Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Værkstedsbesøg nedtur-- :-(

Emne i 'Værksteder / Specialværktøj' startet af eigilck, 3 Januar 2008.

  1. eigilck

    eigilck New Member

    Joined:
    25 November 2006
    Indlæg:
    56
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Fredericia(Skærbæk)
    Ratings:
    +0 / 0
    Så havde jeg lige min MB c250d (w202) på værksted i 2 dage, problemer med trækkraft og fejl ved wakumsystem, samt vibrationer i kardan ell.
    Nå men har nogen herinde nogensinde følt at folkene på værkstedet syntes det er noget gammelt lort man kommer med og nærmest haft det indtryk at de ikke gad og arbejde på den, for det kunne jo nok ikke nytte noget alligevel?
    Sådan havde jeg det i dag, man kommer med sin bil, som man egentlig er glad for, man syntes egeentlig det er et ganske fint køretøj på værksted også får man bare rysten på hovedet af at bilen er gammel.. ja jeg kan jo godt se at mesteren på værkstedet kører i en Tourac 3,0tdi på hvide plader, men det virker jo som om de har fået storhedsvanvid, man kan jo ikke som almindelig dødelig køre rundt i biler til over 1mill. kr.
    Nå man så får sin bil igen, er der stort set ikke lavet noget, vibrationerne jeg snakkede om kunne de ikke mærke til, så det har de ikke kigget efter, trods jeg både havde skrevet en seddel om fejlen plus sagt det og forklaret at det er værst omkring 130kmt. De forskellige fejl i vakum kredsen lod heller ikke til at fange værkstedets interesse, der var nærmest ikke noget galt, men trod at jeg havde blændet et par slanger i forsøget på at holde noget af vakummet kørende var det blevet taget fra igen og de påstod at der nu ikke var noget at komme efter. Men da jeg kørte derfra, kunne nakkestøtterne ikke lægges ned, lygtehøjden kunne ikke reguleres og klimaanlægget kunne ikke styre varm luft til fødder og til forrude... hurra i den her kolde tid og hurra fordi det er min skoldevogn og fordi jeg går glip af at tjene 2500kr pr. dag den ikke kører, dvs. to dage i dette tilfælde.
    Så mega suuk! hvor i alverden finder man en reel mekaniker, som går lidt op i at lave sit arbejde ordentlig, som tager en alvorlig selv om man kører i en gammel slæde på snart 15 år. Det skal siges, jeg har en evig skræk for at køre på autoriseret, det prøvede jeg engang med en audi 100, jeg blev fattig, men bilen kørte ikke specielt bedre :-(
    billeder af modellen: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=345891
     
  2. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Paphoveder - Jeg forstår ikke hvorfor de tager bilen ind når de ikke aner hvad de har med at gøre....

    Det med Audi kender jeg - den autoriserede i Herning ville have 8.000 for at lave klimaservice på min 200 - så jeg fik det lavet i tyskland i stedet for. Det kostede 200DM (i 1994)
     
  3. Martin

    Martin Member

    Joined:
    4 Marts 2007
    Indlæg:
    488
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Stilling - Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Pt. ingen stjerbil
    Km:
    0
    Årgang:
    0
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej eigilck,
    Størrelsen på mesters bil kunne jo godt bruges som en indikator på værkstedets indtjening. Du har da forhåbentlig bedt dem gemme de stumper de har skiftet så du kan se om det er OK?

    Find en lille lokal mekaniker hvor du kan få lov til at se hvad der sker på værkstedet. Det handler om ubetinget tillid, de kan jo fortælle dig hvad som helst.

    Men det er sgu træls når de bare gør det værre end udgangspunktet - man får ikke lyst til at kører tilbage til dem :evil:

    /Martin
     
  4. Miss Mercy

    Miss Mercy New Member

    Joined:
    17 Juli 2007
    Indlæg:
    263
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej,

    ja det er sku ærgeligt. Jeg er begyndt at lave en skriftlig aftale med det værksted jeg anvender (aut. Mercedes værksted). Vi aftaler nøjagtigt, hvad der skal laves og hvor lang tid det cirka tager. Alle afvigelser ringer værkføren så med og vi aftaler det videre forløb. Jeg kommer desuden forbi i løbet af dagen og sludrer lidt med mekanikeren samt for at se lidt på det arbejde, som han udfører.

