Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

vibrationer i D ved tomgang

Emne i 'Diverse' startet af Bilglad, 29 Maj 2013.

  1. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Hvilket ophæng skal jeg skifte for at slippe af med de vibrationer, når jeg sætter bilen i R er den helt rolig,
    Men i D kommer der en del vibrationer..

    er der gearkasseophæng, eller motorophæng?
     
  2. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det bagerste er sjældent dårligt vil jeg sige.
    De foreste er jo hydrauliske eller hvad man kalder det.
    Så der er en olie inden i ophængene og hvis den siver ud, så bliver de slappe.
    Nogle gange kan man se det på de foreste hvis de næsten står på forbroen.

    Min logik siger mig når motoren bliver belastet i "D" så vrides motoren jo til den ene side og dermed belaster det ene motorophæng mere end det andet.
    Når man så belaster den i "R" så vrides den til den modsatte side og så er det igen det modsatte af de foreste ophæng som belastes mest.ødet bagerste sider godt og vel i center og jeg tror derfor ikke det vil have en forskel på hvilket gear du sætter den i med henhold til vibrationer.

    Men det er blot min logiske tankegang og min erfaring at det er de foreste som skaber de mest udbredte vibrationer 8)
     

Del denne side