Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

W 203 (C180) fejlkode P0020

Emne i 'Øvrige serier' startet af FHP, 24 Oktober 2013.

  1. FHP

    FHP Member

    Joined:
    4 Juni 2012
    Indlæg:
    71
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    171000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    C180
    Bil nr. 2 Km:
    172000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hej Stjerne venner

    Min W203 har haft "check engine" lampen, som så er slukket igen. Men jeg har fået udlæst fejlkoden som er P0020.
    Så vidt jeg kan finde frem til kan det være en defekt olie ventil?
    Se vedhæftede billeder, er det her jeg skal starte? Måder være olie i stikket som vist på billedet?
    Hvad kan det ellers være?
     

    Attached Files:

  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er en meget typpisk fejl på den motor. Olien bliver trykket ud af knastforstiller spolen, ned i stikket og bliverpresset videre i ledningsnettet og til sidst over i styreboksen som sider på siden af luftfilterkassen.

    Ny magnetspole og rens el net, samt connectore for olie rester.
    Ellers kan du blive ved med at døje med en en masse ligyldige fejlkoder
     
  3. FHP

    FHP Member

    Joined:
    4 Juni 2012
    Indlæg:
    71
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    171000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    C180
    Bil nr. 2 Km:
    172000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hej Djaabo

    Tak for svar, hvad skulle vi gøre uden dig :shock: Jeg går ud fra at dt er begge magneter der skal skiftes?

    Hvad kan man rense stikkene med? Elektronik spray eller noget mere snedigt.
     
  4. FHP

    FHP Member

    Joined:
    4 Juni 2012
    Indlæg:
    71
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    171000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    C180
    Bil nr. 2 Km:
    172000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Lige et dumt spørgsmål mere. De bolte magneterne er monteret med , er det en almindelig 6 kant top der skal til. syntes ikke lige de ser ud som en type jeg har set før.
     
  5. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Ja elektronik rens er det rigtige at bruge.

    Torx toppe
     
  6. FHP

    FHP Member

    Joined:
    4 Juni 2012
    Indlæg:
    71
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    171000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    C180
    Bil nr. 2 Km:
    172000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    ....... og magneterne, det er begge 2 der skal skiftes formoder jeg?
     
  7. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det plejer kun at være den til indsugningsnkasten som er slem
     
  8. FHP

    FHP Member

    Joined:
    4 Juni 2012
    Indlæg:
    71
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    171000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    C180
    Bil nr. 2 Km:
    172000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Tror jeg skifter begge, efter jeg har surfet lidt rund om emnet. Det er et almindeligt problem, som du selv har fremført. Det anbefales at skifte begge + en ny ledningsadapter.
    Vender tilbage når jeg har fået det fixet.
     
  9. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Kan se et dit indsugningsrør er ved at falde fra hinanden, det er også et kendt problem og køber du et nyt fra Mercedes, er det blevet erstattet med en ny forbedret version 8)
     
  10. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hej

    shit troede kun det var vw der haved sådan problemmer !! :p

    chr
     
  11. ckdk88

    ckdk88 Member

    Joined:
    4 Juni 2010
    Indlæg:
    308
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Sydals
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    405000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    E320CDI
    Bil nr. 2 Km:
    315000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Mercedes har da os problemer, det har alle nyere biler, f.eks hvis de får defekte dyser kan de sprøjte diesel ind i ledningsnettet, og helt ind i styreboksen.
     
  12. FHP

    FHP Member

    Joined:
    4 Juni 2012
    Indlæg:
    71
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    171000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    C180
    Bil nr. 2 Km:
    172000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Opdatering: Begge magneter skiftet inkl. gummiringe og gummipropper. Nyt modificeret ledningsadaptere. De originale stik fra motorstyring og ledninger renses med rensespray. De originale skik (fra motor til magnet) er ikke helt så velvillige til at klikke sammen med det nye ledningssæt. Men med lidt arbejde virker det og alle fejlkoder er slettet. Der har ikke været motor fejl i de første dage efter skiftet. Ingen olie fra magneter eller i stik :D

    Nyt problem! får fejlmeddelelse for venstre sidespejls blinklys! Selve LED lyset fejler ikke noget, eller det blinker i hvert fald. Formoder ikke det har noget med tidligere motor fejlmeddelelser at gøre. Noget der har haft samme fejl?
     
  13. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Hvis impedansen ændres på led lyset, ville den give en fejl kode.. Så det kán sagtens være fejl i led lyset
     
  14. FHP

    FHP Member

    Joined:
    4 Juni 2012
    Indlæg:
    71
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    171000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    C180
    Bil nr. 2 Km:
    172000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Så er fejlen tilbage! P0020. Fejlen har været der nogle gange, som jeg så har slettet. Men kommer periodisk tilbage og nogle gange forsvinder fejlen af sig selv. Har renset ledningssystem og computerstik. Nogen ideer til hvad det kan skyldes?

    På forhånd tak.
     

Del denne side