Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

vægt???

Emne i 'Automatgear' startet af physixe, 13 December 2009.

  1. physixe

    physixe New Member

    Joined:
    8 November 2008
    Indlæg:
    318
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    lolland falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    er på vej..))))
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hvad kunne der ske hvis man trak en hestetrailer, hest incl. trailer vægt ca 1700/1800kg med w124 250D 91 fra jylland til lolland bilen har kørt ca650000 km, knægten siger han havde klampen i bund hele vejen, og han siger han ikke kunne køre meget mere end 70.....og den osede rimeligt meget, personligt mener jeg det er uanmindeligt tåbeligt?
     
  2. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    der kunne ske det, at man fik lyst til købe en 300 TurboDiesel :lol:
     
  3. physixe

    physixe New Member

    Joined:
    8 November 2008
    Indlæg:
    318
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    lolland falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    er på vej..))))
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    jae...... :lol:

    men nu var det ikke det svar jeg håbede på at få, :D
     
  4. UlrikM

    UlrikM Member

    Joined:
    11 November 2009
    Indlæg:
    158
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250D
    Km:
    370000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    Kawasaki ZX10
    Bil nr. 2 Km:
    44000
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    vil sige at bilen er kørt død, den trænger til at få nogle klø, man du skal nok ikke forvente at den kan trække den op på meget mere uanset hva, men sort røg (uforbrændt dieselolie) er aldrig sundt for motoren, den sorte røg varmer, soder og når den ryger sort bliver diesel "skyllet" ned forbi stemplerne sammen med sod, dieselen fordamper og du har endnu mere sod i dit olie som hurtigere får en dårlig smørreevne... men tror som ikke der sker noget så langtid den IKKE blive varm...
     
  5. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    hej

    1. er fuldstændig enig med kongebiler. :lol:

    2. Det med den aldrig ville komme over 70 uanset århhh så er en 250 heller ikke ringere
    jeg ville gerne påstå jeg ku slæbe den op på godt 130 ihvertfald
    vi var i holbæk i sommers ved uffe med campingvogn 5,50 meters og fuld oppakning samt 6 personer og ja
    den gik da snildt 130.

    men den trænger nok til og blive luftet godt igennem
    vil dog lige indskyde at vores går rimeligt ikk Bjarne :cool:

    Men altid vigtigt og holde øje med sin tempratur for den vil gerne stige hvis den ikk er holdt til
    dette var bare mit besyv...
     
  6. physixe

    physixe New Member

    Joined:
    8 November 2008
    Indlæg:
    318
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    lolland falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    er på vej..))))
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    jae, det var lidt bedre med de 2 sidste forklaringer, motoren er så efterfølgende blevet skiftet, da Djaabo havde en liggende til et par tusinde, 4200000km, køre upåklageligt, den gamle motor, havde så osse kørt næsten 700000km, og min svigerfar var glad igen :lol: jeg tror bare den gamle motor var mere ell. mindre på vej i graven, den klappe og tikkede og hostede, som et helt plejehjem, når man startede den om morgen :lol: men den kørte... :lol:
     
  7. UlrikM

    UlrikM Member

    Joined:
    11 November 2009
    Indlæg:
    158
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250D
    Km:
    370000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    Kawasaki ZX10
    Bil nr. 2 Km:
    44000
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Ja undskyld men bliver nødtil at komme med et sur opstød, har ikke tilmeldt mig dette forum for at brokke mig, eller svine folk til, tvært imod, syntes det er et super forum, både til at FÅ hjælp og GIVEn hjælp til andre som jeg gheller end gerne vil, men når folk skriver skriver visse ting bliver jeg sgu harm...
    Er forholdsvis ny bruger her men syntes alligevel at det er både i min andres interesse at det ER og skal være et reel forum uden overdrivelse og ting som slet ikke hænger sammen med virkeligheden, for at prøve at gøre sine egne ting bedre end andres....

