Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Meget svær at starte efter motorvejskørsel !

Emne i 'Dieselmotorer' startet af mjay, 16 September 2008.

  1. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Er vi over i noget vacum ?
     
  2. mjay

    mjay New Member

    Joined:
    25 Juni 2007
    Indlæg:
    103
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Vestsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w123 200D
    Km:
    0
    Årgang:
    1982
    Bil nr. 2:
    w210 320 T CDI
    Bil nr. 2 Km:
    216000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2001
    Guldsmeden : Ha-ha, ja I wish :eek:
    Min 250´er en 20v; luftfilteret er fint.
    Mht. tilsodet gløderør, så havde mekanikeren det ene ude hos MB, og han nævnte ikke noget (men det er jo selvfølgelig ingen garanti !)
    Jeg tror du har ret, jeg må få de dyser kigget efter og stillet pumpen..har i nogle forslag til et sted, hvor man ikke bliver flået ? (er efterhånden nede på bundlinien efter utallige besøg hos MB ;bang
    Morten :eek:
     
  3. mjay

    mjay New Member

    Joined:
    25 Juni 2007
    Indlæg:
    103
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Vestsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w123 200D
    Km:
    0
    Årgang:
    1982
    Bil nr. 2:
    w210 320 T CDI
    Bil nr. 2 Km:
    216000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2001
    ...nå ja, tænke også at det kunne være noget vaccum !
    Men det er jo ikke sikkert, omend ønskværdigt, at det hele hænger sammen ?!
     
  4. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Ja da ;)


     
  5. mjay

    mjay New Member

    Joined:
    25 Juni 2007
    Indlæg:
    103
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Vestsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w123 200D
    Km:
    0
    Årgang:
    1982
    Bil nr. 2:
    w210 320 T CDI
    Bil nr. 2 Km:
    216000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2001
    ....dvs at Casper er manden, eller :??
     
  6. mjay

    mjay New Member

    Joined:
    25 Juni 2007
    Indlæg:
    103
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Vestsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w123 200D
    Km:
    0
    Årgang:
    1982
    Bil nr. 2:
    w210 320 T CDI
    Bil nr. 2 Km:
    216000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2001
    Iøvrigt så hopper den kun i tomgang når den er varm ??!!
     
  7. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Jeps... Casper er manden du bør snakke med. ;)
     
  8. mjay

    mjay New Member

    Joined:
    25 Juni 2007
    Indlæg:
    103
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Vestsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w123 200D
    Km:
    0
    Årgang:
    1982
    Bil nr. 2:
    w210 320 T CDI
    Bil nr. 2 Km:
    216000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2001
    Casper, tager du lige kontakt til mig ? Har sendt dig en pb :eek:
    Morten
     
  9. casper

    casper Member

    Joined:
    14 Februar 2007
    Indlæg:
    438
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    2820 Gentofte
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 280TE
    Årgang:
    1993
    Jep, er lige kommet hjem fra 24 timers arbejde.

    Hvilken motor er du har monteret i bilen? det er naturligvis vigtigt for at det er de rigtige dyser du får. Du skriver i starten at du har en OM602.91x motor, men det er den almindelige 2 ventilede model, og senere skriver du at du har en 4 ventilet model, der har koden OM605.xxx

    Jeg har kun færdige dyser på lager til OM601,2,3 , så jeg skal kende hele motorkoden, så kan jeg betille holdere hjem fra Tyskland
     
  10. mjay

    mjay New Member

    Joined:
    25 Juni 2007
    Indlæg:
    103
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Vestsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w123 200D
    Km:
    0
    Årgang:
    1982
    Bil nr. 2:
    w210 320 T CDI
    Bil nr. 2 Km:
    216000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2001
    Velkommen hjem :eek: ....puha 24 timer !
    Nå, men ifølge stelnummer-tjek hos vores russiske venner, hedder motorkoden : 602912 12 040591 ...og det vidner jo, ifølge dig, om en 2v´er, så det må jo være den ! ? Er der nogen synelig forskel, set udefra, på de to motorer ? - Har bare fået at vide at det er en 4v´er af, bl.a MB ?????
    Jeg smider lige stelnummeret til dig i en pb, og så kan du jo tjekke om der er noget jeg har overset :eek:
    Tak for det - Morten
     
