Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

VDO startspærre

Emne i 'El-system' startet af superclaus232, 17 August 2010.

  1. superclaus232

    superclaus232 New Member

    Joined:
    26 Oktober 2008
    Indlæg:
    193
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E300D 24V
    Km:
    506
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    FJ1200
    Bil nr. 2 Km:
    39
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Var til U2 i Horsens (fin koncert), men som guderne ville, forsvandt min startspærrepind under koncerten (sikkert før) og der sad jeg så med en dejlig bil der ikke kunne startes, når nu jeg ikke havde min startspærrepind.

    - lærte forresten på den hårde måde, at Dansk Autohjælp ikke dækker "tab af nøgle" - så ved i det !

    Nu har jeg så hentet min startspærrepind nr. 2, men vil jo gerne have en mere i back up, eller for den sags skyld afmontere startspærren, så jeg ikke skal tænke på det mere.

    MB siger at en VDO-startspærre er noget eftermonteret, når bilen er fra 1994. VDO har ikke nogen forhandler i DK der kan hjælpe med en ny "pind" og google har endnu ikke været til meget hjælp.

    Så er der nogen herinde der kan hjælpe mig med en afmonteringsvejledning eller info om hvordan jeg får fat i en ny pind med den rigtige kode ?
     
  2. superclaus232

    superclaus232 New Member

    Joined:
    26 Oktober 2008
    Indlæg:
    193
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E300D 24V
    Km:
    506
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    FJ1200
    Bil nr. 2 Km:
    39
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Lige lidt mere info:

    Det er en VDO immobilizer 2000 T.

    Har googlet i flere timer nu og kun fundet en tysker der har et sæt til salg på ebay, så mangler stadig hjælp. Ellers må jeg igang med at forsøge at afmontere systemet selv, men det vil jeg helst ikke ud i, uden at vide hvad jeg laver.....
     
  3. CABRIO

    CABRIO New Member

    Joined:
    20 December 2007
    Indlæg:
    423
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Virum
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 CE-300
    Km:
    190
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2:
    Toyota Corolla
    Bil nr. 2 Km:
    90
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    Har selv en vdo startsspærrer, og den er oprindeligt monteret fra fabrikken, så det er ikke rigtigt, når du får at vide, at den er "uorginal" Mercedes ved ganske enkelt ikke hvad de udtaler sig om... :evil:

    jeg har samme problem da min fjernbetjening er defekt, kan ikke finde een der kan leverer en ny... :cry:

    så i med nøglen til afbryderen på anlægget, så kører det for dig " uden start spærrer" :wink:

    Hilsen Cabrio
     
  4. superclaus232

    superclaus232 New Member

    Joined:
    26 Oktober 2008
    Indlæg:
    193
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E300D 24V
    Km:
    506
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    FJ1200
    Bil nr. 2 Km:
    39
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    øh - er ikke helt med.

    Min VDO er ikke aktiveret af en fjenbetjening - det er sådan en pind man stikker ind i et hul og så kan man starte.

    Du kan se et billede af den her.

    http://cgi.ebay.de/BMW-E34-M5-VDO-WEGFA ... beh%C3%B6r

    Hvordan kan man deaktivere den, iflg. din beskrivelse ? - for det vil jeg meget meget gerne gøre ved min!
     
  5. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Iøvrigt er samme type også monteret originalt i en del volvo 850,jeg tror ikke du kan gøre så meget desværre mht support fra vdo,som jeg tror er ligeglad med et 15 år gammelt system..Ellers kan du jo prøve at skrive til fabrikken,som jo stadig laver enormt mange ting til bilindustrien..
     
  6. CABRIO

    CABRIO New Member

    Joined:
    20 December 2007
    Indlæg:
    423
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Virum
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 CE-300
    Km:
    190
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2:
    Toyota Corolla
    Bil nr. 2 Km:
    90
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    Hej igen

    kan se på billedet at det ikke er samme model startspærre som min, kan desværre ikke hjælpe dig med at demonterer skidet, held og lykke med opgaven.

    Hilsen CABRIO
     
  7. superclaus232

    superclaus232 New Member

    Joined:
    26 Oktober 2008
    Indlæg:
    193
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E300D 24V
    Km:
    506
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    FJ1200
    Bil nr. 2 Km:
    39
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Nu har jeg fået svar fra VDO - de supporterer ikke det produkt mere !!

    Så jeg vil gerne afmontere det. Har fundet modulet, for det ligger løst og jeg kan se det imellem de 2 plader (en af plastic - en af "pap"), der sidder under rat'et, men ikke om jeg kan finde ud af at skille dem af og komme ind til ledningerne.

    Så vil gerne have en lille guide til hvordan det skal skilles ad.... - har fjernet alle skruerne fra "pap"-pladen (den øverste), incl. den skrue der holder udløseren til motorhjelmen, men syntes stadig det sidder urokkelig fast. Hvor skal man lige tage fat for at det hele ryger fra hinanden og man kan komme til at lege med ledningerne ?
     
  8. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Guide er her
     

    Attached Files:

  9. superclaus232

    superclaus232 New Member

    Joined:
    26 Oktober 2008
    Indlæg:
    193
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E300D 24V
    Km:
    506
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    FJ1200
    Bil nr. 2 Km:
    39
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Tusind tak Alex, det var jo lige hvad jeg manglede.
     
  10. superclaus232

    superclaus232 New Member

    Joined:
    26 Oktober 2008
    Indlæg:
    193
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E300D 24V
    Km:
    506
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    FJ1200
    Bil nr. 2 Km:
    39
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Så fik jeg afmonteret den møg-startspærre. Det tog et par timer at måle sig frem til hvilke funktioner den havde, men i virkeligheden var det "bare" en kortslutning af 2 ledninger og så 2 andre ledninger der skulle ha' 12V sammen med tændingen.
    Lod dog startspærren sidde med strømforsyning, for så blinker dioden jo stadig når den holder parkeret og så kan de dumme biltyve jo se at der er startspærre i dytten, uden at vide at den jo rent faktisk ikke er sat til - så sig det ikke til nogen.....
     

Del denne side