Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Utæt Servopumpe og eller Nivopumpe 230TE 1988: Tråd kan lukkes

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af icepirat, 26 Februar 2020.

Batteribyen.dk
  1. icepirat

    icepirat Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    548
    Likes Received:
    7
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +7 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    230 TE, 2,3 st.car
    Bil nr. 2 Km:
    303
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Som overskriften siger så har jeg en utæthed i en af de nævnte pumper.

    Jeg påtænker derfor at udskifte den eller dem begge og mangler derfor gode råd og anvisninger, gerne med billeder og beskrivelser.

    Servopumpen kan købes brugt hos Gørløse til en rimelig penge så jeg håber det er en der er utæt.

    Jeg har et link til DIY men kan ikke finde noget om disse pumper og håber der ligge noget andetsteds.

    Håber at høre fra jer.

    På forhånd tak.
    icepirat
     
  2. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    866
    Likes Received:
    62
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +63 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Har du undersøgt lavtryksslangerne? De er af knap så robuste og meget trætte, så de sveder ofte. Altså begge tilbageløb - hhv. niveaureguleringen (gummislange fra bunden af beholder til pumpe, ca. 16 mm tyk med Ø10) og servo. Farligt at købe en brugt pumpe, der ikke er renoveret. De kan begge ompakkes DIY, dvs. bedste og billigste løsning.
     
  3. icepirat

    icepirat Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    548
    Likes Received:
    7
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +7 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    230 TE, 2,3 st.car
    Bil nr. 2 Km:
    303
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Tak til Djarnis82 for svar.
    Til info så har jeg bestilt en brugt servopumpe hos Gørløse, så må jeg se om det løser problemet med utæthed.
    Jeg overvejede først et reparere den gamle men til en pris på 340,00 for en brugt syntes jeg ikke det var umagen værd.
    Tilbage står så om utætheden er fra nivopumpen, så den tager jeg bagefter hvis nødvendigt. Den er iøvrigt meget lettere at skifte, men desværre også dyrere end servopumpen.
     
  4. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,615
    Likes Received:
    20
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +21 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Kan du ikke ser hvor olie kommner fra ? Evt se det synker i beholder? Har skifted retur slage både på 230te og w202 da slange bliver helt hårdre af lang tids varme / kulde .

    Sendt fra min BTV-DL09 med Tapatalk
     
  5. icepirat

    icepirat Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    548
    Likes Received:
    7
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +7 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    230 TE, 2,3 st.car
    Bil nr. 2 Km:
    303
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Tak til alle der har bidraget med gode råd.
    Jeg har repareret nivopumpen og den ser ud til at holde tæt.
     
    • Like Like x 1
  6. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    866
    Likes Received:
    62
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +63 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
Batteribyen.dk

Del denne side