Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Hård tilkobling i "Drive"

Emne i 'Automatgear' startet af alp, 29 April 2007.

  1. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hehe...

    jeg har en onkel der har haft en 260E 86er
    Den havde også det med det gav nogel ordentlig ryk når gearvælgeren blev sat i D eller R fra P eller N.
    Til sidst da det gav et ryk sagde den et klik og bilen kunne nu kun køre i 2 gear tror jeg det var.

    Det der var galt var nogel klips som der sidder inde i gearkassen der kun koster 5 Kr. stk. men alt skulle skilles ad så han kontaktede en gammel kending som gjorde det for ham næsten gratis 2-300 Kr.
    Efter de blev skiftet glider den nu ind i D og R uden så meget som et lille ryk.

    Symtomerne på denne fejl er nemme at kende sagde han.
    Hvis du kan mærke din gearkasse er længe ca. 1 sek om før den ligesom siger vupti og skifter med et ryk ind i gear så kan det være denne fejl/slitage.

    hvis den skifter normalt i en glidende overgang men stadig giver et klonk så er det hardy skiverne der skal tjekkes.
     
  2. peberholmen

    peberholmen New Member

    Joined:
    17 April 2007
    Indlæg:
    40
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej Bjarne! tak for link til Hardyskiver, og mange gode indlæg iøvrigt! - Nu må jeg se at få mine Hardyskiver checket/skiftet!

    Ved du iøvrigt hvordan man slår antispinfunktionen fra på en 500E. Ikke fordi jeg permanent vil køre uden, men det kunne sgu være meget sjovt at prøve, bare engang imellem ;-)

    Cheers, Claus..
     

    Attached Files:

  3. casper

    casper Member

    Joined:
    14 Februar 2007
    Indlæg:
    438
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    2820 Gentofte
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 280TE
    Årgang:
    1993
    Du kunne da prøve at rykke ASR relæet ud ?
     
  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det er vist ikke en god ide at rykke ASR relæet ud.

    Det får bilen til at gå i limp mode.

    Så sker der først noget på gassen når den rykkes over halvt ned og det er ikke skægt at køre med, jeg taler af erfaring på min BRABUS, når man lægger fra land med halv gas så er det i regnvejr fuldstendigt sikkert der kviteres med fuld hjulspind og det er ikke så fedt hehe...

    jeg har lige haft problemer med mit nemlig.
    Og fartpiloten vil helelr ikke virke hvis man rykker det ud.
    Jeg ved både AMG og BRABUS har tilbudt et system til deres købere som kunne fra koble ASR efter ønske uden at elektronikken tror der er noget galt.
    men hvor og hvordan de gør det ved jeg ikke.
    Min er nemlig heldigvis ikke solgt med dette system, ellers havde den nok væres misbrugt hvilket den ikke er :)
     

Del denne side