Mercedes Træf NordFyn 5.-6. September 2025   Information -

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

w210 motor/gear i w124.

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af Mk0109, 6 Februar 2016.

  1. Mk0109

    Mk0109 New Member

    Joined:
    13 Marts 2014
    Indlæg:
    24
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    206000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Er det muligt at stoppe en w210 420 v8 benzin og gear ned i en w124 300 hvis man har doner bil?
    Alt er muligt men er det plug and play?

    Hvad med kabine og instrumentbord/kadanbox passer de ind?
     
  2. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    det er ikke plug and play desværre :eek:

    køb et turbokit, det giver meget mere effekt, er billigere, samt nemmere at montere http://turbobandit.com/

    den anden løsning er dyr og spild af god tid, men hvis det var skal du have fat i en doner w124 v8
     
  3. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det eneste der passer over, er selve motor og gearkasse. Men kardan og bagtøj er anderledes + at selve motorophængene, skal også ændres til w124 type. Eventuelt fra en E500.

    Den svære del blive at alt elektronikken i en w210 passer på ingen måde i en w124.. Så der skal man til at være opfindsom med en AEM styring og noget Ole fejer gearkasse styring.

    Du skal også havde fat i en køler, rør og slanger fra en E500.

    Selve skifte konsolen skal du også være lidt kreativ med.

    Så er der selvfølgelig det store problem med told og skat/syn ved en konstruktiv ændring af bilen + du kommer over 20% effekt. Så det kræver godkendelse fra Mercedes, special syn og en lille ekstrabon fra skat.

    Hvad med bare at sælge begge biler og få fat i en E420 eller E500. Det er nok en noget mere sikker løsning og billigere i sidste ende
     
  4. zky

    zky Member

    Joined:
    25 Januar 2011
    Indlæg:
    192
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124290
    Km:
    304
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    W201029 + W201034
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Til gengæld koster en 210 med v8 motor INGENTING - som i 6000kr!

    Sendt fra min C6603 med Tapatalk
     
  5. Mikkel0109

    Mikkel0109 New Member

    Joined:
    9 November 2013
    Indlæg:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    220000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Tak for svar til jtc og bilglad.
    Jeg holder mig bare til V8 motor fra w124 når der kommer noget på bud til en god pris.
    E500 i Tyskland er godt nok en kostbar sag.
    Hvordan har en e500 motor /gear det efter 250.000km +
     
  6. Mikkel0109

    Mikkel0109 New Member

    Joined:
    9 November 2013
    Indlæg:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    220000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Turbo kit ser spændende ud med også lidt af udskrivning kontra en hel bil.
     
  7. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    En E500 eller bare en E420 er en fantastisk bil/motor. Men pas på!!! Man bliver afhængi af V8er :)
     
  8. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Det koster, men forbedringerne er også derefter, en m103 med turbo og MS3 der køre fuld sekventiel indsprøjtning har ekstreme forbedringer hvad angår stabilitet,nøjagtighed,adaptering, og hvor nem den er at køre ind, et super fundament man kan bygge videre op til 900 hk hvis man vil gå hele vejen..

    Jeg vil dog stadig påstå at turbo er den mest effektive og billige vej til tuning kontra motorskift ombygninger....

    du kan jo evt prøve en tur i min W124 lotec inden du beslutter dig for hvad du gør
     
  9. Mikkel0109

    Mikkel0109 New Member

    Joined:
    9 November 2013
    Indlæg:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    220000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Patrick.
    Det vil jeg gerne.
    Det var nu også for at få 5 gear den går ikke lang pr litter nå vi kører til Nordjylland.
    Jeg fik et bud på 60.000kr for bilen og var stort set klar til at sælge men ville også komme til at fortryde.
    Så sagde nej til salg i 11 time.
    Kigger tit efter w124 e500 til ombygning af familieslæden og sjov på vejen de er bare for dyre. 15.000-25000 euro.
    Har mange gange fortrudt jeg ikke købte den du havde på hånden til 30000kr det var bare mange penge i dec md.
    Hehe
     

Del denne side