Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Dæktryk

Emne i 'Dæk & Fælge' startet af Superelipsen, 11 Februar 2007.

  1. Aasted

    Aasted New Member

    Joined:
    2 Januar 2010
    Indlæg:
    583
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjaelland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    SOLGT w124 250TD
    Km:
    340
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford Focus 2,0 TDi
    Bil nr. 2 Km:
    12406
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    :lol: Min 250'er sætter sig sgu ingen steder når jeg accelererer :D :D :D

    Men ellers: flychr har helt ret i sine betragninger.

    Der kommer et punkt mellem alm. dæk og brede lavprofil dæk, hvor mere tryk har den modsatte effekt af hvad man tidligere sagde om almindelige dæk.

    Altså tidligere sagde man: Hvis det slides på midten er der for meget luft i.
    Men til brede lavprofil dæk siger man nu: Hvis det slides på midten skal der mere luft i, for at midten ikke skal blive slynget ud ved højere fart.

    Men hvad så hvis man kun kører bykørsel???
    Ja, så er det nok den gamle regel der gælder alligevel.
    Så konklusionen er jo nok at vi hver især må gøre os vores erfaringer ud fra personlig kørestil, og korrigere tallene ud fra standardtallene.

    Til Brabus bemærkninger om castervinklen kan man jo på vores stationcar modeller justere højden så den passer så hjulene står lige. Og på den måde optimere hvordan i hvertfald baghjulene bliver slidt.

    Når jeg gør det, er det så min står og ligner den der gamle chervolet fra striben.
    Men det syntes jeg er ok. Så holder andre lidt afstand, og giver plads til den fløs, der åbenbart kører i den gamle kasse :D :D

    Man ved jo aldrig hvad sådan en idiot kan finde på :cool:
     

Del denne side