Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

w124 "die hammer"

Emne i 'Tuning, ombytning af motor og specialmodeller' startet af mrpayback, 3 April 2011.

  1. mrpayback

    mrpayback New Member

    Joined:
    3 April 2011
    Indlæg:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    e320 bensin
    Km:
    420000
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2:
    e55 amg.
    Bil nr. 2 Km:
    177
    Bil nr. 2 Årgang:
    1998
    har fået lov af konen til at bygge hendes w124-e320 om til en klon af en 500.har en skadet s klasse 500 årg 1992 til dele.
    vil gerne høre om andre har prøvet lign,og evt om i er villige til at dele erfaringer.det springende punkt for mig er megasquirt eller originalt ledningsnet,og kan en megasqirt arbejde fornuftigt sammen med tomatkassen.på forhånd tak
     
  2. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Megasquirt og gearkassen skal mulighvis arbejde sammen i gearskiftene, hvor der normalt ændres på tændingen for at mindske effekten mens den skifter gear.
    Den kan godt køre uden at gøre det, men det belaster selvf. gearkassen hårdere.
    Gearkassen hvis du bruger den fra 500, som du bliver nød til da 500 motor og 320 gearkasse ikke passer sammen, arbejder med vakum/hydraulik og skal ikke bruge nogle signaler i øvrigt fra motorstyring så vidt jeg husker.
    Den er jo ikke styret elektronisk men hydraulisk.
    Sppedometeret skal du også have med fra 500eren da det er elektronisk og dit gamle er med kabel.

    Men uden at vide hvor dygtig du er, så vil jeg da sige du bevæger dig ud i et projekt som er ret omfattende med en hel del tilpasninger af både karosse og drivaxler ophæng osv osv. lidt afhængig af om det er en M119 eller M116 motor vi snakker om.

    Der hammer var i øvrigt en 300E med en V8er fra en W126er 560er og tunet videre til 6.0 med 4 ventil teknik.

    Når du skriver en 1992 S-klasse mercedes, så går jeg ud fra det er fra en W140er?
    Der kan jo være begge dele i den årgang der, da findes få solgt i 92 nemlig fra W126eren. som jo er den type motor der sidder i en hammer du hentyder til.
    Uanset, så skal du udbygge din kadan tunnel, hvorfor en alm. 500 også har bredere kadan tunnel med smallere beslag til sæderne osv.

    Ja du kan nok høre, det er sikkert ting i bilen du ikke havde drømt om du skulle ud i at bygge om :lol:
    Men alt kan lade sig gøre, men du skal gøre det fordi du også kan lide projekt forløbet og ikke fordi man tænker ah, det kan jeg da lige lave på 1 weekend det her. :mrgreen:

    Men når du vil rode med MegaSquirt så regner jeg med du ved lidt om det, dog er Megasquirt noget af det billigste ikke så gode du kan bruge, der findes langt bedre styringer men selvføglelig også dyre fra eks. AEM.
    Men det skal selvfølgelig stå mål med projektets værdi og andre omkostninger 8)
     
  3. CSchmidt

    CSchmidt Active Member

    Joined:
    3 December 2010
    Indlæg:
    1,274
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +10 / 0
    Min bil::
    JingJang Auris D-cat
    Km:
    165000
    Årgang:
    2007
    Bil nr. 2 Km:
    0

Del denne side