  11. casper

    casper Member

    Joined:
    14 Februar 2007
    Indlæg:
    438
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    2820 Gentofte
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 280TE
    Årgang:
    1993
    Ja det ser lidt spændende ud med det motornummer, har du ikke et billed af motorrummet ?
    (google giver dig ret i at det er en 602 motor)
     
  12. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    2V eller 4V

    4V har sort plastik manifold
    2V har aluminiums manifold

    Her er et billed af en E250 Diesel 20V motor

    Er det sådan en du har?


    mvh.
    BRABUS
     

    Attached Files:

  13. mjay

    mjay New Member

    Joined:
    25 Juni 2007
    Indlæg:
    103
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Vestsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w123 200D
    Km:
    0
    Årgang:
    1982
    Bil nr. 2:
    w210 320 T CDI
    Bil nr. 2 Km:
    216000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2001
    Igen kastede du lys over sagen Brabus : det er helt klart en 2v´er jeg har, ingen tvivl (fik du den Casper ?) !! Tak for det :eek:
     
  14. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det er mig der takker :)
    Det er mig en stor glæde at hjælpe folk specielt når det opfattes sådan :D

    Jeg håber du får den til at køre og starte rent igen.

    Mvh.
    BRABUS
     
  15. casper

    casper Member

    Joined:
    14 Februar 2007
    Indlæg:
    438
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    2820 Gentofte
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 280TE
    Årgang:
    1993
    Jep, jeg prøver at fange sig på telefonen i weekenden
     
  16. mjay

    mjay New Member

    Joined:
    25 Juni 2007
    Indlæg:
    103
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Vestsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w123 200D
    Km:
    0
    Årgang:
    1982
    Bil nr. 2:
    w210 320 T CDI
    Bil nr. 2 Km:
    216000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2001
    Super, det lyder godt - tak for hjælpen !! :p
     
  17. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Drøftede lige dit problem med en dygtig MB mekanikker.

    Han sagde.: Utæthed et sted i brændstofsystemet, eller opslidt brændstofpumpe :(

    Sæt evt. en lang skruetrækker ned til bunden af pumpen, og sæt øret til skruetrækkeren.
    Er pumpen slidt op, vil man kunne høre den skramle.
     
  18. mjay

    mjay New Member

    Joined:
    25 Juni 2007
    Indlæg:
    103
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Vestsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w123 200D
    Km:
    0
    Årgang:
    1982
    Bil nr. 2:
    w210 320 T CDI
    Bil nr. 2 Km:
    216000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2001
    Hej Guldsmed
    Jeg prøvede det med skruetrækkeren på bunden af pumpen, og den skramler ikke - man kan godt høre at den arbejder, men altså ikke nogen ubehagelig lyd.... jeg vil prøve at låne en lift, så jeg kan tjekke brændstofforbindelserne - tak for tippet :eek:
    Morten
     
  19. mjay

    mjay New Member

    Joined:
    25 Juni 2007
    Indlæg:
    103
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Vestsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w123 200D
    Km:
    0
    Årgang:
    1982
    Bil nr. 2:
    w210 320 T CDI
    Bil nr. 2 Km:
    216000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2001
    Lige en update hér :
    Var forbi Casper, som kiggede på min bil (tak for hjælpen Casper !!), og det var hurtigt at konstatere (ved at skrue oliedækslet af mens motoren kørte) at min motor er noget nær defekt ;bang !!! - Jeg satster kraftigt på at den motorreperation Mercedes i Holbæk udførte sidste år til kr.30000,- (nye olieskraberinge, stempelringe, plejstangslejer og olietyve) har været behæftet med fejl; fejlmontering, snavs, hvad ved jeg, men der står olie og damp op i store mængder, når man letter på "låget". - Alt i alt tyder det på, at der enten er knækket en olie- / stempelring, eller en ventil der ikke lukker, og det er jo så deres problem, da garantien på reperationen så dækker rules -
    Jeg afleverer den i uge 43 hos Mercedes, og så er det bare at krydse fingrene ! - Fortsættelse følger :eek:
    Morten
     
  20. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Det lyder intersserant! Vi hører gerne den løbende udvikling i sagen :)
     

Del denne side