Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

for og imod 260-300 12 v

Emne i 'Køb af MB 124 & 201'r' startet af Smut 25, 21 December 2010.

  1. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Ja Nemlig vi er også gået fra 7000 til 30000kr men det er også max
    der er mange rigtig fine biler til omk 30 :oh:
     
  2. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg havde en ven som jeg anbefalede netop en 230E og sådan en fandt vi til 30.000 Kr. fra 91 som stod fuldstendigt uden rust og jeg mener den var HELT uden rust, også de normale steder som man normalt altid kan finde rust, så som under sprinkler tanken ellee inde under forlygterne eller skærmkanterne.
    Den var så bare lidt ridset hist og her, men gik utrolig godt og stod på flotte W210 fælge :) med klima, elruder og ikke mange Km på klokken 200 stykker så vidt jeg husker.

    Det var så godt nok en Sedan model, men han vil faktisk gerne sælge den igen, da han står og skal 1 år til Australien og arbejde og bo.

    Han havde lige købt den da vi var til Gørløses minitræf og Uffe kan jeg da også hukse gik og tjekke den lidt efter rust uden at finde noget de steder som de jo normalt har bare en lille smule 8)

    Men er de ude efter en T model Smut ?
     
  3. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Hej Brabus.
    Både og
    manden vil gerne havde en 6 cylindret men
    konen vil gerne havde en t model fordi hun går til træning med deres hund
    og det er absolut nemmere i en T model
    de er kun dem selv og hunden
    men den rigtige bil i god stand til den rigtige pris
    jeg hører dem af men skal bruge nogen billeder af den 230
    de er på udkig efter en bil til mange år
     
  4. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
  5. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hvis knasten først er skiftet, bør problemet jo være overstået - man skal så bare købe en 260'er der har kørt mere end 150.000km ;)
    Jeg husker desværre ikke km.tallet, på den 230'er.

    Jeg ved ikke hvad det er han har oplevet... men de har jo ry for at være tørstige, både mht. benzin og ikke mindst olie - mange af dem har haft et hårdt liv.
    Og så er der jo det berømte tændingsmodul.
    Jeg mindes da også at du havde et dyrt ASR problem... og så er der luftpumpen - såååe helt uden problemer er de altså ikke. :wink:
    Men lige hvad det er der gør at han helst undgår dem, ved jeg ikke - og lige pt. holder jeg ferie.
     
  6. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Jeg synes generelt rigtig godt om den sidste generation benzinere.
    Foretrækker dog - nok ikke overraskende, 280 og 320. 8)
    Men de 4 benede er også fine motore.
     
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja men faktisk blev luftpumpen elimineret i 92, så den skal man ikke være ked af, blvier ueffektiv, der skal blot en ny multi rip rem på og afmontere pumpen, så er den fin igen, ingen nød situation der og jeg kan da bidrage med at 300eren også køre med den i forbindelse med kat efter 90 8)

    Tændings modulet, tja, vedlighold i mine øjne ikke en fejl ved bil eller teknik, men desværre en overset service ting klart.
    ASR er jo det samme om det sidder på en 300 eller en 300-24 samme motor og teknik, så det er kun et spørgsmpl om den har det eller ej :eek:)

    Men jeg skal lige hilse og sige at efter jeg har fået samlet motor, så har jeg ikke brugt 1 mm olie på de sidste 5000 Km. og det overraksede mig en hel del da jeg er vandt til at alle 300 modeller også M103 bruger mindst 1 litter per 2000 Km. hvis de køres på motorvej med en god fart :lol: selv min fars 300E brugte ved 78.000 Km 1 litter per 2000 Km.
    Og det samme med morens 260E får de lov at arbejde, så bruger de også lidt olie og det er skam ikke grundet slitage, det er sådan de er bygget.
    det samme med 300-24 men ja med det dobbelte antal ventiler, komemr der også det dobbelte antal ventil paraplyer/ventilpakninger som med tiden kan blive hårde og dermed blvie mindre tætte, dette er dog en nem udskiftning som ingen ting koster vil jeg sige.

    Med de nyerer M104er der synes jeg til gengæld vi ser flere problemmer komme til end der går bort.
    Her snakker vi horible lednigns net udskiftninger og det er UDEN undtagelser og så er der selv samme elektrikse gas reguering spjæld som er bygget sammen i en enhed og derfor koster laaaangt mere end det som ASR systemmets/gasreguleroings spjældet koster på en 300-24 :lol: og så den brøler med at lade tændspolerne side på toppen af motoren, og den dejlige plastik indsugnings manifold som fnulre og kan medvirke til forstoppelse af EGR systemmet..
    Så er der også den tanke at motorene blev trimemt til at klare sig godt i en tung S klasse bil og dermed har godt overall ydelse i forhold til 300-24 som yder stort moment og effekt inden for samme område og derfor faktisk er hurtigerer end en E320 der jo har meget mere moment ;)

    Jeg vil derfor altid synes at 300E-24 er den mest perfekte motor der nogen sinde er lavet til en W124er, men snakker vi S klassen, så vil jeg uden tvivl sige at motoren 320 er langt bedre, netop fordi motoren blev trimmet til precis denne tunge bil

    Og så er der forsikrings problemmet med at mange har en grænse der ligger på biler med større end 3.0 litters motor, her går en 320er ind som værende speciel bil på højde med 500E :lol:

    Men klart alle motore har nok en svaghed eller 2, jeg synes bare at M104.980 er en af dem som har mindst samt fejl der "kan" forbygges så som det med tændings modulet, der er intet der kan rede et dårligt lednignsnet eks. eller et dårligt KE anlægs luft mængde føler osv. :mrgreen:
     
  8. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Der er dog noget jeg værdsætter på de nyerer M104 motore, det er deres styring af brændstof og tænding 8)
    KE-Jettronic er jo old scool og det samme med tændings fordeler.
    Insugnigns manifolden skal være i alu, og ikke PVC som fnuller, og lednignsnettet vilel jeg heller ikke bytte for noget som smuldre væk mellem fingerne og efterlader kostslutnigner der kan forsage skader både værre og dyerer end tændings modulerne til en 300E-24er :lol:
    Men jeg har tit tænkt på at bygge elektronisk tænding og brændstof system på den gamle bus for at se om der er noget at vinde.
    VATH fik jo 330 hypper ud af deres 3.6er bygget på samme 300E-24 og den er ikke anderledes andet end netop styringen :mrgreen:
     
  9. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Syntes lige jeg vil afslutte denne tråd fra min side

    Det endte i går aftes med de købte sig en stationcar
    en årg 94 E 250 TD med 474000 km på klokken
    så ja det blev en 20V 2,5 Diesel med manuel gear

    tusind tak for hjælpen og alle jeres input som gjorde det nemmere for mig og
    råde og vejlede til deres valg af deres første Mercedes.. 8)
     
  10. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Super godt valg Smut 8) en af de bedste diesel maskiner hvis du spøger mig, økonomisk og stadig den power man har brug for.
    Selvfølgelig kan man altid synes man kunne bruge mere, men til W124eren har den faktisk lige det man sådan føler er perfekt, den har lige det overksud der skal til at lave en overhaling, uden det virker pinlig og uden det virker for voldsomt :-D
     

Del denne side