Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Vandpumpe?

Emne i 'Motorkøling' startet af Sportline, 6 Februar 2011.

  1. Sportline

    Sportline New Member

    Joined:
    2 Juni 2009
    Indlæg:
    38
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E320T
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    Corvette
    Bil nr. 2 Årgang:
    1959
    Hej
    Det hele startede med en underlig metallisk mislyd der følger omdrejningerne men forsvinder næsten helt når bilen nærmere sig 75 grader, opdagede så at støddæmperen for remstrammeren var defekt i øverste holdepunkt og skiftede den men lyden forsvandt ikke den blev bare lidt anderledes :( Så jeg begynder så at tænke i retning af vandpumpe da jeg syntes at lyden kommer derfra og samtidigt siger konen at bilen ikke bliver varm?Men hvis vandpumpen er defekt så bliver den jo netop varm? Nå men jeg skifter kølertermostaten får at få varme og det hjælper ikke på problemet.Afmonterer kileremmen og prøver så med hånden at dreje på vandpumpen og opdager at den er induktionsstyret(der går 2 ledninger til remhjulet) og monterer remmen igen og starter bilen og holder øje med remhjulet og efter ½ time er temp. kun ca.60 grader og pumpen er stadig ikke gået i indgreb? Igår var vi ude og køre en tur på 60 km. og temp.kommer så op på 75 grader og ikke mere.Altså den bliver ikke for varm og vandpumpen kører heller ikke, og så er mit spørgsmål om hvornår skal remmen starte med at trække vandpumpen og er det almindeligt at selve remhjulet/induktionshjulet kan gå hen og dø? Bilen har kørt 250.000km, E320,1994, 124.092.

    Den stædige
    Jørn
     
  2. 280TE

    280TE New Member

    Joined:
    6 November 2010
    Indlæg:
    285
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S124 280te
    Km:
    300000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Kan det ikke være luftpumpen til katalysatoren. Den slår fra når motoren er varm. Sidder under udstødnings manifolden ligner en klima kompressor.
     
  3. Sportline

    Sportline New Member

    Joined:
    2 Juni 2009
    Indlæg:
    38
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E320T
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    Corvette
    Bil nr. 2 Årgang:
    1959
    Hej
    Det er det ikke da den slår fra efter ca. 2min. men ellers en god ide.

    Mvh Jørn
     
  4. Sportline

    Sportline New Member

    Joined:
    2 Juni 2009
    Indlæg:
    38
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E320T
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    Corvette
    Bil nr. 2 Årgang:
    1959
    Hej Christian
    Hov der var jeg lidt hurtig til at svare, sig mig den luftpumpe, sidder den lige over generatoren i højre? set fra kabinen.
    Jørn
     
  5. 280TE

    280TE New Member

    Joined:
    6 November 2010
    Indlæg:
    285
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S124 280te
    Km:
    300000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Lige præcis. Min knurre også lidt under opstart når det rigtig koldt. Man kan tage stikket af og se som om mislyden stopper derved. Måske vil den smide en fejlkode som du kan slette bag efter.
     
  6. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    M104 motoren har ikke vandpumpe som du beskriver..
    Der er luftpumpen til at styre emission du har fat i,den er med til at holde emissionsværdier nede ved koldstart,ved brabus har rodet med dem,de luftpumper driller lidt..
     

    Attached Files:

  7. Sportline

    Sportline New Member

    Joined:
    2 Juni 2009
    Indlæg:
    38
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E320T
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    Corvette
    Bil nr. 2 Årgang:
    1959
    Hej Alex og Christian
    Har opdaget at det var en blindgyde jeg var på vej ud i, troede faktisk at luftpumpen var en vandpumpe(flovt) så jeg har fået den ide at måske har jeg en "dobbeltfejl.
    Motoren bliver ikke varm nok(viser varmemåleren) så måske er den defekt, da kabinen hurtigt bliver varm!! og den metallyd/raslen måske er knastkædestrammeren da lyden kommer derfra det område.
    Er der et godt sted i Næstved at få lavet det(er ved at være træt af at skrue :) )

    Jørn
     
  8. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Fejlen vedr varme ,kan jo være føler eller kombiinstrument..
    Der var en bruger herinde som anbefalede
    Brandelev auto som en yderst kompetent mand der bare har styr på w124..
    Her er indlægget
    viewtopic.php?f=38&t=4755&p=40518#p40518
     

Del denne side