Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

for og imod 260-300 12 v

Emne i 'Køb af MB 124 & 201'r' startet af Smut 25, 21 December 2010.

  1. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Hej
    Hvis man står med 30000 og vil købe sin første 124 Hvad råder i så 260 ell 300 lad os antage de har kørt ca 300000 km
    de kører ca 18000 km om året

    Jeg har læst en del omk tændings problemer på 260
    er det også galt på 300
     
  2. abdec

    abdec Member

    Joined:
    28 September 2008
    Indlæg:
    47
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    8
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    C300h
    Km:
    160000
    Årgang:
    2015
    Hejsa

    Med 30K i hånden og hvis det SKAL være en W124'er, så ville jeg klart gå efter en 230'er fra begyndelsen af 90'erne. Du vil formentlig kunne få en langt bedre bil til de penge, end hvis du vælger de 6-benede.

    Jeg har selv haft en 230TE (godt nok -87'er) i 8 år og kørte den fra 250 kkm til 480 kkm og har været overordentlig glad for den :)

    M.v.h.
    André
     
  3. Sorens2

    Sorens2 New Member

    Joined:
    24 Juli 2007
    Indlæg:
    186
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ribe
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E320
    Km:
    267000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    MNR VortX ZX12R
    Bil nr. 2 Km:
    3100
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Enig...
    230E er bare en rar motor, men det er en 300E også.
    Men det koster at rulle med den gode lyd.

    Søren S2
     
  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja, ingen tvivl om at 230E er den bedste valg sådan overall.
    Men den er jo lidt vel offtopic i denne tråd vil jeg sige cute

    Men vil man have lidt motor og kan lave med den ekstra udgift til benzin, som man helt sikkert har overvejet inden man tænkte i 6 cyl baner. :mrgreen:
    Så ville jeg altid vælge en 300 over en 260er. det er godt 100% samme motor styring osv. bare lidt mindre/større men gearkassen er lige en tand bedre på en 300 model, hvis vi snakker om autokassen, da det er en anden model.

    Men i denne sag synes jeg at kan snakke rigtig godt med, fordi at min far har nemlig haft en 300E fra 87 og min mor en 260E fra 86

    Det er et tilfælde hvis du har hørt at der er flere tændings problememr med 260eren, det er 100% samme system, men tilgengæld, så har 260eren oftere problem med nedslidt knast end 300eren har og der er endog produceret flest 300ere.
    Knasten er jo ikke den samme og tændings problemerne opstår som regel i forbindelse med at folk montere ny knast men af uorg. model uden goså at montere uorg. tændings rotor da den uorg. er ca. 2mm længere og så smadre rotoren altså tændingsfordeleren, hvilket også bekrafter mig i at folk ofte får uautoriseret eller ukyndige udskiftninger af deres knaster og at det som oftest sker på netop 260eren som du siger du høre tændings problemmer på, så det er måske delvist korrekt antaget/hørt, men fejlen opstår i rigtig mange tilfælde (og ja jeg kender en del af disse tilfælde fra værksteder plus egen erfaring) i forbindelse med udskiftning af knasten.

    Der er ingen tvivl om at man også får en blødere motorgang fra 260eren selv når den får lov at lave noget, hvor 300eren byder på en lidt mere snerrende motor "racer lyd" når den vel og mærke får noget at lave, ellers er de ret ens i lyden.
    Og det er altså lyden fra motoren man kan høre og ikke udstødning eller indsugning.

    Det sjove var faktisk at 260eren gik utrolig langt på litteren i forhold til 300eren, som tit var under 8-9 Km/l. hvor 260eren sagtens kunne køre mellem 12 og 10 på litteren ved samme kørsels mønster. :)

    Det er også hvad jeg har hørt fra andres oplevelser, at det at gå skridtet fra 260 til 300 giver et overraskende hop ned i Km/l. trods den ikke har nævneværdig mere effekt og overskud, også selvom man ikke gør brug af de ekstra kræfter.

