Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Dæk skraber på

Emne i 'Dæk & Fælge' startet af den_, 25 Februar 2007.

  1. snafu

    snafu New Member

    Joined:
    7 November 2006
    Indlæg:
    107
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300TE
    Km:
    341
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hej alle,

    Årsagen til, at spacers ikke er lovlige er det simple faktum at de spacers man kan købe i fks. T Hansen ( vores allesammens hade forretning ) er universel spacers. Det vil sige at belastningen ligger på selve hjulboltene og ikke navet. Den helt korrekte måde at lave spacer på er, at få dem drejet så de passer nøjaktigt til fælgen, hvorefter man borer huller således, at de kan monteres på selve fælgen før montage på bilen. Her er kodeordet selvfølgelig at få drejet navhullet således at det er har der bæres såfremt boltene skulle give sig lidt.

    Snafu :-D
     
  2. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hmm :shock: :shock: :shock: :shock:
    syns jeg så navnet T Hansen det koster øl til sommertræfet 8) 8) 8) 8) 8)
     
  3. den_

    den_ New Member

    Joined:
    3 Februar 2007
    Indlæg:
    133
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    slagelse
    Ratings:
    +0 / 0
    uffe hvad er der i vej med t svansen de har du da nogle meget fede p-skive
     
  4. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Ja :D

    og ikke at forglemme deres meget fine WD40 :p :p :p
     
  5. den_

    den_ New Member

    Joined:
    3 Februar 2007
    Indlæg:
    133
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    slagelse
    Ratings:
    +0 / 0
    ja det er også rigtigt den havde jeg glemt
     
  6. larspernille

    larspernille New Member

    Joined:
    14 September 2006
    Indlæg:
    25
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    jeg har sat 235/45/17 ET 35 på min 250 D, må nok erkende at de lige er en tand for brede foran, de går på kanten på skærmen, og var de 2 mm bredere stak de helt uden for skærmen



    tror måske at det er en god ide at skifte ihvertfald de forreste til 225.
    fik bare et tilbud med 4 amg kopier med dunlop 9000 dæk på som ikke fejler noget som helst for 1500, så må man leve med at de går på et stykke tid..



    Hilsen Lars
     
  7. JensGT500

    JensGT500 New Member

    Joined:
    29 April 2007
    Indlæg:
    138
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    FYN
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 200D
    Km:
    0
    Årgang:
    1820
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Nu har jeg lige monteret mine 8 x 18" Rial "AMG-look" med 235/40/18" for og bag ET=35.

    De skraber så på foran for et godt ord.

    Der står i masser af indlæg på dette forum at det SKAL være ET35 :idea:
    Nu er det altså bare sådan at der er mellem 20 og 25mm luft indtil støddæmperen :roll:

    Jeg har tidligere monteret alufælge på mine biler, med et ET-mål som gjorde at, fælgen lå HELT TÆT op ad støddæmperen.
    Dette gør jo ingenting. Dæk/fælg/støddæmper bevæger sig jo simultant -cirka.

    Så havde jeg købt med et ET-mål på mellem 40 og 45 havde der godt kunne sidde 235/40/18 foran................................ :roll:
    Bagpå er der ingen problemer med ovennævnte størrelse.
    Kan køre over fartbump med 60-70km/t uden problemer.

    Nu har jeg heldigvis 2 stk. 225/40/18" dæk på hånden til en billig penge.
    Så de bliver monteret en af dagene og så må vi se.

    En anden ting: :cry:

    Har købt nye hjulbolte fra en W126 ved Mercedes (spørg ikke hvad de kostede.......) Da de var de eneste som have kuglekonus og den rigtige længde.
    Men nu hyler/skraber/piver det ad h-til bagfra??
    Troede at boltene så alligevel var 1-2mm for lange, så de blev kortet cirka 2mm op, men uden positivt resultat.
    Hvad er galt? :?:
     
  8. den_

    den_ New Member

    Joined:
    3 Februar 2007
    Indlæg:
    133
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    slagelse
    Ratings:
    +0 / 0
    jeg oplevede det samme bagpå der var det bremsebakkene som skulle skiftes eller den fjeder der holder dem sammen der skulle skiftes. Jeg skiftede hele lortet og det kostede små 500 kr hos mercedes og så lidt finger snille med montering. :?
     
  9. den_

    den_ New Member

    Joined:
    3 Februar 2007
    Indlæg:
    133
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    slagelse
    Ratings:
    +0 / 0
    glemte lige at skrive at det var boltene på min der var for lange
     
  10. J2OLE

    J2OLE Member

    Joined:
    2 December 2006
    Indlæg:
    87
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    pårup v ikast
    Ratings:
    +0 / 0
  11. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hej jens

    det kan godt være du har 20 til 25 mm luft melleme dine dæk og dæmper

    men men der er nu heller ikke der problemt komme ,

    nu har mercedes jo lide den ting de drejer meget meget mere ind de andre mærker ,så du skal dreje hjulet helt over til den ene side og måle hvor meget luft du har mellem dæk og inderskærm det er der den gå på vis du køre med ET 40 eller 50

    og det som er skreve om ET35 er 225/45 de kan fint være der uden at gå på vis du har org. skærme på din w124,

    men uorg, forskærme kan de gå på foran, men hvem har også uorg, forskærme på :shock:
     

Del denne side