Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

URGENT Benzinpumpe-relæ W124 300E

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af MISC, 6 April 2008.

  1. MISC

    MISC New Member

    Joined:
    17 December 2007
    Indlæg:
    20
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    180000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Morgan +4
    Bil nr. 2 Årgang:
    1963
    Jeg har brug for jeres kyndige assistance i et spørgsmål vedr. et benzinpumpe relæ til min MB W124 300E fra 86'

    Relæet (002 545 2705) er defekt, og jeg har derfor købt et nyt (002 545 2705) hos MB i Herlev, baseret på opslag på stelnr.

    Problemet er at det nye relæ har 10 ben, i modsætning til 9 ben på det gamle. Det nye relæ kan ikke umiddelbart monteres pga. af det ekstra ben.

    Jeg har været i kontakt med MB indtil flere gange siden. De har endnu ikke været i stand til at redegøre for den ændring der er foretaget på relæet, hvilket jeg er ganske forundret over.

    :?: Findes der en læser med en 300E fra 86, eller der omkring, der vil tjekke om den også er monteret med et 9-bens relæ, og om der kan monteres et relæ med 10 ben?

    :?: Kan der sidde en blindprop, og hvordan fjerner man den?

    :?: Hvad vurderer i risikoen er for at det ekstra ben har en essentiel funktion

    :?: Jeg har forgæves søgt blandt huggere efter et 9-benet 002 545 2705. Er der andre nærliggende muligheder - jeg tænkere på huggere i f.eks DE? Nogen referencer?

    Jeg har hårdt brug for at få bilen på gaden igen, så information der fører til en løsning modtages med stor glæde.
     
  2. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    hej misc, du tager relæet op, og så laver en ledning med en on/off kontakt på, den sætter du med i ben 7 og ben 8 (svarer til klemme 30 og 87)
    når du tænder for kontakten kører benzinpumpen, så du skal selv huske at slukke, når du er færdig med at køre, ellers tappes batteriet for strøm.
    en god nødløsning.
     
  3. Thomas

    Thomas Member

    Joined:
    24 September 2006
    Indlæg:
    361
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hinnerup
    Ratings:
    +0 / 0
    Logisk har det ekstra ben ingen funktion på din bil. Det har muligvis på en bil med en 10 polet sokkel, men ikke din. - Ren logik.

    Jeg ville bore et hul i soklen, eller "nappe" det ekstra ben af så det passer.
     
  4. MISC

    MISC New Member

    Joined:
    17 December 2007
    Indlæg:
    20
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    180000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Morgan +4
    Bil nr. 2 Årgang:
    1963
    Kongebiler, tak for dit tip. Jeg har fået et tilsvarende fra anden side, men samtidig fået at vide at det er en absolut nødløsning. Der er risiko for belastning af motoren. Men hvad ved jeg om det.

    Thomas, jeg har jo tænkt det samme. Det ekstra ben kan vel ikke være essentielt. Men jeg er ikke meget for at klippe det af. At det lyder logisk er vel ikke ensbetydende med det er rigtigt.

    :?: Jeg er interesseret i at vide om det manglende hul i soklen på min 300E 86' også mangler i andre 300E 86', og

    :?: Er der nogen, der har prøvet at afmontere relæ-soklen. Jeg går ud fra det er nødvendigt for at fjerne en evt. blindprop.

    :?: Alternativt, en reference til en hugger i f.eks. Tyskland med et stort udvalg af reservedele til MB.
     
  5. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Der må være en "almindelig" løsning på det problem.. Mercedes laver ikke sådan noget, uden det er til at omgås forholdsvis let..

    Kan du se om der er samme klemme-betegnelser ved benene på det gamle og det nye relæ? Altså at strømmen til og fra relæet kommer ind de samme steder, som i det gamle? -Du skulle jo nødig brænde noget af.
     

Del denne side