    Jeg leder desuden stadig efter en hæderlig uautoriseret Mercedes mand på min egn, som kan skrue i mine biler, når det er nødvendigt. Men har ikke fundet ham endnu.....Så det bliver desværre de dyre drenge ind til videre :cry:
     
  5. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Hej miss Mercy

    Du har ikke overvejet at snakke med kongebiler?
    Nu ved jeg ikke hvad definitionen er på "midtjylland" er men en tur til Hadsten burde vel være overkommelig :)
     
  6. Miss Mercy

    Miss Mercy New Member

    Joined:
    17 Juli 2007
    Indlæg:
    263
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej,

    jo Kongebiler står øverst på listen, næste gang en rigtig Mercer mand skal skrue i bilen. Ham har jeg i nogen tid haft i tankerne, men er lidt i tvivl om han kun sælger biler eller også laver lidt mekanisk arbejde en gang i mellem. ????? Hvad siger Kongebiler.

    Men en times kørsel fra hvor jeg bor ofrer jeg hellere end gerne for at komme til en fagmand.
     
  7. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    Om jeg nogensinde har følt værkstædets modvilje mod at reperere mit "gamle" lort, ja mon ikke, for ca tre år siden blev min 123 300D påkørt af en bus, på venstre forskærm, først forsøgte chaufføren at undrage sig sit ansvar ved ikke at melde det til sin vognmand, men den gik ikke.
    Derefter gik turen til MB Næstved hvor jeg blev spurgt om jeg mente det kunne betale sig at ofre en skærm på så gammel en bil, jeg svarede at hvis de havde et problem med det så skulle de bare skaffe forsikringspengene og give dem til mig så skulle jeg nok selv klare den sag. Uha nej det kunne der slet ikke være tale om, nå dagen kom hvor skærmen skulle monteres, uhadada det kan nok ikke lade sig gøre for der nok rust alle vegne så der er ikke noget at sætte den nye skærm fast i før det er lavet. Nu blev jeg sgu sur, og sagde at hvis forsikringen ikke betalte det så skulle han bare holde klørene fra det ,så blev han sur, så sur at jeg senere opdagede at da han satte listen på lavede han en blød bule i den nye skærm, næsten usynlig men den var der.
     
  8. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    ja de er nogen reservedels udskifter og kan ikke finde ud af en skid selv hvis der ikke er et stik til pc en hvor den skriver hvilket nr de skal hente på hylden. :roll:
    Jeg har nu ikke selv oplevet det da jeg har min lokale mekker og han
    brokker sig men ved at det skal bare laves og gør han det ikke må han aflevere nøglen til værkstedet om søndagen så må jeg selv men så tjener han ikke noget kun tilsæt da jeg er god til og drikke hans kaffe og værkstedet skal jo fyres op lyset tændes så han bestemmer selv. :lol:
    Jeg har en kammarat der er handicapet og fik for et par år siden en fiat ducato liftbus da bilen så var 1.5 år gammel var der noget han var utilfreds med og fik fat i forhandleren deres kommentar det er jo en gammel bil tror den havde kørt omk 50 tus km det er hans første og eneste fiat har han sagt jeg var gået amok så de er ikke en klap bedre
    her hvor broerne er spændt fast :)
     
  9. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hej
    Ja, man bliver i rigtig dårlig humør af sådan historie som eigilck fortæller om :shock: og de skal vel kun ha ca 1000kr i timen ikk :shock:
    Men nogle skal betale for mesters bil og de nye flotte udstillings huse de har lavet!! Lad mig se 10timer på værksted =10000kr dvs jeg skal tjene 30000kr god nat og sov godt!!
    Det må være varkum dåsser til spjæld styring der er utææte??
    det kan en rigtig MB mand finde ud af på 1-2imer ??
    Chr
     
  10. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    På aut MB, har man et vacuum ur.
    Uret kan forsøgsvis tilsluttes rundt omkring, og der pumpes vacum.
    Taber uret tryk, er der en utæthed det pågældende sted.

    Den slags værktøj har man ikke på de små uautoriserede værksteder. :wink:
     
  11. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hej
    På min gammelt 300d 87 med originalt fuldautomatisk Ac var der også gået en varkum dåse til forrude. jeg fandt det ved at tage hanske rum ud og suge (med mund) i varcum forgrender til varme system. og fandt den rigtige dåse der havde fejl! vacuum dåsen kostede 200kr og så virket hele anlægget igen!
    Chr
     

Del denne side