Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

ujævn motorgang m.m. i 300E !!!

Emne i 'Ordet er frit' startet af hwidsted, 18 April 2014.

  1. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    jeg har en w124 300TE van. som i de år jeg har haft den har gået a H-til !!!
    starter altid.. men går MEGET langsomt tomgang.. og kan sagtens finde på at gå i stå.. både varm og kold..
    når man holder for rødt lys.. så går den så langt ned i tomgang at hele bilen ryster og sitrer !!!
    har skifter alt vedr tænding.. UDEN det har hjulpet en dyt..
    og gear kassen skifter oz MEGET træls gear.. sætter man den i S på knappen inde i bilen.. og man holder speederen i bund.. så går den helt ud til begrænseren i motoren.. UDEN den skifter gear !! FØR man slipper speederen..
    og det lyder altså ikke RET godt !!!

    vi snakkede oz om problemet sidste år til smut-træf.. uden nogle kom med brugbare forslag !!!

    så jeg snakkede med Bambus.. og Søbatech i går vedr problemet..
    de foreslog overspændings relæ.. det hjalp ikke..!!!
    tændingmodul... det hjalp ikke..

    så jeg skildte ALLE de små stik af jeg kunne finde rundt om på motoren.. og i motorrummet.. ALT så fint ud !!
    så da jeg næsten stod på hovedet i motorrummet.. med hovedet HELT nede ved kompressoren.. der så jeg en løs sort vacuum slange !!!!!
    så gik jagten så ind på hvor den hørte hjemme.. og efter ½ times leden på kryds og tværs.. op og ned.. var der en lille ledig gummistuds UNDER en anden vacuumslange i bunden af indsprøjtnings anlægget.. !!! meget svær at se..!!
    frem med en MEGET lang spidstang.. for der var sku laaaangt derind.. og ned.. !!!

    på med slangen.. og ind og dreje nøglen.... :gr8:
    DEN SPANDT SOM EN LILLE MIS... som såen en SKAL gøre.. !!!!!!
    var ude og køre.. og ALT var i den skønneste orden.. SELV gearkassen skifter som den skal.. også når den står i "S"...

    så til andre der evt har problemer noget lign.. og INDEN i kører bilen til skrot... tjek de MANGE vacuum slanger i motorrummet.. for de hænger sku sammen i den sidste ende..
    og én ting er HELT sikkert.. der er ikke noget der er overflødigt i en Cemedes !!!!!

    god påske til alle.. :heart:
    mvh Michael.... ham med den NYE bil.. bluestar
     
  2. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Fedt du fandt fejlen :gr8:

    Jeg prøvede det samme på et tidspunkt bare med den vakuum slange fra 6 indsugningsrør og ned til gearkassen, kun i tomgang humpede den så på 6 cyl. Fordi den jo fik falsk luft og gearkassen skiftede underligt.

    Da jeg fik den på igen, så var der også liv og glade dage mand :lol:
     
  3. PeterASK

    PeterASK New Member

    Joined:
    21 Januar 2013
    Indlæg:
    333
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    504000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg har en utæthed i mit vacuum system, men her i dag da jeg lige skulle kigge nærmere, fandt jeg ud af at der er en slange der er, ja går udfra klippet over :S Bliver sq spændende at finde ud af hvor den går hen...
    Det er oppe ved den der "fordeler" over bremseforstærkeren. Bilen kører ellers ok, tomgang også nogenlunde ok. men man kan godt mærke forskel på gearskift osv, som jeg går ud fra er grundet det forkerte "vacuum" :D

    Men ligger lige et billede om senere, kan være nogen har et bud.

    Men godt du fandt fejlen, lyder meget som den samme som den 4 cylinderet der var oppe her for nogle dage siden?
     
  4. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    det er en skam man ikke kan se et billede men jeg tror den omtalte vacum slange er fra det system som skal sikre at benzindampe føres igennem indsugning og bliver forbrændt i motor, dette system kan sjovt nok påvirke bilens tomgang hvis ikke det fungere der sidder også et stort filter ude ved venstre indeskærm, dette ruster og så kan man være uheldig at trække falsk luft igennem systemet som så kan resultere i dårlig tomgang :)

    min m103 går dog rigtigt fint lige for tiden, men når den er drift varm og holder stille i ca. 30 min, og derefter startes så går den dårligt og ujævnt de først 2-5 min i tomgang.. efterfølgende helt rent og fint?

    Der sidder sprit nye originale mercedes tændingsdele på! alt er skiftet undtaget tændkabler da disse næsten var nye!

    måske det er dysserne som trænger til en at blive skiftet?
     
  5. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Det kunne det meget vel være. Vi er flere med M104 motor (300E-24) som med succes har udskiftet benzindyser. Symptomerne er som du nævner, dårlig start/tomgang ved halv-varm motor.
     

Del denne side