    Men igen, så synes jeg at 300eren har lige det ekstra overskud som man forventer at en 6er skal have. :-D
    260eren er sådan lige på kanten af hvad man forventer af en 6 cyl. i de lave omdrejnigner, og når man så ligger på de der 75/80 Km/t. og vil lave kickdown og den så ikke skifter til 2 gear fordi det ligger lige der hvor den skal skifte til 3 gear, så bliver man rimelig skuffet over, at der bare nada sker fra 80 og måske op til ca. 110 før end der så tilgengæld også sker noget kan jeg huske :)

    Jeg prøvede det også en gang hvor jeg holdte bag en som var meget lang tid om at skulle dreje, så¨lang tid at ham bag mig valgte at trække ud over spærre liner for at komme vider, men da ham foran lige var drejet af, så syntes jeg jo at trods vi kørte 30 Km/t. så skulle ham bagved ikke foran i køen på den måde :shock: så jeg gav den selvføglelig klampen helt ned under gulvbræderne i håb om et 1 gears kick down, men næ nej, her der synes bilen at 2 gear var rigeligt, da den jo i forvejen er begrænset til kun at skulle køre 1 gear ud til 5000 omdrejnigner, så den skulle trække op fra 2 gear af ved 30 Km/t. og så var der jo ikke meget demonstration over det :p , og ham bagfra i den lille pis æske af en Ford escord 1.8er kom da også helt uden problememr uden om :angry: Det er her at jeg HADER automatgear. når det ikke gør som man forventer eller selv ville have gjort. :twisted:

    Med manuelt havde man jo selv valgt 1 gear eller også havde man været i det allerede, men autokassen vælger jo altid 2 gear som start, med mindre der er fest og ballade ved speederen helt fra start. :bad:

    Og nej gearkassen var helt som den skulle være og kalbet justeret til gearkassen som det skulel være også osv. så det var ikke en fejl at den ikke skiftet ned til 1, sådan er en 260er bare fra de 30 Km/t.
    Her der vælger 300eren altid 1 gear og så får du ellers bare en flyvende acceleration :yipi:

    Så ja alene den uliderlige gearkasse med de dårlige gear skifte intervaller som kommer med 260eren og fordi den er begrænset i 1 gear til 47 Km/t. / 5000 Omdrejninger gør at jeg alene af den grund ville vælge 300eren. det kan dog fixes i gearkassen så den ikke er omdrejnigns begrænset, men det kræver adskildelse osv. :p

    Men ellers så er de 2 biler og motore jo helt 100% ens. der er bare lidt mindre saft på 260eren og der skal lidt mere saft til at fodre 300eren. 8)
     
  5. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    jeg tror det kommer mest an på selve bilen, om det så lige er 260 eller 300 er nok mindre vigtigt
     
  6. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Det er helt rigtigt
    omk 230 ja de har kigget på en 230 te men når man så surfer lidt så siger km/l næsten det samme
    også kan man jo lige så godt køre 300
    Jeg spørger jer da en af vores tapre soldater fra træffet (Thomases Nøgle levrandør)
    endelig har fået lov og få sig en 124.
    Jeg har bare ikke den store erfaring i Mercedes benzin.
    Jeg vil selvfølgelig gerne ha fundet ham en bil de blir glade for...
     
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Smut,

    Så ville jeg nok gå laaangt for ikke at vælge en M103 motor, de har en del meget dure reparationer "hvis" uheldet er ude.

    Jeg kender flere som får skiftet hele indsprøjtnignen fordi luftmængde måler giver op, det sker sjovt nok ikke på 230erne.
    Og så er der det med knasterne og de første modeller led under dårlige ventilstyr som blev slidt relativt hurtgt.
    Så er der det med at en M103 motor bare ikke går ret godt i tomgang heller, de har det med at "vælte lidt"

    Men at en 300 skulle bruge det samme som en 230er NO NO NO :lol: her går du så absolut galt i byen, trust me on that one 8)
    Også selvom de køre moffe kørsel, jeg kan bedre forstå det hvis du sammenligner med 260eren, så ligger de ret tæt, men der sker altså bare noget når der står 300 på motoren, så vil den have noget for det, også selvom man køre som Hr. og Fru. Danmark :D

    Hvis det så absolut skal være en 6er, så ville jeg langt hellere anbefale at gå skriftet vider til 300E-24 det er bare en langt bedre motor som slet ikke deler teknik med de gamle 12Ver modeller.
    Den er heller ikke mere tørstig end eks. 300E den kan næsten køre længere på litteren ved alm. kørsel vil jeg påstå end en 300E kan.
    Og så har den en helt anden styring af både tænding, benzin osv. der ikke har de skavanker man ser med M103 motorens teknik.

    M103 motoren fra 260 og 300E har også ret tit fejl på benzin relæet da der er en print bane som jeg har lavet på en del af dem der brænder over, det kan en hrutig lodning klare, men bare ikke når man holder ude midt på lars tynd sk.. sådan nogle problemmer er man jo helst fri for.

    Men dertil skal jo nok siges at man kan altid finde alle problemmerne, men derfor er det jo ikke sikkert den bil man lige finder lider af disse og jeg vil klart også se efter en 90er model som efter min erfaring har langt færre problemmer.
     
