Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

W124 Crash test

Emne i '124 serie videoklip' startet af Mickey, 5 December 2010.

  1. Mickey

    Mickey Member

    Joined:
    6 August 2010
    Indlæg:
    105
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Dragør
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 230E Coupe
    Km:
    250000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    BMW 525i 24v
    Bil nr. 2 Km:
    220000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
  2. tspark

    tspark New Member

    Joined:
    11 Juni 2007
    Indlæg:
    84
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Skovlunde
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230 TE
    Årgang:
    1991
    Nu har jeg selv siden i en w124 ved en bagende kollision, og beklager meget,men den er lavet ALT for stiv.
    Den er desværre af den årgang hvor man sagde at læg en halv mm. ekstra i ståltykkelsen, så var det godt.
    Men beklager, det er det altså ikke altid :cry:
     
  3. fisker

    fisker New Member

    Joined:
    4 September 2008
    Indlæg:
    496
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Bagsværd
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE 12 vent.
    Km:
    272
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    BMW R100RS (MC)
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1979
    @tspark: Nærmere forklaring, please ?

    For stiv ?
    Manglende deformationszoner ?

    bluestar hilsen
    Fisker
     
  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,439
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Nu har jeg selv oplevet min mors 260E blive påkørt på en tankstation af en bagfra "Holdende" Rols mobil.

    Der var højest 3 meter imellem vores bil og denne rols, da manden glider i sine perser tæpper og får trådt klampen i bund og skubbet den i gear.
    Med et sæt, satte den i fuld spring frem og op i røven på 260eren. og videre ind i en stander.

    Vores 260er var i øvrigt monteret med anhængertræk "org." men ikke desto mindre var hele røven inkl. anhænger træk skubbede helevejen op til sikkerheds zonen på 260eren, trods den rolsen kun havde et tilløb på sølle 3 meter.

    Det værste af det hele var at rolsens kæmpe messige krom front, stod som var den nu pudset uden den de store ridser overhoved, og den havde altså lige mødt et stk. anhænger træk og mast det godt ind i bagerummet.

    Så hvis den var så stiv, så tror jeg ikke den ville have krøllet sammen som den gjorde ved så lav påkørsels hastighed.

    Den har jo netop en deformerings zone op til den nederste kant af bagruden, hvor sikkerheds xonen starter som ja skal være meget stiv, for at beskytte passagererne :-D

    Men så prøv da lige og se denne video her, den vidner virkelig om at bilen krøller som den skal, samtidig med at den holder sikkerheds zonen (kabinen) intakt.

    http://www.youtube.com/watch?v=xNXG73l6 ... 16&index=7
     

Del denne side