Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Visker og sprinkler

Emne i 'Karrosseri & kabine' startet af originalW124, 26 November 2010.

  1. originalW124

    originalW124 New Member

    Joined:
    7 December 2007
    Indlæg:
    96
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Horsens
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300TD
    Km:
    400000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg er på kursus og skal hjem imorgen i mit skønne køretøj..
    I dag døde visker og sprinkler inden for 12 sek, blink afviseren virker stadig.
    Er det Stilken ved rettet ? Det ser ikke ud som om der er gået nogle sikringer.
    Håber en kan hjælpe med et hurtigt svar.

    På forhånd tak for hjælpen.
     
  2. Aasted

    Aasted New Member

    Joined:
    2 Januar 2010
    Indlæg:
    583
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjaelland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    SOLGT w124 250TD
    Km:
    340
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford Focus 2,0 TDi
    Bil nr. 2 Km:
    12406
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    Kender ikke lige årsagen, men tit set forslag herinde på alle mulige problemer:

    Nuldre sikringerne, dreje rundt osv. + spraye over med f.eks. WD40.

    Jeg havde alle mine ude sidste år, og sleb dem lidt i enderne, sprayede og på igen, dreje dreje, og et par problemer med strøm forsvandt.

    Måske et forsøg værd.
     
  3. originalW124

    originalW124 New Member

    Joined:
    7 December 2007
    Indlæg:
    96
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Horsens
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300TD
    Km:
    400000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Tak til Aasted.
    Sikring nr. 2 til visker var ganske rigtig noget træt i toppen, hvilket man først når sikringen er taget ud.
    Jeg vil nu checke boxen også neden under for tærring, selv om det hele ser nydeligt ud.
    Herefter bliver det kobbersikringer :!:

    Dette er et klart eksempel på w124.dk kvalitet.
    Uden hjælp herfra kunne jeg næppe se ud af ruden, og med 120km motorvej i vintervejr ville ikke være nemt.
    Så tak til alle jer engagerede og erfarne sitefolk der altid står klar med svar.
     
  4. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
  5. originalW124

    originalW124 New Member

    Joined:
    7 December 2007
    Indlæg:
    96
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Horsens
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300TD
    Km:
    400000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
  6. Aasted

    Aasted New Member

    Joined:
    2 Januar 2010
    Indlæg:
    583
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjaelland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    SOLGT w124 250TD
    Km:
    340
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford Focus 2,0 TDi
    Bil nr. 2 Km:
    12406
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    Glad for at kunne hjælpe. :-D

    Det med silikone og WD40, tja tjo, det er jo rigtigt sålænge olien er våd. Jeg vælger silicone næste gang.

    Men jeg tror nu mere det er et teoretisk problem. WD40 fordamper jo ret hurtigt, hvorefter der kun er et tynd lag tilbage.

    Men jeg vidste ikke at silicone ville være lige så effektivt i denne situation.
     
  7. originalW124

    originalW124 New Member

    Joined:
    7 December 2007
    Indlæg:
    96
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Horsens
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300TD
    Km:
    400000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Måske en emne afstikker men..........
    Min viskerarm går ikke i "bund" i hvilepositionen når jeg slukker. Jeg kan fysisk presse den på plads uden de stor problemer.
    Kan dette justeres eller er det tegn på slidt motor eller andre diagnoser :?:
     
  8. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    Det tyder på slitage, i forbindelserne men der findes et repsæt, men tjek lige at hele viskeren sidder fast, det kan være de gummiklodser det hele sidder på der er blevet trætte.
     
  9. Aasted

    Aasted New Member

    Joined:
    2 Januar 2010
    Indlæg:
    583
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjaelland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    SOLGT w124 250TD
    Km:
    340
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford Focus 2,0 TDi
    Bil nr. 2 Km:
    12406
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    Der er måske en mulighed mere.
    Min visker var træt sidste vinter, så i sommer skilte jeg det hele ad (da jeg skulle ned til blæsermotoren der peb).
    Smurte alle delene i viskerarmen med fedt. Og den kører stadig perfekt.

