Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

300E-24 - 3.4 AMG - model info samt billeder

Emne i 'Tuning, ombytning af motor og specialmodeller' startet af BRABUS, 1 Maj 2010.

  1. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg fandt lige et par ting og sager fra gememrne omkring det som egentlig nogle mener var den første AMG model solgt igennem mercedes med special stelnummer osv.

    Det er modellen 300E-24 som AMG kaldte 3.4 AMG og ikke E34 da det først var med E-Klasse modellerne fra 93 og frem man kaldte dem sådan og der hed den E36 AMG, men det var ikke samme motor.

    Eksempler på stelnumre på en sådan model er:
    WDBEA51E0NB584761 Her kan man se at stelnummeret efter WDB starter med EA og ikke 124 som det plejer 8)
    WDB1240311B823769 Her kan man se at der er tale om en AMG model ved at slå den op på russer siden da den har op til flere udstyrs koder der har noget med AMG at gøre og vi snakker altså før at AMG blev en del af Mercedes ;)
    Så egentlig kan man godt sige at AMG var en del af deres program inden de blev deres officeielle tunings eksperter.

    En 300E-24 - 3.4 AMG har 272HK/6500 omd. og 330Nm/4500 Omd.
    Motoren er boret op til 91,5mm fra de org. 88,5mm samt en anden krumtap fra en 300D er monteret med længere slaglængde på 84mm, der giver motoren en volumen på 3310cc. som de klader 3.4 :whistle:
    Der står flere steder at man mener at der er byggetr 980 stk. i alt af denne type hvoraf de 90 skulle være Couper.
    Det er også et kendetegn at der står AMG hen over luftfilteret på dem samt at der er 2 luft indtag på luftfilteret, altså der er lavet et ekstra som kan ses på et af billederne bag på luftfilter kassen hvor et rør er ført ud til den anden side af fronten.

    Der er også normalt sat 2 klister mærker som kan ses på billedet på den foreste del af ventil dækslet der indikere hvor mange hypper den har og de lidt andre tændrør sådan en køre med.

    Normalt havde de også skørtsættet på samt en bagspoiler hvor AMG var graveret ind i stedet for et skilt som man kender det fra eks. E36.

    De havde også org. et speedometer som gik til 280 Km/t. hvor man på E36eren der kom efterfølgende brugte et der gik til 300 Km/t. sådan som jeg har set det, men der kan være variationer eftersom det tit og ofte var op til den enkelte kunde hvordan man ville have sin 300E-24 3.6 AMG til at se ud.

    Nogle havde også fået lakeret crom fronten i karosseriets farve som oftest sort men røde og blå modeller er også set.
     

    Attached Files:

  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jeg har ikke set den med twin luft indtag før nu, men smart er det da...
     
  3. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hehe, ja det lavede de vist standart, ligesom man på en E36 har en større indsugning til luften og på C36eren i forhold til den der sidder der standart.

    Men hvordan de har lavet det ved jeg ikke, men mange af dem der har "haft" det har midstet røret og så har fol kselv sat noget rør på osv.

    Men et af billederne kan man se det rigtige rør på, om det har noget at sige i forhold til de ekstra 400 kubik, det kan jeg neppe tro :lol:

    Min har i hvertfald ikke haft luft problemmer med sine ekstra 600 kubik, det var helt andre steder der var problemmer :lol:

    Men det er pudsigt nok at se på et af de stelnumre at det starter med EA som også kendes fra AMG´s reservedels numre...
    Samme bil som også har AMG koder/options når man slår den op på russer siden.
     
  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Så kom der lige lidt mere info i 1 indlæg samt en sjat flere billeder.

    Det var lidt for Søbatek / Sørens skyld jeg oprettede indlæget da jeg sagde jeg havde en del billeder og info til at ligge omkring denne model som hans efter sigende skulle være 8)
     
  5. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej Mick

    Jeg kan også sige dig de er blevet gransket ind til mindste detalje :shock: især reservedelnumrene på de sidste billeder du har uploadet 8)

    Men desværre er de ikke på Gørløses side. :whip:

    Jeg vil godt have frontspoiler og side skørter til en face liftet model :-D

    Kan ikke forstå at man har pilled de gamle af da man eksporterede den :slap:

    Medminder det var Skat der vil have afgift af ekstreudstyr :evil: :evil: :evil: :evil: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

    Hilsen Søren :tc:
     