    Og dermed jeg er kommet til det jeg egentlig vil sige og det er til dig smut 25, har selv en Mb 250 som går utrolig godt, motoren har kørt 387.000m og er tip top iorden, var i frederiksværk efter en motorcykel i sommers med en lukket udlejnings trailer, den typiske model fra tankstationer, og den kunne jeg ikke trække op på mere end 120 - 125 stykker tom eller fuld, det var underordnet, og den vejer vel.... 500 kg maks...???
    Mine forældre har en Mb W202 250 turbodiesel, som lige været på rullefelt i sommers 154 hk og 384 nm, de har også en hobby campingvogn, Excellent 560, og den kan de da trække op omkring de 130 MEN SÅ HELLER IKKE MERE...
    Så når du siger at din MB w124 250 diesel med 90 HK SNILDT kan trække en fuldoppakket bil og campingvogn med 6 mand i op på 130, så tror jeg at du enten skal få tjekket dit speedometer eller din hukommelse, ja eller fortælle at det var ned af kasselbakker du kørte.... for det har jo ingen sammenhæng med virkeligheden at gøre...

    JA UNDSKYLD IGEN FOR MIT LILLE SUREOPSTØD, OG GODT ORD IGEN... GODT NYTÅR
     
  8. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Okay der kan man bare se
    kasselbakker ligger ikke på vejen til holbæk fra fyn jeg gik på ved årup afk i retning mod sjælland
    og iflg gps en ramte jeg 100 da vi gik på motorvejen.
    derudover gik det vældigt derud af.
    jeg skal absolut ikke gøre min bedre end andres overhovedet
    det er bare en gl 250 stc om det så er fordi den er en af de få
    med manuel gear skal jeg lade være usagt.
    jeg ved bare at den kan og ja så er det så sådan.
    det med din far og mors med 154 hk syntes jeg lyder ringe
    er den kørt død?

    det med tonen her tja sådan har den nu altid engang været
    at man tog lidt gas på hinanaden og kom med lidt spydige bemærkninger
    det må jeg så prøve og lade være med... selv godt nytår
     
  9. UlrikM

    UlrikM Member

    Joined:
    11 November 2009
    Indlæg:
    158
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250D
    Km:
    370000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    Kawasaki ZX10
    Bil nr. 2 Km:
    44000
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    154 hk og 384 nm er det dårligt, når den fra fabrikken skal have 150 hk og 280 nm :eek: , spørg Ketner i holstebro, det er dem der har justeret den på rullefelt, jeg syntes det ikke, og så jeg behøver vel ikke kommentere på om den er kørt død... :lol: :lol:

    men ja der skal være plads til at tage pis på hinanden... :D :D
     
  10. Lasse68

    Lasse68 New Member

    Joined:
    8 Januar 2009
    Indlæg:
    1,171
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ishøj
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E Aut.
    Km:
    125000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    FORD focus 2.0 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    207000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2000
    Godt man ikke kører diesel og skal deltage i alle disse diskutioner om manglende trækkraft.

    Det er jo bare om at træde pedalen langt nok ned ( og huske at tanke ved næste frakørsel )

    offtopic

    :whistle:
     
  11. UlrikM

    UlrikM Member

    Joined:
    11 November 2009
    Indlæg:
    158
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250D
    Km:
    370000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    Kawasaki ZX10
    Bil nr. 2 Km:
    44000
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    der er masser af trækkraft i en diesel lasse, især efter man har fået turbo på sin gamle 250èr, du skulle prøve det, og du ville aldrig have andet.... :lol: :lol: , og så spare du også tiden på alt det der tanken.... :D
     
  12. physixe

    physixe New Member

    Joined:
    8 November 2008
    Indlæg:
    318
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    lolland falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    er på vej..))))
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    TURBO = mindre tankeri??????
    Det lyder næsten for godt til at være sandt :lol: :lol: :lol:
     
  13. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Man behøver ikke en disel og da slet ikke en turbo for at få 384 Nm.