    Nu er det jo ikke lige vejr til det nu, så du kunne jo lige prøve at smøre den der træk ud og ind funktion.

    Du kan vippe et dæksel op nederst på armen, lige før den store runde del (pas på her i frosten, plast springer let - varm evt op med en hårdtørrer, eller stå et varmt sted)

    Der er en blank stålpind der glider ud og ind i et rør. Prøv at hælde syrefri olie (låseolie eller symaskinolie) på den, og lad den arbejde. Mere olie, mere arbejde.

    Pas på du ikke får olie på ruden. Svært at få af igen.

    Hvis det hjælper, ved du hvad du skal smøre ind i fedt når vejret bliver til at rode med det.
     
  10. originalW124

    originalW124 New Member

    Joined:
    7 December 2007
    Indlæg:
    96
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Horsens
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300TD
    Km:
    400000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Så Stod Viskertrækket af.
    Viskermotoren kører OK

    Det er en dyr dims.
    Kan den gamle fixes eller er det bare at købe en ny?

    (Håber nogle kan hjælpe hurtigt. Ellers må jeg lide den tort at kører på weekendtur til KBH med konen i en FORD MONDEO :aww: )
     
  11. bachko74

    bachko74 New Member

    Joined:
    3 August 2010
    Indlæg:
    497
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Vendsyssel
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S240
    Km:
    148000
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2:
    XV 1100 Virago (mc)
    Bil nr. 2 Km:
    56000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Håber det bliver fixet, det der lyder ikke rart :cry:
     
  12. Lasse68

    Lasse68 New Member

    Joined:
    8 Januar 2009
    Indlæg:
    1,171
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ishøj
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E Aut.
    Km:
    125000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    FORD focus 2.0 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    207000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2000
    Jeg ville aldrig sprøjte let antændelig olie ned til en gang sikringer med dårlig forbindelse. Når metaller kan smelte kan olie sikkert også antændes.

    :oh:
     
  13. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Viskeren består af 3 vigtige dele, motor, gear (dyr) og trækket, hvis Viskeren ikke kører, og du kan tage fat i armen og bevæge den frem og tilbage uden modstand, er det sikkert bare trækket.

    Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk
     
  14. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg tror at hvis man studere tråden der linkes til igennem, så vil man opdage hvorfor der er problemmer med sikringerne på en W124er 8)
    Men for lige at løfte lidt af sløret her, så kan jeg afslørre, at det intet hjælper med div. brændfarlige :shock: smøremidler
    Der er tale om en kemisk reaktion, som er et resultat af de 2 forskællige metaller som sikring og sikrings holder består af.
    Når 2 ædel metaller kommer i kontakt med hinadnen af forskællig art, så nedbrydes det mindst ædle.

    Sikringerne er ofte lavet i alu eller zink, og sikrings holderne er lavet i kobber eller messing.
    Derfor så starter der en kemisk reaktion som minder lidt om korrosion/irring.
    Dette alenne skaber dårlig forbindelse.

    Så vil man problemmet til livs, så smider man sine gamle alufarvede sikring langt væk og erstatter dem med nogle af kobber, så kan man med fordel undlade div. brændfarlige væsker :-D

    Det er et meget velkendt problem som også omtales på mange andre mercedes orinteret forums. 8)
    Hov, nu fik jeg alligevel fortalt det hele :D
     
  15. originalW124

    originalW124 New Member

    Joined:
    7 December 2007
    Indlæg:
    96
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Horsens
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300TD
    Km:
    400000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Ja, Det blev mondeo til KBH. :cry:

    Nå men nu der det hele skildt ad. "Selve Skildpadden" har jeg afmonteret med viskermotor, og banket aksen ud af den så man kan se de indre dele. Det virker som det skal.
    Jeg kan også hører at motoren kører på viskermotoren. Hvor ligger fejlen og kan den udbedres? En mekaniker jeg kender nævnte en Stor popnitte der kunne være knækket.
    Jeg kan bare ikke finde den. :-?

    Tips meget gerne med fotos modtages 8)
     

Del denne side