Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

ASD, LYS, BLÆSER - 1, 2 eller 3 el-problemer?

Emne i 'El-system' startet af Lassefar, 11 September 2011.

  1. flintstone

    flintstone Member

    Joined:
    14 November 2011
    Indlæg:
    34
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300d
    Km:
    0
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Lassefar,det er den føler,jeg mener det er en trykkontakt som indkobler ved 20 bar og kobler ud når trykket igen er faldet til 15 bar,du skal prøve at adskilde ledningerne og se om blæseren stopper,hvis ikke den gør det er det,relæ som trækker blæseren,du skal have anlæget tømt for freon hvis det er kontakten,tjek lige hvilken freon type der er på anlæget,hvis det er freon 12 skal du skifte til R134a hvilket indebærer samtlige o-ringe skal skiftes,kompressor afmonteres og tømmes for olie inden der påfyldes ny olie PAG olie
     
  2. Lassefar

    Lassefar Member

    Joined:
    24 August 2008
    Indlæg:
    52
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Vendsyssel
    Ratings:
    +0 / 0
    Hmm - det lyder som en større opgave det med at skille hele systemet ad....
    Jeg afmonterede alle ledninger på billederne vist ovenfor uden at blæseren stoppede. Så pillede jeg klima-relæet ud bag batteriet, og så gik blæseren nærmest i stå. Ikke helt, men næsten. Den kører kun lige så stille nu. Vil det sige, at fejlen ligger her, og jeg skal finde et nyt klima-relæ?
    Jeg vedhæfter lige et billede, da jeg jo efterhånden har taget fejl af det hele...
     

    Attached Files:

  3. flintstone

    flintstone Member

    Joined:
    14 November 2011
    Indlæg:
    34
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300d
    Km:
    0
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Lassefar,det relæ som du viser er så vidt jeg ved til frakobling af kompressor feks.ved acceleration og ved for højt tryg,så det burde ikke være her fejlen ligger der må være noget andet galt.
     

Del denne side