  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Her er et par billeder af en som sælger nogle baggrunds belyste AMG skiver fra Tyskland der både går til 280 Km/t og til 300 Km/t.
    SÆttet består af alle 3 skiver hvor man også kan se der i stedet for økonometer er lavet en olie temperatur scala i stedet for, men man skal jo så bare finde et meter der passer dertil, men mon ikek man kan bruge et kølevands temperatur meter her også :|
     

    Attached Files:

  8. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Vi skal da have lidt mere information omkring denne dejlige bil og maskine skal vi ikke :D

    Jeg har postet lidt billeder fra Mercedes egen database samt nogle ordre numre på div. dele til denne motor :money:


    HWA 104 010 10 00 ENGINE
    5 - HWA 104 010 01 08 CRANKCASE
    7 - HWA 104 180 02 43 OIL NOZZLE PISTON COOLING
    9 - N 914005 5006029 COMBINATION BOLT OIL SPRAY NOZZLE TO CYLINDER CRANKCASE M6X22
    11 A 606 014 00 22 GASKET OIL PAN TO CYLINDER CRANKCASE
    13 - HWA 104 010 01 72 OIL DIPSTICK
    15 - HWA 104 010 02 20 CYLINDER HEAD
    21 - HWA 104 053 01 20 VALVE SPRING OUTSIDE
    23 - HWA 104 053 02 20 VALVE SPRING INSIDE
    23 - HWA 104 053 01 22 VALVE SPRING INSIDE
    27 - HWA 104 016 01 20 CYLINDER HEAD GASKET
    30 - A 104 030 04 01 CRANKSHAFT Replaced_By: A 104 030 09 01
    30 - A 104 030 09 01 CRANKSHAFT
    32 - A 601 997 04 10 PIN
    43 - HWA 104 030 01 18 PISTON Replaced_By: H WA 104 030 02 18
    43 - HWA 104 030 02 18 PISTON
    47 - HWA 104 050 01 01 CAMSHAFT INTAKE; STANDARD
    49 - HWA 104 050 03 47 ADJUSTER CAMSHAFT ADJUSTER
    60 - HWA 104 094 02 02 AIR CLEANER CASE
    72 - HWA 104 094 01 82 HOSE (AIR INTAKE HOSE)
    98 H WA 104 094 01 42 CLAMP HOSE TO SCOOP
    102 - HWA 104 140 01 01 INTAKE MANIFOLD
    170 - A 003 159 40 03 SPARK PLUG 14F-7 DUO BERU
    170 - A 003 159 16 03 SPARK PLUG F7 DCO BOSCH
    170 - A 003 159 60 03 SPARK PLUG C9 JCC CHAMPION
    190 - HWA 001 584 06 38 GUMMED LABEL SPARK PLUG
     

    Attached Files:

    • AAA.JPG
      AAA.JPG
      File size:
      25.5 KB
      Visninger:
      4,469
    • BBB.JPG
      BBB.JPG
      File size:
      29.5 KB
      Visninger:
      4,496
    • CCC.JPG
      CCC.JPG
      File size:
      41.5 KB
      Visninger:
      4,530
    • DDD.JPG
      DDD.JPG
      File size:
      38.7 KB
      Visninger:
      4,468
  9. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja og nu var har fat i speedometeret også, så er her det org. Mercedes nummer og billede af det er et 280 Km/t. der er det org.

    8 - HWA 124 542 01 66 SPEEDOMETER 280 KM/H.
     

    Attached Files:

  10. AMB

    AMB Member

    Joined:
    10 April 2011
    Indlæg:
    357
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    7400 Herning
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E-24V 3.4 AMG
    Km:
    213000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    E500
    Bil nr. 2 Km:
    293221
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    uha jeg elsker denne tråd! :D
    så meget mere viden om min egen bil:D

    dog er min camufleret aht. motor... ingen skilte, ingen dobbelt indgange til luftfilter ingenting...
    MEN omdr. redline er ved 7000 og speedo går til 280Km/h. derudover har min 2. genaration skørtesæt og den "gamle" front (lygter hjelm osv)

    men mange tak for mere info! :D
     
  11. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hej AMB.

    Ja du havde jo set tråden kan jeg se 8)
    Men så fik du lige linket via BG også, in case you forgot :)
     
  12. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hej LarsKM.
    Ja olieforbrug kan komme mange steder fra, men med de Km. så er det måske sandsyneligt at det er motorens stempelringe og eller stempler der står for tur.
    Men jeg ville da tage en blowby test for at undersøge sagen nærmere inden jeg gik ud og købte ny motor.
    Man skal også passe på med at købe motor over ebay osv. jeg ville 100% ikke købe sådan en special motor uden at tjekke den først også for om det er en rigtig 3.4 AMG mange fusker på ebay med sådan noget er hvad jeg har hørt.
    Men ttjek slaglængden igennem tændrørs hullet.
    Men olieforbrug vilel jeg først prøve at komem til livs ved at skifte alle ventil stampakningerne/olietyvene
    Hva med påløb altså motorbremsning, kommer der ikke nogen røgsky ud når du så giver gas igen?
     