  8. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    okay Brabus den vi kigger på er en 91
    med 620000 på klokken men renoveret maskine med certifikat
    så den har kun gået 125
    men tak for input det gør nok ikke valget nemmere :D
     
  9. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Jeg har for nyligt skiftet knast og vippetøj på en 230'er.
    Det var godtnok den mest opslidte knast jeg har set.

    230'erne er helt sikkert billigere at holde kørende - men jeg synes personligt bedre om de 6 benede.
    De passer bedre til den str. bil.

    24v'erne tager vi helst ikke ind til salgsrækken.
    De er alt for dyre i garanti rep. siger mester - så der er vist flere meninger om den sag. :)
    Jeg synes at de kører godt... men det gør m103 også. (bortset fra i tomgang som BRABUS også nævner)

    Enig med Kongebiler.
    260 eller 300 er nærmest hip som hap - Lad det komme an på bilen.
    (brændstofforbrug er måske lidt i 260's favør)
     
  10. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Hej

    Ikke for at stjælr tråd eller gøre valget endnu mere svært men hvad
    med E200 og E220 TE, hvad er meningen om dem.
    Det er sådan nogle Jeg spejder efter hvis Jeg skulle købe en Lang TE model, mener de er smidige og okay økonomiske?
    Hvad siger de Kloge?

    med venlig hilsen

    _BO_
     
  11. bachko74

    bachko74 New Member

    Joined:
    3 August 2010
    Indlæg:
    497
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Vendsyssel
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S240
    Km:
    148000
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2:
    XV 1100 Virago (mc)
    Bil nr. 2 Km:
    56000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Hej Smut.

    Nu ved jeg godt du har skrevet 260/300 benzin, men hvad med en '92 300TDT aut. med under 200.000 km på klokken?
     
  12. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Hej Bachko Har du link flere data eller nogen billeder
    grunden til de ville havde benzin er vægtafgiften
    med 18000 km er det ligesom diesel økonomien ikke rigtig hænger
    sammen
     
  13. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Sælges den for max kr.30.000,- ? - Det er s@u lige før at jeg bliver fristet nu :)
    Du må se at få talt dem til fornuft Smut 25 ;)
    Så må de da bare køre noget mere ;)
    Men det kommer jo nok helt af sig selv, når de kommer over i en Mercer.

    Har i husket at medtage vedligeholdelses omkostninger i regnestykket ?
    Jeg vil hævde at dieselerne er billigere at holde kørende.
     
  14. Lasse68

    Lasse68 New Member

    Joined:
    8 Januar 2009
    Indlæg:
    1,171
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ishøj
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E Aut.
    Km:
    125000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    FORD focus 2.0 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    207000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2000
    For lige at vende tilbage til trådens emne...


    Jeg synes det største problem med de 6-benede benzinere er at man hele tiden skal have nye dæk bag på. :whistle:
     
  15. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Vi tager imod alle forslag lige pt har vi budt på en rigtig fin 230 te vi må se
     
  16. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hørt , Hørt , Hørt rules :cry:

    Men det største problem ved det er når man køre på 255/35-18" sutter som skal være godkednt til bilens tophastighed der er precis over 270 Km/t. altså precist 272 Km/t. så skal man nemlig købe dæk der er godkendt til 300 Km/t. klubben :cry:
    Og de er fand.. dyre skal jeg lige hilse og sige :p og jeg går aldrig på kompromi med den slags, så det er noget svært at skuller smide mellem 6000 og 8000 Kr. bare for noget gummi der alligevel ikke holder mere end maks 2 forår-sommer-efterår sesonner :lol:

    Men Fuck hvor køre den så bare også som var man placeret i en EVO racer på Nürnbern Ringen :love: alle pengene værd når den æder den ene landevejs kurve efter den anden :bad:
     
  17. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991

    Og Wupti fik i 2 lige kringlet tråden om i jeres egen dæk afbrænder og piv piv over dæk priser
    Køb en Diesel den æder også kurver bare i et laver Tempo..... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
     
  18. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Men du ser aldrig en 230er som skal have skiftet knast efter kun 150.000 Km. det går man desværre med 260erne af de første modeller. :p så på en 230er vil jeg slet ikek kalde det for et "problem" som jeg i de ngrad synes det er med nogle af de første 260er hvor den pludselig bare er helt rund :p