    Min har da 382Nm. og samtidig HK. til at underbygge dem med (285) uden brug af V8 teknik 8)

    Så nej, prøv en ordentlig Benziner og du vil aldrig have andet :eek:) hehe :mrgreen:
    Jeg mangler ikke trækkraft da :mrgreen:

    Det er i øvrigt vindmodstanden kære venner som er jeres "Eneste" modstander når i snakker om at slæbe noget på krogen og opnå en bestemt topfart.
    Både heste traileren og camping vognen er jo høje og brede og tager en god del i mod vinden.

    Så der skal ikke tales om vægt når der sammenlignes topfarts grænse, men derimod vindmodstands areal.
    Vægten har blot noget at sige for hvor hurtigt i kommer der op og kun meget lidt for topfarten.
    Vægtends betydning for topfarten udarter sig kun i det større tryk og dermed den støre rulle modstand der er på hjulene og den er ubetydelig med rigtig dæktryk i forhold til vindmdstanden, ja under 3% af vægtens betydning.

    Så derfor kan i ikke direkte sammenligne 2 ens motore med hvad de kan trække og opnå af topfart når i ikke bringer vindmodstanden med ind i billed, hvilket er lidt svært at vide hvad er på den pågældene ting jo.

    Men det er ikke moment der hjælper til at opnå en stor topfart, det er HK. moment er et udtryk for hvor villig en motor er til at øge sine omdrejninger under en given belastning og HK er et udtryk for hvor hårdt den kan træde i pedalerne under en given belastning.

    Derfor ser man også diesel bilerne har godt optræk men sværre ved at opnå en god topfart end benzin bilerne som jo faktisk oftest har langt mindre moment trods en større topfart kan opnåes.
     
  14. UlrikM

    UlrikM Member

    Joined:
    11 November 2009
    Indlæg:
    158
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250D
    Km:
    370000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    Kawasaki ZX10
    Bil nr. 2 Km:
    44000
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    jamen brabus du har da så fuldstændig ret i at det er vindmodstanden, også derfor jeg syntes det lyder fuldstændig vildt hvis han snildt skulle kunne trække sin camper op på 130... :)
     
  15. Lasse68

    Lasse68 New Member

    Joined:
    8 Januar 2009
    Indlæg:
    1,171
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ishøj
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E Aut.
    Km:
    125000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    FORD focus 2.0 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    207000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2000
    Der er så også den lille detalje med det undertryk der skabes umiddelbart bag lukket trailer/CV. Det skulle også trække godt i krogen når man når op i hastighed. Jeg kunne godt forestille mig sådan en fuldstændig firkantet kasse af en trailer vil suge godt bag i. Her er nogle campere måske lidt foran qua deres design af specielt øverste/bagerste kant.

    Men hvad ved jeg - Stodderen der tog et lille kuppeltelt med til træf 2009. Min hund hader mig stadig. :llo
     
  16. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hehe, ja CV værdier er noget underligt noget samme med drag coficienter osv. :D

    Campingvogne er lavet til at glide igennem luften, hvor faktisk sådan noget som en alm. trailer uden noget på den har så stor drag coficient at den næsten modsvare en compingvogns 8)

    Jeg har prøvet med en alm. trailer som vist er 2X3 meter, ok stor. med min fars 300E, man er slet ikke i tvivl om at når man nærmer sig mere end hvad godt er at omtale, så var mit bud at selvom der var 188HK. tilrådighed at så havde jeg ikke fået den en dag over 160 pga. vindmodstanden og det er på en trailer som stortset slet ikke har nogen frontal vindmodstand.
    Det samme gør sig gældende med heste trailerens forudsigelige bagparti grunden den også skal kunne agere rampe og derfor ikke er så aurodynamisk som eks. en campingvogn hvor de gør meget ud af lige dette punkt.

    Men jeg skal ikek kunne dømme om en 250d kan ramme 130 med campingsvogn på, jeg har kun erfaret at få min fars 1775Kg. tunge W124 E250 Diesel op på 180Km/t. og det var godt nok i tyskland, men ikke på kassel bakerne.
    Så vægt gør ikke så meget nej og vindmodstands faktorer er noget møj besværligt og utilregnelig væsen at finde ud af.

    :mrgreen:
     

Del denne side