  13. LarsKM

    LarsKM New Member

    Joined:
    30 Juli 2011
    Indlæg:
    18
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300 E-24 3,0
    Km:
    188000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Brabus
    Håber jeg nu er på rette sted ;-)
    Tak for dine kommentarer, inkl din venlige henvisning til ikke at "ødelægge" andres tråde.

    Jeg har indtryk af at den ryger meget uanset om det er påløb eller acceleration. Men især når man sætter igang, ryger det meget. Kører den bare i tomgang ryger den ikke.
    Jeg har fået målt kompressionen. Den er god nok har jeg fået at vide. (er det det samme som en blowby test?)

    Kan man tænke sig, at man har flyttet AMG-luftfilteret med to indgange over fra den oprindelige AMG-motor over på den almindelig 300 E-24 der nu skulle ligger i bilen?
    Passer de sammen?
    Eller har ham jeg købte bilen af, blot ville skjule at registreringsattesten ikke afspejlerede motoren der lå i bilen (jeg købte den privat). På registreringsattesten står der ikke noget om AMG.

    Mit stelnummer begynder med WDB12403 osv og er fra -92. Betyder det så (jvf din tidligere forklaring om stelnumrene) at det ikke er en AMG, trods den har luftafjedring, Benzintank bag rygge på bagsæderne, spedo til 280 osv

    Hej
    Lars

    http://www.bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=129727
     

    Attached Files:

  14. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    ALLE 3.4 AMG biler som blev købt som sådan, enten som ny eller som en eftermontering men en komplet ombygning har alle dette dobbelt luftindtag.
    Du kan se på din højre lygte sidder stadig tragten som slangen skal sluttes til i.
    Den slange der sidder på nu er ikke org. den høre faktisk til den anden normale indsugnigns slange kan jeg se.
    Men man kan ikke få den org. AMG indsugnigns slange mere, men her finder du bare selv en sort fleks slange hvor man nu kan kbøe sådan nogle.
    Men ja AMG luftfilter konfigurationen passer lige over på en alm. 300E-24 da der ikke er noget forskæl på motoren ydre i forb. med AMG motoren. det er alt sammen inden i det foregår :mrgreen:

    Men der findes mange forskællige konfigurationer forklaret her:

    Type 1.
    Den org. 3.4 AMG som blev solgt af mercedes som en 300E-24 3.4 AMG
    Disse har AMG udstyrs koderne stående på datakortet hvis du slår stelnummeret op hos mercedes.
    Den har hele ombygningen med skørter, motor, kabinen, speedometeret osv osv.
    Den type er lidt sjælden og en hel del mere værd end den næste type2.
    Men der er også set modeller solgt fra AMG som en 3.4 AMG med eget AMG stelnummer og disse er super sjældne og mere værd en en 500E, på ligefod med hvis du finder en E60AMG ab fabrik i forhold til de efter ombyggede.
    Type 2.
    Det er dem som folk har købt org. som en 300E-24 hos mercedes og så selv efterfølgende fået "ombygget" bilen hos AMG til en komplet model 300E-24 3.4 AMG disse er ikke helt så meget værd, da der ikke fremgår nogen koder på datakortet, eftersom den org. er solgt som en 300E-24, men de er dog noget mere værd end type3.
    Type 3.
    Det er igen folk der fra start har købt bilen som en 300E-24 og efterfølgende fået bilen lavet hos AMG, men her har de måske kun valgt at tilføje nogle af de ting som gjorde en 300E-24 3.4 AMG, så som kun motoren eller kun skørtsætter elelr begge dele og så uden speedometteret osv. altså en selv konfiguration alt efter hvad man ønskede og hvad der var råd til.
    Disse kan godt mangle den ekstra luftkanal fordi det er en option for sig selv, men de kan også ahve den og så mangle noget andet osv. disse biler er ikke så meget værd men måske lidt mere værd en en standart 300E-24 selv. alt efter hvad der er lavet ved dem og hvor meget. motoren er for nogle det vigtigste, mens andre bare synes alt andet end motoren er vigtigst, da de så har en standart motor der er mere pålidelig i det lange løb, men stadig udgiver sig for at være en ekslusiv AMG model.

