Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Ustabil kombi-instrument C180 '93??

Emne i 'Øvrige serier' startet af Morten Bech, 13 November 2013.

  1. Morten Bech

    Morten Bech Member

    Joined:
    23 Marts 2007
    Indlæg:
    554
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Hej alle,

    Mine forældres C180 fra 1993 er begynd at opføre sig lidt mærkeligt mht. kølevands temperaturen. Nogen gange er den stabil og ligger på de ca. 84 grader, andre gange stiger den til 90 eller 120 hurtigt og daler så igen. Det sker inden for ca. 10 sek og sidste gang havde bilen kun kørt ca. 4 km da den var oppe på 120 grader.
    Min far er over firs så han kører ikke vildt, han kan høre så han 'filer' heller ikke på koblingen og han har pudset brillerne :D
    På værksted har den fået skiftet den et-polet temp føler til kombi-instrumentet, termostaten og fået kontroleret dækslet til expansionsbeholderen og viscosekoblingen uden at det har afhjulpet problemet. Værkstedet mener at det er kølevands viseren i kombi-instrumentet der er dårlig, men det koster vist 4500,-. Et par af mekanikerne på værksteder er fra MB i Roskilde og de har lige lave alt rust på bilen... og den er blevet ret pæn. Samme værksted har skiftet toppakningen på den for en 6-7 år siden.

    Jeg har ikke selv haft kigget på bilen, men min far synes at den nogen gange lugter af kogt vand. Er der nogen der har nogle ideer eller oplevet samme problem??

    På forhånd tak :D
     
  2. Morten Bech

    Morten Bech Member

    Joined:
    23 Marts 2007
    Indlæg:
    554
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Min Far tror ikke at de har lavet en co2-prøve på kølevandet.

    Har w202 også det der biologiske ledningsnet så fejlen kunne opstå der??
     
  3. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Ja hvis det er den 1 gen af W202eren, så har den samme problem med ledningsnettet.
    Ud over det, så har den også kavler med instrumenthuset får kolde lodninger og nålene køre lidt op og ned
     
  4. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
  5. Morten Bech

    Morten Bech Member

    Joined:
    23 Marts 2007
    Indlæg:
    554
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0

    Kan de loddes om eller er det bedre at finde et brugt instrument??
     
  6. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Hvis man kender de klassiske steder og er nogenlunde til at håndtere en lodekolbe, så tager det ikke lang tid.
    Men skal man til først at lære det, så er det nemmere bare at købe et fra E-bay. De er nu engang ikke særlig dyre til denne model.

    Husk at få det med det rigtige part nummer, da der er stor forskel på dem
     

Del denne side