Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Ujævn tomgang, mærkelige skift og motor sætter ud...

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af mikkelgrønlund, 21 Oktober 2009.

  1. mikkelgrønlund

    mikkelgrønlund New Member

    Joined:
    10 December 2007
    Indlæg:
    85
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Allerød
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    E280 TE
    Årgang:
    1996
    Gennem lang tid har jeg oplevet forskellige problemer. Det startede med at bilen en gang i mellem ikke ville tage gas og skifte gear. Og nogle gange ville den ikke gå i overdrive. Senere begyndte den at gå ujævnt i tomgang. Og senere igen begyndte den at sætte ud en gang i mellem - især når bilen var varm. Når jeg drejede tændingsnøglen igen, sprang motoren igang - og satte ud med det samme igen. Sådan kunne jeg blive ved i flere minutter hvorefter motoren pludselig startede fint og kørte upåklageligt. Inspireret af et indlæg her på forumet, bad jeg Mercedes i Nykøbing om at tjekke hvad der var af fejl i bilens computer. De havde ikke meget fidus til det - men udlæsningen fortalte, at der havde været fejl på luftmassemåleren. Vi forsøgte derfor at rense den, uden held. En ny blev bestilt og sat i - og nu kører bilen perfekt igen.
     
  2. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Lykkelig historie.
    Men symtomerne lugtede godt nok noget mere af dårligt ledningsnet som de er meget berygtet for at have periodiske og meget varierende problemer med til følge, specielt det med ujævn motorgang efter motoren er blevet varm osv.

    Men jeg undre mig dog noget over at "luft masse måleren" blev skiftet på en vogn fra 1996, det er meget tidligt.

    Men hva kostede dette eventyr så ?
     
  3. mikkelgrønlund

    mikkelgrønlund New Member

    Joined:
    10 December 2007
    Indlæg:
    85
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Allerød
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    E280 TE
    Årgang:
    1996
    Tja - det kan der måske være noget om. Jeg mener selve måleren kostede godt 2.000,- og udskiftningen tager jo blot 2 minutter. Faktisk havde jeg tidligere en teori om et problem med ledningen til luftmassemåleren. Jeg rensede på et tidspunkt stikket og oplevede en længere periode uden problemer. Men - det var i starten hvor der en gang i mellem var meget langt i mellem at fejlene opstod.
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jeg ville også havde gættet på masse måleren, har haft kikket på en del her på det sidste med samme symtomer og det var massemåleren det var defekt
     
  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ok, ja gode kamle KE med klap og pot meter det ved man hvad er :lol: ikke alt det der fancy luft forbi føler som skal have luften lige omkring sig og helst uden for meget turbolens osv. :mrgreen:
     
  6. Hartman

    Hartman Member

    Joined:
    1 April 2007
    Indlæg:
    88
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    131000
    Årgang:
    1990
    Hej
    Hvor sidder luftmasemåleren ? Har jeg også sådan en på en 300E 24v ?
    Min går også ujævnt og går i stå ind imellem, så det var måske værd at efterse.

    Hilsner fra
    Hartman
     
  7. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er desværre ikke nogen løsning bare at rense en. Den skal skiftes og jeg tør slet ikke fortælle prisen på en mekanisk masse måler. Men hvis der er nogen der mangler, kan jeg få dem en del billigere end her hjemme
     
  8. mikkelgrønlund

    mikkelgrønlund New Member

    Joined:
    10 December 2007
    Indlæg:
    85
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Allerød
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    E280 TE
    Årgang:
    1996
    Luftmassemåleren sidder på det store rør der går fra "bagsiden" af luftfilteret. Der går en ledning til den. Det man skifter er en lille sektion af selve røret - og i denne sidder måleren.
     
  9. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hej Mikkelgrunlund,

    Nha det er ikke helt rigtig :mrgreen: måske på din bil, men ikke på en 300E-24 her sidder luftmasse måleren som en klap, den man kan se når man piller luftfilteret af og kikker på det rundehul hvor den suger luft ind.

    Den du omtaler som sidder på luftfilter slangen med en ledning er på en 300E-24 en luft temperatur måler 8)
    Jeg håber da ikke det er den du fik udskiftet for 2000 Kr. så har du da ihvertfald fået lov at betale så tilpas meget at kagekassen kan holde hele næste år med :lol: men mon ikke det er en luftmassemåler du omtaler på din? jeg kna ikke lige huske hvor den sidder på en E280 nemlig, den sidder helt sikkert ikke som på vores 300E-24
     
  10. Agrajag

    Agrajag New Member

    Joined:
    22 Oktober 2009
    Indlæg:
    37
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    724000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    BMW 325td
    Bil nr. 2 Km:
    296000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Faldt lige over det her, kunne være det hjælper.

    (se vedhæftede fil)
     

    Attached Files:

  11. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Og fejlkode 0335 den findes så ikke på en W124er der hedder den Fejlkode 17 8) men det kan min tester også udlæse, men man skal bare huske at udlæse koden med motoren tændt ellers så får man koden uanset hvad nemlig da motoren så ikke køre rundt så tror den at føleren ikke virker :mrgreen:
    Modulet (DI) Distributor Ignition, kan se denne fejl på en W124er. men der kan være rigtig mange årsager til dårlig motorgang på disse motore, så mange at jeg neppe ville tjekke denen fejl ud som værende en af de mest logiske.

    Men super fundet og god info alligevel, det er da rart at se sådan noget så man kender flere årsager hvor det kan gå galt. :gr8:
     
  12. Agrajag

    Agrajag New Member

    Joined:
    22 Oktober 2009
    Indlæg:
    37
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    724000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    BMW 325td
    Bil nr. 2 Km:
    296000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Mercedes benzinere er ikke min stærke side, men det var en bulletin i Tolerance Data og de har tit noget smart at tilføje :mrgreen:

    Men hvor er det vildt at se jeres biler, din Brabus f.eks., de er jo i verdens klasse! Fantastisk!
     

Del denne side