Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Visker problem

Emne i 'El-system' startet af Lasse, 28 December 2007.

  1. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Jaaa, ny fejl :roll:


    Har lagt mærke til at viskeren kører lidt underligt, når intervalvisk er slået til. Den kan køre en enkelt gang, eller 2 gange efter hinanden. Men den kan også bare køre en gang, for så at køre ca. 7 cm oppå forruden igen, inden den visker igen. Sådan kan den stå og skifte lidt.. Hvad kan der lige være galt her? Viskerkontakten er helt ny, og det har virket som det skulle, efter den nye kontakt blev monteret.

    Er det relæet eller viskermotoren der skaber sig her? :?

    Mvh Lasse Hansen
     
  2. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Det tyder på, at den giver interval signal for længe, de 7 cm er jo lige på grænsen til, at den tager en tur mere, hvilket den jo også gør en gang i mellem.
    Jeg syntes det tyder meget på relæet. Viskeren styres af combirelæet, der er det store yderst til venstre i relæboxen.

    Jeg ville prøve at låne et relæ, og se om det så er løst....
     
  3. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Hej Larzen,

    Det lyder som et fornuftigt forslag - kan jeg nemt kende relæet?
     
  4. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Ja, der skulle ikke være noget at tage fejl af. Det sidder under afdækningen bag sikringsboxen, der er 6 skruer der skal løsnes rundt i kanten.
    Som sagt, er det en lang sort fyr der sidder yderst til venstre (på dem jeg har set)
    Du kan jo se, at viskeren ikke virker når du tager den op :D
     
  5. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    PS. Så vidt jeg husker, er det i samme relæ lystjek modulet sidder, så lyset vil nok også forsvinde når du fjerner den. 8)
     
  6. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Relæet der styrer viskeren er også relæet der styrer blinklys og blinklys til trailer samt elbagrude :)
    Min far havde heldigvis et nyt til at ligge, så det blev skiftet ud. Men fejlen er stadig den samme.. :? :roll:

    Har lagt mærke til at når man aktiverer viskeren på første trin, altså intervalvisk, så kan der godt gå et stykke tid, før end viskeren går i gang (alt lige fra 1 sek. til 10 sek. eller mere, værst når den ikke har været igang længe, f.eks. ved start om morgenen) Drejer man så op på trin 2 eller 3 på viskerarmen, så kører den fint nok også helt fra start.. -Hvor skal jeg lige begynde at fejlsøge henne? :(
     
  7. Himself_80

    Himself_80 Member

    Joined:
    10 Januar 2007
    Indlæg:
    47
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Nykøbing Falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300D
    Km:
    320000
    Årgang:
    1990
    Har man måleudstyr eller manualer for sådan noget? Eller hvad gør et rigtigt værksted? Mit værksted prøver sig frem ve udskiftning ligesom du gør. Men jeg tænker på at det jo kan blive en dyr rep.

    Jeg fik skiftet motor sidste vinter. Kostede 1.300 kr. Problemet var, at den periodisk bare stoppede. Han troede det var motoren, og fik ret. Mekanikeren sagde det var vanskeligt at fejlsøge på, man kunne prøve at skifte motor eller relæ.

    Mine forældre havde et problem som mere lignede dig. Altså periodisk meget langsom kørsel, og forskellige problemer i hastigheder i forskellige trin forskellige dage. De fik en brugt viskerarm i, og det kan ikke anbefales. Den kostede 650 kr, og efter min bedste overbevisning penge ud af vinduet. Når det er for brugt, GT, og 500tkm på tælleren fra huggeren så må man jo forvente de også snart skal skrottes. Jeg kan bedst lide nye dele.
     
  8. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Jep, jeg vil også helst have nye dele! Det kan som oftest ikke betale sig at montere brugte stumper.

    Jeg vil til enhver tid også fejlsøge, ikke blot udskifte. Det var bare rent held at min far havde et nyt relæ liggende :wink:

    Visker/blink-armen er udskiftet med en ny for en måned siden, men det var fordi nær- og fjernlyset drillede.

    Tror mest på det kan være en el-forbindelse (f.eks. en sikring) der skaber sig. Jeg vil ud og kigge når det bliver lyst i morgen. :)
     
  9. Himself_80

    Himself_80 Member

    Joined:
    10 Januar 2007
    Indlæg:
    47
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Nykøbing Falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300D
    Km:
    320000
    Årgang:
    1990
    Held og lykke skal du vist bruge til sådan en fejl
     
  10. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Jeg hælder også til, at det er noget el der forstyrer dit relæ. Uanset hvor ringe motoren evt er, syntes jeg ikke den burde gå 2 gange på interval eller stoppe 7 cm oppe...

    Der kan selvfølgelig være noget galt i retur-automatikken i motoren, men jeg syntes bare ikke det lyder sandsynligt...

    Jeg ville starte med, at tjekke sikringsholder og stik omkring relæet for ir og dårligdom - det er jo desværre ikke uset på en 124'er...

    God fornøjelse herfra...
     
  11. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Jeg må undersøge forbindelser m.v. som du siger Larzen.

    Nogen gange kører den også 3 gange, før end den stopper.. :?

    Kan der være overgang i f.eks. el-bagrudekontakten, som kunne forårsage forstyrrelserne?
     
  12. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    har i overvejet tændingslåsen ?

    Min den gl. kan finde på ikke at ville starte for blæsermotoren.
    Dette afhjælpes let ved at rokke med nøglen. :shock:
     
  13. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Godt tænkt - har du osse haft en Golf :D :D :D
     
  14. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Ov, det kunne da egentlig være et godt sted at kigge :)
    Syntes egentlig også at min tændingslås er meget løs og "slasket" i det :roll:

    Golf, hehe :p
     
  15. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Jep ! Et helt par stykker.
    DIESEL naturligvis :wink:

    Men blæser fejlen er nu på min den manuelle 124'er.
     
  16. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Måske du (vi) burde overveje at få den skiftet, mens nøglen stadig kan drejes. 8)
     
  17. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    God idé :D Jeg skal ikke (som jeg gjorde i en 190'er) sidde og slibe tændingslåsen i stykker men en pinolsliber :(

    Reglen er: Vil den en dag ikke dreje sig første gang = ny på!
     
  18. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Nå, problemet er ikke gået væk endnu.. -Er der nogen der har erfaring med et lignende problem?
    Det er KUN intervalvisk der driller; nogle gange kører inteval slet ikke, så kan den pludselig godt gå igang og køre et par gange efter hinanden.. :? Hælder mest til fejl i viskermotor, men er der nogen der har kendskab til lignende problemer, og evt. løsning?
     
  19. carstenbus

    carstenbus Member

    Joined:
    3 Maj 2007
    Indlæg:
    72
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Skovlunde
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej , jeg løste lignede problem, ved at tjekke stel forbindelser.
    Fandt ud af at problemet var under højre forlygte, der sidder en stelfobindele.
    Har virket siden..
    Held og lykke
     
  20. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Det lyder da spændende! Virkede dit "konstant-visk" godtnok?
     

Del denne side