Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Opgradering af Bremser

Emne i 'Bremser' startet af SOBATECH, 28 Marts 2014.

  1. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej

    Ja de ophæng som FTZ har som de kalder Taxa Bøsninger er ganske almindelige Sportsline bøsninger

    Har bestilt de Forsete bøsninger til en R129 de er hårer end Sportsline Bøsninger

    Man kan ikke bruge Bøsningerne fra en 500 de passer ikke i bagbroen :(

    Det er godt du er så Vågen Nick ellers havde jeg bestilt dem hos FTZ 8)

    Søren
     
  2. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Re: Sv: Opgradering af Bremser

    Hvorfor drejer du ikke bare nogle i alu ?

    Jeg gætter på, at de bagerste fra en 129 ikke passer på vores, siden du ikke har købt dem også?

    Sendt fra min Nexus 4 med Tapatalk
     
  3. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Re: Sv: Opgradering af Bremser

    Hej Brian

    Nej de Forsete er magen til de almindelige bøsninger til en Sportsline. Dem køber jeg af Nick hos Gørløse 8)
    Der er kun de Bagerste der er noget hårer til en R129 ellers passer de lige over på

    Søren
     
  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: Sv: Opgradering af Bremser

    Hej Søren, Nick er altså forvirret, dem til en R129 er de samme som til en W124 sportline og har samme 129 reservedels nummer... ;)

    Men hvordan kan de bagerste som i forvejen er sportline bøsninger med et R129 reservedels nummer være nogle andre til en R129er :| er det ikke de samme Nick har fundet ???

    Det er nøjagtig det samme reservedels nummer jeg får op, hvis jeg slår en 300SL-24 op :| se billedet.
    Det er måske til noget V12er vi er ude i eller hvad tænkte jeg :mrgreen: men Nææ fordi den bruger samme bøsninger :|
    Jeg savner umådeligt Nick´s oplysning om hvilken model disse bøsninger stammer fra da jeg er skide nysgærig men også kan se at det blot er de samme hvis jeg slår en 300SL-24 eller eks. 600SL op :| som en W124 sportline køre med :|
     

    Attached Files:

    • R129V12.JPG
      R129V12.JPG
      File size:
      159.9 KB
      Visninger:
      1,451
    • R129.JPG
      R129.JPG
      File size:
      168.2 KB
      Visninger:
      1,431
  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Søren dette er ikke korrekt heller.

    På en W124er er de forste bagbros bøsninger ikke sportline specifikke.
    Det er de samme uanset om den har sportline undervogn eller ej, men tilgengæld er der forskel på om det er til en diesel eller til eks. 300E-24 og visse andre 6 cyl. modeller.
    Men på en R129er køre man md samme foreste bagbros bøsninger uanset model.

    Men de bagbros bøsninger som normalt er monteret på en 300E-24 har nummer 124.350.04.41
    Og det er nøjagtigt de samme som standart er monteret på en R129er også 124.350.04.41

    Så hvad er det for et R129 nummer Nick har fundet som er hårdere end dem vi allerede køre med :|
     
  6. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Vi kommer vist til at lave en komplet dokumentation af den optimale undervogn, så vi ikke ryger i for mange fejlkøb. :D
     
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja, som jeg ser det, så findes der ikke nogen hårdere bøsninger til bagbroen end dem en alm. 300E-24 sportline allerede er født med, fordi det er de samme bøsninger en R129er køre med uanset model eller motor variant. :|
    Men det er jeg også fuldt ud tilfreds med, sammen med Sørens Bøsninger til de 4 arme eller hvor mange af dem der nu skal have Søbatech Bøsninger, så må det være det yberste 8)

    Så Søren, hvor mange af de 4 stræberarme skal have bøsningerne, det er vel alle 4 og i begge ender af armene ik :?:

    Hvad med bære armen og krængnings stabilisatorens ophæng, skal/kan vi også gøre noget dér :?:

    Hvor meget bliver for meget tænker jeg :?: hvilken hårdhed har det der du har købt egentlig i forhold til den video du har først i tråden her hvor en gut står og viser med en papegøjetang hvor meget han kan klemme dem sammen.
    Hvis vi skifter alle sammen ud med de nye Søbatech bøsninger, så håbede jeg måske lidt det blot svarede til de blødere gule han viser, eller er det de rødes hårdhed :?: så bliver den måske helt ulidelig at køre langt i som han siger :|
     
  8. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Ja der er de 4 stræberarme og Bøsningen i Bærearmen + at jeg sætter nye Knirkebøsninger i
    Så det er faktisk alle bevægelige arme i bagvognen og hvis vi har flere bøsninger tilbage så sætter jeg også på krængningsstabilisatoren.

    Jeg tror at de nye bøsninger svare til de gule han prøver med tangen De virker ikke alt for bløde
    Men jeg har taget armen med i aften så kan du selv prøve

    Søren
     

Del denne side