    Men hvilke garanti repper er det som mester synes er for dyre på en 24Ver siden han ikke tager dem ind da?
    Der er jo altid den med topstykket som blvier utæt bagtil og ved forkammer, men den er jo samme historie med M103 motorene og det problem ligger i toppakningerne og ikke i motoren, men faktisk kan du købe 300E-24 fra 92 og frem til 93 som ikke har dette problem, fordi her er disse forstærkninger nemlig implementeret i modsætnign til samtlige 260er og 300reder 8)
    Du ser helelr aldrig problemmer med KE-Indsprjtningen som du gør på M103 motoren, det er helelr ikke helt samme model selvom de ligner hinadnen, men det er yderst sjældent man høre om eks. luftmængdemåler potmetre som står af, det sker desværre i flæng med M103 motorene og så er det ud og lave en rep på op i mod 11 kilo pengee hvis man altså køber ombytter.

    Nu kunne det jo klart tænkes at man er fortaler for den model man selv er kørene i og det er nok meget naturligt, men når jeg skal se det helt objektivt, så mener jeg ud af alle de biler jeg efterhånden snart har kendt, så ser jeg mange flere dyre reparationer på M103 motore end jeg gør med M104eren.
    Tændingsmodullet går tit når man ikke holder kølemodullet ved lige, men det vil jeg ikke kalde bilens fejl.
    Det er ligesom med dæk, hvis man har kørt på dem siden bilen var ny, så kræver man heller ikek at de fortsat skal være helt 100% forsvarlige, hvis det nu lå sådan at det var tilfældet at det kunne lade sig gøre at holde dem så længe :lol:
    Tændingsmodulet er bare en overset alders betinget service ting som man bør påtænke at afmontere og efterse for kølepasta og eftersmørre for at det netop ikke skal brænde af når kølepastaen har sidet der i over 2+ år og dermed er tørret ud og ikke længere overførre varmen fra modullet til inderskærmen 8)

    Men spørg da lige mester om den sag, jeg kunne da godt tænke mig at vide hvilke ting han ser som værende så meget dyerer end på en M103 motor :)

    Jeg mener i øvrigt at man skal holde sig lidt fra 220E, det skulel være en meget presset motor som langt fra er lige så godt skruet sammen som en 230E.

    230E er det optimale valg, men de 6 benede er fede maskiner som lige giver et ekstra pift i køreoplevelsen når man bare ved der er masser af overskud 8) men men 230eren gør det nu altså også rimelig godt, den blvier bare lidt træt når den kommer op i 4 gear ved de 150 Km/t. hvor de 6 benede bare fortsætter med at trække godt igennem.

    Så det er mest et spørgsmål om man har og er indstillet på at man så køre bil med 6 propper og dermed også har et lidt højerer forbrug og forsikirng samt vægafgift men selvfølgelig også en del mere styrke og overskud som sagtens nemt kan blvie de ekstra penge værd når man sidder med føllelsen af de 6 ben :gr8: 8)
     
  19. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja Smut, dieslerne kan sikkert også æde svingene :lol: min tanke her, gik selvføglelig også på opsætningen af fælg og dæk i stor størrelse :D og ja så er det jo ligemeget om man køre og brænder olie eller benzin af :lol:
    Men de hårde afsæt man desværre alt for tit laver med de 6 cyl. fra start af :lol: de kommer sådan helt af sig selv nogle gange, mens man bare sidder med det mest selvfede smil på læberne og tænker hvis der var en oliebrænder på siden af samme mærke, så ville man måske lige rette det smøret smil ud mod dennes side i håb om at blvie set i en blodrus af selvtilfreds stillelse :lol:

    Næ, jeg har skam tit påtænkt selv at prøve at udskifte den lille øko racer gon gong vinter slæde med en 4Matic, helst i noget 300TDT :love: men uanset hvordan jeg vender og drejer det, så kan det bare overhoved ikek betale sig når den er oppe i mod en gong gong bil der vejer under 800 Kg. = mega billig vægafgift. samt køre op til 14 Km/l og stadig er langt hurtigerer med sine 90Hk. til kun 800 Kg. bil
    Der er bare for lidt plads i det pis som kun er lavet til pukkelryggede ris gnaskerer :lol:
    Men Ih, hvor ville jeg altså godt have der stod en 4 Matic 300TDT i garagen i stedet :yes:
     
  20. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    en 220 er en rigtig fin maskine med 150 hk, en 200 en nok for lille.

    der findes også 280 og ....nå-ja---320.... :heart:

    stadig nok for dyre.

    det kan godt betal sig at lægge lidt mere, hvis man kan få en meget bedre bil.
     

Del denne side