Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

W201 SkiveBremser

Emne i 'Diverse' startet af Bindse, 27 Oktober 2010.

  1. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Hej

    Skal man have navet og kapslen af for at få bremseSkiven af?
    Eller er det kun den ene umbraco der holderskiven?

    tillægsspørgsmål: kan eller skal der ikke sidde navkapsel bagerst,
    synes det ser ufærdigt ud når Jeg har vinter stål fælg på
    og man kan se navet...

    på forhånd tak

    med venlig hilsen

    _BO_
     
  2. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Forrsten fik brækket Stjernen af for anden gang den anden dag,
    var p... pigesur resten af dagen :)
     
  3. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er bare den ene unbrako skruge der skal ud, hvis den sider fast er det fordi rusten binder den fast.. Eventuelt varm på den med en blæselampe og giv den nogle slag med en muggert så den slipper.

    Der skal ikke side noget nav dæksel bag på, kun foran..
     
  4. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Kanon, hurtig respondstid

    Så det vidst bare at komme igang.
    Tak for svaret
     
  5. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Der sider tit en tyk kant af rust, bag på/inden i den gamle skive
    - Og på en 201'er skive er der ingen plads til rustkanten mellem skive og nav.
    De skal derfor ofte "tæves" af, med en stor hammer.

    Dette bevirker, at skiven ofte ikke kommer 100% lige af, hvorfor der ikke er meget plads til navkapslen
    (som normalt kun lige kan passere igennem hullet i skiven)
    Du skal derfor nok forvente, at navkapslen kan "afmontere sig selv" :)

    Dette er jo hældigvis helt uproblematisk, idet den jo blot monteres igen.

    Ovenstående giver desværre nok først mening, når du har udført opgaven.
     
  6. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Amen tror Jeg har fanget pointen, mange tak Guldsmed:).
    Altid rart med lidt forhånds viden når opgaven skal løses....

    med venlig hilsen

    _BO_
     
  7. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    husk at navet skal være HELT rent og fri for rustskaller inden du montere den nye bremseskive.
     
  8. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Hej Martin
    Det vil Jeg huske, har læst om andre der har bøvlet med skiverne sad skævt pga rust og snavs.

    -Har du 2 stk gaffelnøgle i størrelse XL aka 41 Jeg kan leje til hardyskive skift :)

    med venlig hilsen

    _BO_
     
  9. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    det har jeg da, ring eller skriv en pb, så er vi sikre på jeg ser beskeden.
     
  10. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    To ting....

    1: Ville I købe nye bolte der holder kaliberen når I skifter skiver? Står der næsten altid i Haynes bogen...
    2: Kunne se det ikke er umbraco skruer der holder mine skiver men istedet to "metal dyvler", kan de genbruges og skal de bare bankes ud?

    Kom desværre ikke så langt i projektet sidste weekend, den ene bolt ville bare ikke rykke sig.
    Tror Jeg skal prøve Gør det selv værksted i Mårslet som der blev anbefalet.


    på forhånd mange tak
    med venlig hilsen

    _BO_
     
  11. mrnizeguy

    mrnizeguy New Member

    Joined:
    4 Marts 2011
    Indlæg:
    25
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230 E
    Km:
    285000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Når du har afmonteret hjul og bremsekaliber skal du blot afmontere skive ved at skrue umbrakoskrue ud og fjerne skiven

    Johnny

    Verdensrekordholder i bremseskift ( 17 minutter ) på mercedes
     
  12. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Hej

    Tusinde tak for svaret.
    Ville du bruge nye bolte til kaliberen????

    17min er ikke lang tid til skiveSkift:)

    med venlig hilsen

    _BO_
     
  13. mrnizeguy

    mrnizeguy New Member

    Joined:
    4 Marts 2011
    Indlæg:
    25
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230 E
    Km:
    285000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Det gav også lidt sved - He-He , men med det rigtige værktøj og klargjorte stumper gik det pas iøvrigt på Zimmermann skiver , de er produceret i Bulgarien med alt for højt kulindhold i stålet og bliver let skæve !

    Og drop for alt i verden Biltema og andre kludesælgere som leverandør !

    Ha en forrygende dag !

    Johnny
     
  14. tconradsen

    tconradsen New Member

    Joined:
    28 Maj 2008
    Indlæg:
    286
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300D
    Km:
    460000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W211 E220 CDi stc.
    Bil nr. 2 Km:
    328000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005

    Kanon, jeg har lige købt Zimmermann skiver fra Gørløse, og monteret. :x Håber du tager fejl :p

    I følge Gørløse, er det noget af det bedste man kan få :?:

    Har du personlig erfaring med dem :?:
     
  15. mrnizeguy

    mrnizeguy New Member

    Joined:
    4 Marts 2011
    Indlæg:
    25
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230 E
    Km:
    285000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Lidt sørgeligt , Ja !
    Flemming er åbenbart gået lidt i "Low Budget" når Gørløse indkøber stumper .

    Desværre måtte jeg brugsteste 4 sæt bremseskiver fra Zimmermann , ingen af dem kunne levere kvalitet , , især de ikke ventilerede har en tendens til at blive "skæve" grundet den , måske , ringe stålkvalitet . Det viste sig ved yderligere ressearch at skiverne er produceret i Bulgarien og videresolgt fra Tyskland.
    Har tingene ændret sig ??????????? - så må jeg trække mine postulater tilbage ; - (

    Så Zimmermann er "blacklistet" i min reservedels"portefølje"

    Og ikke nok med det har jeg lige købt en defekt termostat fra Gørløse , og jeg venter stadig på min standard - brændstoffilter til min 230 E ( det er nu 10 uger siden at den var i "restordre" ) , det havde nær kostet en toppakning , men når der er præget MB-specialisten - og at den tidligere "Sunds-dreng" har været kendt for at levere kvalitet , blir jeg sgu lidt skuffet.

    Måtte finde en gammel termostat som jeg testede og monterede ,og det spiller !

    Pas nu på , kære venner - der er alt for mange om at dele det useriøse eftermarked !

    Og "skruetiden " er jo heller ikke gratis - hellere køre ( Uhmmm ) end skrue !


    Ha en
     

Del denne side