Hej Flemming.

    God ide, du behøver ikke lige købe det første og bedste og det er naturligvis også en god ide at forhøre sig om priser på forsikring.
    Hvis du finder på at skrive til mig, så er e-mail adressen: Puch@vz50.dk
    I mit første indlæg havde jeg fejlagtigt glemt vz i adressen, men den jeg skriver her er den rigtige.

    Mvh.
    Niels
     
  18. Flemming N

    Flemming N Member

    Joined:
    2 Maj 2007
    Indlæg:
    32
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Viborg
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej Niels har lige skudt en mail afsted.MVH Flemming.
     
  19. Flemming N

    Flemming N Member

    Joined:
    2 Maj 2007
    Indlæg:
    32
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Viborg
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej hva med en mercedes fra california.kan det svarre sig at faa en hjem der ovre fra..og skulle der vaare nogle problemer med at faa den godkendt her i dk.har lige kodet en og her er data..
    VIN WDBEA34E8RC025510
    Model E420
    Chassis 1240341C025510
    Engine 119975 12 012883
    Transmission 722366 03 896261
    Order 0 3 705 07506
    Approx. year not defined
    Dealer United States (USA) (705)
    Interior leather mushroom (265)
    Paint
    249 malachite metallic (с 01.01.1990 по 31.12.1996)
    65 Unknown code
    Options
    240 outside temperature indicator (с 01.03.1982)
    second spare wheel (с 01.01.1964 по 28.02.1973)

    241 left front seat electrically adjustable with memory feature. only applicable to w 210 when installed in conjunction with code 275. (с 01.03.1983)
    wood rims (с 01.01.1964 по 31.08.1971)

    251 Becker Radio Mexico cassette, full stereo, electronic (с 01.04.1980 по 30.11.1990)
    Becker Radio Grand Prix TR with remote control and automatic antenna (с 01.04.1964 по 31.05.1977)
    radio MB-Exquisit - USA (с 01.07.1992)

    280 trunk set, 3-piece (с 01.09.1964 по 31.08.1972)
    steering wheel (400 mm dia.) and gearshift lever in leather trim; on W202 390 mm dia. (с 01.05.1984)

    305 fan clutch (с 01.02.1963 по 30.09.1970)
    dust filter (с 01.11.1990)

    340 additional 3rd stop lamp (с 01.10.1989)
    front seat, right, lower (с 01.03.1967 по 28.02.1986)

    412 electric sliding roof with tilting device (с 01.07.1983)
    hydraulic sliding roof, in the rear (с 01.11.1964 по 30.06.1981)

    441 steering column, electrically adjustable, W202 manually adjustable (с 01.07.1984)
    bumper, front, with guards (USA version) (с 01.01.1963 по 30.09.1970)

    461 instrument with mileage reading and english lettering (с 01.04.1990)

    494 California version
    California version (с 01.05.1973 по 31.12.1995)
    version for USA/California/Canada (с 01.01.1996)
    490 + 492 (с 01.12.1966 по 30.09.1967)

    524 Reims adapter IV (с 01.04.1962 по 28.02.1963)
    paintcoat preservation (с 01.01.1964)

    543 exhaust-pipe cover trim (с 01.01.1963 по 28.02.1963)
    seat adapter between the front seats, and halogen lamp unit (с 01.01.1967 по 31.12.1972)
    sun visor with vanity mirror, illuminated, left and right (с 01.11.1978)

    551 anti-theft warning system (с 01.11.1978 по 31.03.1998)
    anti-theft/anti-break-in warning system with anti-towing system (с 01.04.1998)
    steering wheel, ivory-colored (с 01.01.1963 по 31.05.1973)

    581 Thermoking air conditioner (с 01.04.1970 по 31.12.1972)
    automatic climate control (с 01.01.1977)

    593 headlamp flasher and turn signal lamps - italy (с 01.01.1963 по 31.07.1965)
    headlamp flasher and turn signal lamps, front, crystal clear (с 01.08.1965 по 31.01.1967)
    heat-insulating glass, rear window pane (с 01.02.1967 по 31.01.1971)
    heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (single-sheet safety glass), band filter
    green heat-insulating glass all round, heated rear window, single pane safety glass - tinted strip (с 01.01.1972)

    600 headlamp wiper/washer (с 01.08.1971)
    trim strips on hardtop (с 01.04.1963 по 31.07.1971)

    611 courtesy lamps for front and rear doors, with W124 also for central doors/W202 front doors only (с 01.11.1978)
    sealed beam lamp unit, l.h. traffic (с 01.01.1966 по 28.02.1972)
    lamp unit, symmetrical (с 01.01.1962 по 28.02.1963)

    639 radial-ply tires, elimination of warning triangle (с 01.11.1973 по 31.10.1974)
    elimination of first-aid box and warning triangle (с 01.08.1977)

    668 662 + 666 (с 01.01.1963 по 28.02.1963)


    804 Change of year of model, last figure shows new model year

    810 roof-mounted loudspeaker (с 01.11.1962 по 30.11.1972)
    loudspeaker, sound package
    sound package (bose) (с 01.12.1986)

    987 battery cut-off switch for vehicles to be shipped (с 01.02.1993)
     
  20. Mercedes w124

    Mercedes w124 Member

    Joined:
    17 December 2006
    Indlæg:
    193
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E 420
    Km:
    225000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    VW Up
    Bil nr. 2 Km:
    7
    Bil nr. 2 Årgang:
    2015
    Hej Flemming.

    Glem det. Hvis en bil kommer fra et ikke EU land, skal du betale både told og moms + reg.afgift, så det bliver alt for dyrt, for slet ikke at tale om transportomkostningerne. nej, find du dig en rigtig fin 124'er i Tyskland, så skal du nok blive godt kørende.

    Mvh.
    Niels
     

Del denne side