    Hvis din motor har god kompresion så fortæller det dig kun at dine kompresions ringe er intakte, det fortæller dig ikke om dine olieskraberinge (dem i midten) eks. er knækket eller har sat sig og dermed tillader olie at blvie hængene langs cylindervægen og blvie brændt af sammen med benzinen.
    Hvilket jeg siger ud fra erfaring, men så ville du som regel kun have røgudslip efter påløb indtil den har brændt oliehinden af cyl. hvis der er konstant olietåge ved kørsel, så ville jeg nok tro det var topstykke relateret måske, måske ventilstyr og ventil pakninger, det er ikke helt unormalt og er set flere gange siger RMC motor der renovere 10 stk. af disse topstykker om året. fra overalt i DK.
    Men en blowby test er ikek en kompresionstest, den sætter konstant tryk på cyl. for at se tætheden både omkring ventiler men også ned langs cyl. her hjælper gode kompresions ringe ikke mod knækkede olieskrabe ringe, så den kan afslørre olieforbrug længere nede fra.
    HVis du kan få lavet denne og den siger ok, ville klart anbefale dig at tage toppen af bilen, det er nemt klaret på 3 timer maks. jeg kan godt hjælpe hvis det skulle være, så kan du få RMC motor til at tjekke dit topstykke og så er du da lidt videre i søgen om olieforbruget.
    Det koster jo ikke noget at få det tjekket, der er for godt 2000 Kr. i dele med AMG toppakning og pakninger osv.
    Resten er bare arbejde som man selv kan lave lave med mig på sidelininen evt., jeg kender denne motor til fingerspidserne 8) man skal bare have en lift eller nogle bukke da man skal ned og afmontere udstødningen fra manifolden. og noget værktøj :D
     
  15. LarsKM

    LarsKM New Member

    Joined:
    30 Juli 2011
    Indlæg:
    18
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300 E-24 3,0
    Km:
    188000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Brabus.
    Det er med den samme nydelse at jeg læser dine indlæg om MB 124 AMG, som når man skal til at læse et nyt Bil-Expressen dumper ind af brevsprækken. Du burde skrive en bog :)
    Tak for dine forklaringer, bla. om blowby testen og for dit venlige tilbudet om at være med på sidelinien/hjælpe med af få topstykket af. Det er et flot tilbud.
    Motoren har jo kørt relativt mange km (380.000) hvilket gør at jeg nok alligevel mere hælder til at få den AMG motor hjem fra Tyskland der (formentlig) kun har kørt 68000, med den risiko der er ved det.
    Har talt med sælger i dag. Han lyder troværdig og har fine anbefalinger på E-bay
    Tak for fiffet med måling af slaglængden, selv om jeg nok kommer til (også) at få et kursus i det ;-)
    På en måde bliver bilen jo også mere original hvis jeg lægger en AMG-motor i, hvilket jeg godt kan blive lidt tændt på.
    Som jeg forstår på dig, er AMG´en i den model jo også snart ved at blive noget af en sjældenhed, så penge lige ud af vinduet , er der vel ikke tale om. :yes:
    Du kan godt høre, at fornuften måske ikke er den mest fremtrædende lige nu cute
    Men skal den altid være det?

    Hvis sådan en motor har stået nogle år uden at være brugt, hvordan er den så at få liv i den igen?

    Mvh
    LarsKM
     
  16. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jammen tak for de finde ord :-D

    Ja jeg ville heller ikke rode med den du har nu da det jo "bare" er den org.
    Så hvis du kan få den rigtige 3.4er hjem, så er det da en god idé.
    Værdien vil da også være mere på bilen vil jeg sige når folk får det rigtige med i købet.
    Men derfor ser man desværre tiderne komme nærmere og nærmere hvor folk ikke har interesse for sådanne biler.
    Det skal jo være øko og pop smart, skide være med kvalitetten og det at have overksud til en overhaling af 10 biler på stribe :lol:

    Men ja selvom sådan en har stået længe, så burde det ikek give nogen problemmer, nogle motor har det med at blvie utætte i pakninger, men det er vist kun hvis de får lov at stå tøre uden olie på, så tørre pakningerne ud.
    Men hvor længe er længe? mindre end 4-5 år burde ikke være noget problem overhoved.

    Men ja hvis sælger virker troværdig osv. så er det jo bare at hoppe på.
    Den har også en god portion mere power end standart 3.0eren.
    Momentet synes at vente lidt på sig, når man skyder en 3.0er af fra et lyskryds, her har 3.4eren fat helt fra bunden.

