Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

C180 Brabus vs. C230 kompressor

Emne i 'Restaureringsprojekter & Styling' startet af djaabo, 2 Juli 2012.

  1. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Så kom der nyt project på tapettet...

    Min C180 Brabus skulle havde mere effekt og det kunne kun gøres med en større motor.. Så fandt en doner bil og gik igang :D

    Der var self nogle bump på vejen under operationen.. Så som at den nye motor fra en nyere model, køre med databus ledningsnet og andet udstødningssystem :eek: Der var også nogle andre ting som som at intercooleren skulle tilpasses og vand + klima køler var helt anderledes og skulle findes hos en hugger.

    Men det lykkedes:)
    Følgende er udskiftet:

    Komplet ledningsnet.. Det nye er med databud
    Kontriverse foran, så der er plads til intercooleren
    Kompressor motor
    Kompressor tuning
    Chip tuning
    Udstødningssystem
    Ombygning af gammelt ABS system til 96>
    Banamanifold
    Intercooler
    Klima anlæg
    Rullede forskærme
    Vand og klima køler
    Bremser udskiftet med AMG bremser fra W210
    Ladetryks ur fra VDO
    Omlakering af bil
    Ombygning til ELEGANCE model med chrom lister
    Fjedre fra C230.. Mere komfort!
    Restoreret AMG 18" fælge
    Domelight med soft dimmer.
    JTC made instrumenthus :D

    Og self en masse andre små ting der skal ændres under vejs.
     

    Attached Files:

  2. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    Nice projekt :D
    Hvor meget er ladetrykket øget med :evil:
     
  3. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jamen den med det større krumtap remhjul, lader den med 0,7 bar = 70% effekt forøgelse :D
    Men ting som chiptuningen og banamanifolden har også givet en hel del 8)

    Jeg glæder mig til at få den målt.. Standart har den 193 og håber på en ca 250 hypper med de optimeringer den har fået.
     
  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Er det ikke sådan en 230 kompressor motor standart så :?:
    Kan huske jeg sådan en med et Kleemann kit på, der skulle give den 260HK. :)
    Men det var med en kleemann kompressor på, den gik pænt godt.
     
  5. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jo en 230Kompressor motor, med støre remhjul, chip og manifold....

    Det kan også være at den har 260... ville ikke sige for meget, før den er målt
     
  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Nice.

    Den må du lige køre et smut på stregen med så :D
     
  7. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    hvor får du den målt og hvad er ca. prisen for opgaven 8)
    Giver en kasse RedBull, hvis min bluestar er over 400HK :D :evil:
     
  8. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Må jeg godt snyde... Har en flaske nitro ligende, lige til at levere i indsugningen.. Så kunne jeg score en billig ramme red bull :lol:

    1.200 for en rulning hos Kleemann. Dere rulefelt er det bedste til dags dato 8)
     
  9. NielsOle

    NielsOle Member

    Joined:
    5 Juli 2011
    Indlæg:
    231
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Haslev. Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300E
    Km:
    197600
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    160 CDI
    Bil nr. 2 Km:
    101500
    Bil nr. 2 Årgang:
    2008
    Hej jeg har et lille spørgsmål
    er turbo til diesel
    og kompressor til benzin
    eller kan man også sætte turbo på benziner ???
     
  10. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Man kan begge dele..Men der er fordele og ulemper ved begge ting..

    Benzin motor:
    Turbo levere flere hk, ide at den bruger mindre... Men tilgengæld kommer effekten på et mimdre område..
    Eksempel så trækker turboen på en 3L række 6, melle 3000 og 5000 rpm

    En kompressor trækker fra bunden af og levere hele vejen op, tilgengæld bruger den mere effekt fra motoren.

    Så en turbo er god til ræs hvor man ligger i høje omdrejninger hele tiden og har en dertil tilpasset turbo
    Kompressoren er god til gadebrug, idet at den trække hele tiden som der er brug for

    Diesel motor:
    Der køre man altid med turbo, ide at en diesel motor hiver meget luft igennem systemet og har et lille omdrejnings område hvor en turbo kan følge med hele vejen.

