Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Varmer konstant

Emne i 'Klima, aircondition og køl/varme' startet af carsten124, 16 Juli 2011.

  1. carsten124

    carsten124 New Member

    Joined:
    20 December 2007
    Indlæg:
    204
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    mb124 250 TD
    Km:
    540000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hjæææææælp - Kabinevarmen varmer konstant. Der er ingen ændring hvis hjulene drejes.
     
  2. Joand

    Joand Member

    Joined:
    19 Juli 2009
    Indlæg:
    150
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300TE 24V
    Km:
    301000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Det er muligvis dine varmeventiler der sidder fast.
    De sidder lige foran batteriet.
    prøv tage stikkene af , kan dog ikke huske i dette øjeblik om der skal være strøm på for at lukke eller åbne.
    Har oplevet at de kan sidde fast

    Sidder vist med 3 skrue, prøv at afmonterer dem og tjek , der kommer lidt køle vand ud men gør det
    når den er kold , så er der ikke det helt store spild.
     
  3. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Når de ikke virker, så er der konstant varme på.

    Men har du tjekket om det gælder begge sider?
    Hvis det er begge sider, så skulle det være mærkeligt om de begge ventiler har sat sig samtidig.
    Så er det mere sandsyneligt det bare er din sikring Nr. 7 der er gået. den giver samme resultat.
    Men modellerne fra før 1990 har desværre også et kendt problem med selve temperatur styrings agragatet i bilen.
    Det som skal fortælle duo ventilen at der er for varmt og give signal til dem om at lukke for det varme vand 8)
    Det nemmeste er at tjekke duo ventilernes spænding og sætte din varmeregulatore på det koldeste så de giver et klik.
    Så skal du måle maks spænding ude ved duo ventilerne, jeg mener det er stel i midten og en plus i hver side.
    Så mål med den sorte pind fra multimeter i midten og så henholdshvis på den ene og den anden side.
    Kommer der spænding derud, så er det nok din duo ventil der strækker, ellers så er det desværre din styring i midterkonsollen der skal skiftes.
    Men tjek nu sikringen Nr. 7 først, den kan også bare være gået 8)
     
  4. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    den lille "luftpumpe" der sidder nede under handskerum/luftudtag i højreside.. pakket ind i lyddæmpning..
    ud med handskerum indmad.. og den vej ned til den..
    den suger ludt fra kabinen igennem en føler der registrerer hvor varmt der er i bilen.. og hvis ikke den kører.. så tror føleren at der er koldt i bilen.. !!

    mvh Michael.
     
  5. carsten124

    carsten124 New Member

    Joined:
    20 December 2007
    Indlæg:
    204
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    mb124 250 TD
    Km:
    540000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hvor sidder styringen? Hvis det er sugemotoren ville den så ikke stoppe med at varme hvis hjulene er slukkede?
     
  6. alp

    alp New Member

    Joined:
    27 Marts 2007
    Indlæg:
    377
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    600
    Årgang:
    1965
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Prøv at skifte sikringen...jeg har prøvet at køre til KBH og hjem igen til Odense med fuld knald på varmen en sommerdag.

    Og jeg købte et nyt styrepanel og duoventiler hos en hugger....for til sidst at konstatere det var en sikring til 3 kr. der var gået :eek:
     
  7. Aasted

    Aasted New Member

    Joined:
    2 Januar 2010
    Indlæg:
    583
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordsjaelland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    SOLGT w124 250TD
    Km:
    340
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Ford Focus 2,0 TDi
    Bil nr. 2 Km:
    12406
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    Ja det er et spændende emne. Der er flere tråde herinde der handler om dette.

    Jeg havde konstant varme i den ene side, og var ved at købe, rettelse - havde købt et nyt panel af en herinde.

    Det viste sig at det var drejehjulet i konsollen, som var monteret lidt forkert af en tidligere ejer, så det mistede grebet i potentionmetret længere inde. Og det stod på Varmt.
    Skille ad og samle korrekt, og alt virker som det skal.

    Heldigvis er folk flinke herinde, så jeg kunne lade handlen gå tilbage.

    Dette forum er simpelt hen alle tiders.
     
  8. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Tempertur styringen bliver sat ud af spillet så snart man drejer temepratur hjulene helt ned til anslag (i hak) så måles der ikke længere og styres via temperaturfølerne, men bliver overrulled og dermed sendes signal til duo ventilerne om at lukke, uanset om bilen så befandt sig på norpolen :mrgreen:

    Så det kan på ingen måde være denne suge motor, selvom det er en god pointe at bringe den op her i tråden, så man bliver bekendt med dens virkemåde 8) men den vil stadig regulere, blot meget sporadisk og langsomt reagerende.
     

Del denne side