    Og her er så lidt Bil-Expressen nyde indlæg:
    Prøv at tjekke hvor tæt på en 3.4 AMG den faktisk er på at følge en 500E fra 0-100 :gr8:
    :arrow: http://www.youtube.com/watch?v=um-xM9ss8Js
     
  17. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    offtopic
    Brabus Skrive en bog :rofl: :rofl:

    Det når han aldrig han har alt for travlt :eek:

    inden han er færdig med den er det blevet forbudt og trykke bøger... :lol: :lol:
    unskyld Brabus....ku ikk lad vær...og drille dig håber du ka tag det i dag 8)

    Omkring det med at en motor har stået stille længe de der olietyve ved ventilerne
    de kan godt blive hårde af og stå
    jeg aner ikke hvordan det er lavet på en benz
    men mange andre de bliver hurtigt kedelige med et stort olieforbrug til følge
     
  18. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    :mrgreen:

    Hmm... ja skrive kan jeg finde ud af, men en bog... kan man ikke bare læse mine indlæg herinde, så er der vel til mere end 1 bag :lol:

    Men ja jeg har travl, jeg har meget travlt :p
    Bare for at tage et eks.
    Står op i går kl. 7:00 og møder på arbejde kl. 8:00
    Har fri kl. 16:00 og køre derefter ud på mit andet arbejde og når lige at spise lidt og så arbejdes fra kl. 18:00
    Jeg "beslutter" at tage hjem kl. 2:00 fordi jeg skal op igen i dag kl. 7:00 og møde kl 8:00.
    Så 4 timers søvn og ingen fritid :roll: kunen godt være man skulle tage sig en TipTip Oldefar på sofaen når man kommer hjem idag :lol: men ikek for længe, skal på arbejde igen i aften kl. 19:00 :p men så har jeg så fri for aften arbejdet i morgen :roll: det er hårdt, men når det er d. 1 så har jeg som regel mere sjov end en alm. familie med 2 alm. jobs. :mrgreen: og så går det op for en igen, hvorfor det nu var man pner sig selv så hårdt :money:
    Der er ikke meget tid til at sove og lave testere eller skrive bøger i :sleep:

    Olietyvene plejer ikke at blvie hårde på en mercer og det er adlrig mere end højest 1 litter per 1000 Km. det kan forsage. det vil i hvertfald aldrig få bilen til at kunne ryge underkørsel, så kommer det altid nedefra eller andet steds.
    Det er hvad RMS motor siger som er topstykke renovere i Rødover.
     
  19. LarsKM

    LarsKM New Member

    Joined:
    30 Juli 2011
    Indlæg:
    18
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300 E-24 3,0
    Km:
    188000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Brabus
    Du lyder til at du har nok at se til...
    4 timers søvn er måske i underkanten af hvad der anbefales af de frelste. :|
    Men så længe det er skægt hvad man foretager sig, betyder det nok ikke så meget
    Kloger mig lidt på området, da jeg har lidt med sundhedsvæsenet at gøre ;-)

    Tak for linket til Youtube med accelerations dysten (med en 500).
    AMG´en hænger da meget godt med.

    Røgen kommer kun ved acceleration, ikke ved påløb. Accelerationen er mest påvirket mellem tomgang og 2000 o/m hvor det føles som den kører på 5 cylindre, (tændrør, tændingsanlæg og ledninger er udskiftet inden for de sidste 20.000 km) :-?

    God tur til Roskilde i morgen. Lyder hyggeligt.
    Hej
    Lars KM
     
  20. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja, det med søvn har stor indvirkning på heldbredet.
    Der er lavet et forsøg med 10 personer der i 1 uge mener jeg det var, alle sammen kun fik lov at sove 4-6 timer i døgnet.
    Efter forsøget havde 6 ud af de 10 udviklede symtomer på sukkersyge som ikke havde hverken arvelig eller øvrigt potientaile for sukkersyge. :shock:
    Så søvn er bestemt ikke til at spøge med, den er snarre vigtigere end tiden hvori man er våget 8)

    Men ja det rygeri i de lave omdrejninger kunne måske tyde lidt på hårde olietyve, men igen, så lyder det lidt vildt når det ligefrem kan ses.
    Men er det værre når du accelerre lige efter en lang motorbremsning eks, når du er kommet fra motorvejen hvor man bare har ladet bilen motorbremse fra de der 110-160 stykker :mrgreen: og så sætter i gang igen.
    Sådan var det på min og det var de midterste stempelringe som var uvirksomme
     

Del denne side