    Så der ville det være tåbeligt at sætte kompressor på... Det er dog set før, men det er noget hjemmebiks :D
     
  11. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    Ja... Kompressor er vejen frem til jævn og god effekt i hele omdrejningskurven og man undgår turbolack (tøven) og varmeudvikling, da kompressoren arbejder "koldt" :D
    Ulempen er dog brændstoføkonomien. min Yamaha Wildstar er med kompressor og har en voldsom drejningsmoment og en pæn effekt forøgelse (ca. 0,5bar ladetryk). :evil:
    Kan nævne når jeg kører motorvej (nålen på den anden side af 200Km/t) og tæt på det røde felt i topgear, bruger kværnen ca 5km/l og ved pæn blandet kørsel ca 15km/l 8)
    Har man først kørt en maskine med kompressor er man solgt. alt andet uden, er bowlamt :lol:
    M119 Kompressorkit á la JTC er nok først tilgængelig, hvis man fedter og lokker med en lastbilfuld Redbull :lol: :lol:
    Men regn med en solid pengepung ved motortuning. har nok brugt ca 100.000 på at tune min Wildstar :whistle:

    Pimp: Hvis du vil have nem tuning, kan du installere et lattergas anlæg uden de store modifikationer :D
    Et eksempel, hvor enkelt et lattergas sæt kan være 8) http://www.stylingportalen.dk/universal ... e-2604.php
     
  12. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Man bliver hurtigt træt af lattergas kan jeg bekræfte.

    Jeg havde det på min S500 W140 og den fik + 200 Hk oven i de 326 Hk.
    Så den var ved at trække det hele fra hinanden fordi det kom som et ordenligt ryk i bilen når man slog det til.

    Så fik jeg monteret en soft start, så man kunne lave en injector rampe med et rpm vindue.

    Men 5 tryk på knappen og flasken var tom :x . Så fik jeg monteret varme tæppe på flasken, så var der 7 tryk før at flasken var tom :twisted:

    Men et monopoint system er der ca 50+ hk at hente.. Men multi point er det ubegrænset :D
    Der er bare et spørgsmål om hvilken dyser der bruges.

    Kompressor er der altid og er nemmere at styre, så det er helt klart bedre end lattergas
     
  13. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det kan være et jeg skal prøve at køre et træk mod hr. Brabus på fredag, hvis han har mod på det :D
     
  14. Borring

    Borring Member

    Joined:
    1 Oktober 2011
    Indlæg:
    348
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    BMW 135i
    Km:
    100000
    Årgang:
    2014
    Bil nr. 2:
    Peugeot 106 Rallye
  15. littau

    littau New Member

    Joined:
    21 Februar 2010
    Indlæg:
    103
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w202 c220 cdi
    Km:
    505
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    nice w202. men hvor har du købt aluringe til instrumentet. kan ikke finde dem til facelifte w202. kun den gamle

    undskyld for off topic
     
  16. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
  17. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Aluringene var nogen der sad i, da jeg fik instrumenthuset..
    Men mener da at gørløse har dem?

    En SL73 er toppen af krænsekagen... Men prisen :eek: har manden fuldstændigt tabt sutten :shock:
     
  18. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg var der, men der var ingen Jacob :|
    Tilgengæld fik jeg lammetæv af en CLS 55 AMG Kompressor :lol: fulgte med til de 45 og så skulle han videre :mrgreen:
    men så fik en Golf R32 tæv og senere fik han lov at vinde da motoren var varm og effekten begrænset af klima og Volvo blæser på min :D

    Jeg savner så meget min BRABUS toppakning, det AMG pakning har taget top effekten af motoren af en aller anden underlig årsag :|
     
  19. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Nej du svarede jo aldrig på om du ville dukke op.. Så ville jeg jo ikke køre forgæves + at det var ikke det bedste vejer :-?
     
  20. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Precis, jeg kørte heller ikke jeg kikkede kun på, det var for fedtet fordi det havde regnet :p
    Men Lørdag var fed nok, masser af løb og det var der jeg tog et par også.

    Om fredagen var der nok den sygeste E 63AMG stationcar, med et kompressor kit på :shock:
    Og den havde baaare bid i underlaget, selvom det var fedtet.
    Selv en ældre Delta Lancia rally bil med turbo og træk på alle 4 hjul og godt 480 hypper havde ikke en jordisk chance mod den, heller ikke ud af hullet. :shock:
    Det var lidt vildt, tror den AMG familie kontainer smed noget der lignede tæt på 700-800 hypper.
     

Del denne side