Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Udskiftning af ventilløftere på 24V?

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af Lasse, 24 Januar 2008.

  1. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Tiden nærmer sig nok at jeg bør skifte mine hydrauliske løftere, da den tikker noget ved koldstart. (Tror ikke så meget på alverdens "mirakel-midler".. Eller hva? Kører på Shell Helix 10W-40 nu)

    Så vil jeg lige høre Jer, om det er nødvendigt at åbne kæden? Eller om der er plads til, at den kan blive på tandhjulene på knasterne, mens knasterne afmonteres fra tandhjulene? (lyder måske lidt indviklet.. :oops: )

    Hvis ej, skal man så have specialværktøj for at åbne kæden og samle den igen med et nyt kædeled?

    Jeg afmonterer selvfølgelig kædestrammeren :wink:

    Mvh Lasse
     
  2. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    God ide med nye løftere, mirakkelmidler er fantastiske - bare ikke i længden....

    Jeg har aldrig skiftet på en 24V, men på en 12V er det ikke noget problem.

    Jeg plejer altid at strippe kæden fast på hjulet før jeg skiller det ad, så er der mindre risiko for, at det "smutter"
     
  3. CABRIO

    CABRIO New Member

    Joined:
    20 December 2007
    Indlæg:
    423
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Virum
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 CE-300
    Km:
    190
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2:
    Toyota Corolla
    Bil nr. 2 Km:
    90
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    Prøv eventuelt med en tyndere olie, før du skifter løfterne...

    Jeg havde en irreterende klikken fra løfterne, de forsvandt omgående ved første olieskift, jeg brugte en 5-35 olie.

    Hvis du nu kaster dig ud i opgaven og skifter løfterne, så tag lige et par billeder af processen, så vi andre kan se hvordan man gør.

    Hilsen CABRIO
     
  4. Miss Mercy

    Miss Mercy New Member

    Joined:
    17 Juli 2007
    Indlæg:
    263
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Hvis ventilløfterne først er begyndt at tikke mere end normalt, så tror jeg ikke der er anden udvej end at få det lavet ordentligt. Tyndere olie, som har bedre smøre og løbeegenskaber kan sikkert hjælpe, men før eller siden skal de laves.

    Det skylder man næsten også w124 vognen :wink:
     
  5. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Ja, jeg kunne selvfølgelig hælde 5W-40 på eller 0W-40 på -tror bare at 0W-40eren måske ædes lidt hurtigt? Før eller siden skal det jo, som Miss Mercy siger, laves.

    @Larzen: Ja, på m102 og m103-maskinerne er det en rimelig "simpel" ting at lave. Jeg plejer også at stripse kæden fast til tandhjulet :)

    Hvis der er flere som har guldkorn til emnet, er de velkomne til at fortælle. (Kongebiler? :D )

    Skal nok fotografere undervejs.

    Mvh Lasse :)
     
  6. CABRIO

    CABRIO New Member

    Joined:
    20 December 2007
    Indlæg:
    423
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Virum
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 CE-300
    Km:
    190
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2:
    Toyota Corolla
    Bil nr. 2 Km:
    90
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    Det lyder godt med billederne, husk nu at der altid skal bruges blitz !!!, også når solen skinner, for at eliminerer skygger på billederne, specielt i motor rummet... hilsen fotografen.

    CABRIO
     
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Kan blitz ikke over eksponere billederne og skaber støj og påvirke detaljerne i billedet negativt?

    Elsker billeder :D
     
  8. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Jeg synes også tit at billederne bliver mere detaljeret uden blitz.
    Måske det afhænger af kameraet.
     
  9. CABRIO

    CABRIO New Member

    Joined:
    20 December 2007
    Indlæg:
    423
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Virum
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 CE-300
    Km:
    190
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2:
    Toyota Corolla
    Bil nr. 2 Km:
    90
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    Når i tager billeder af motoren, eller detaljer i motoren så husk at sætte kameraet på macro, blomst symbolet, så bliver blitsslyse dæmpet, og billedet står knivskarpt !
    Man kan med fordel få en, til at holde en skive flamingo der reflekterer dagslyset ned i motorrummet, så undgås slagskygger, og billedet bliver merer detalieret, ( blits lys aftager med kvadratet på afstanden ) så jo tættere i er på emnet i fotograferer, jo sværrer er det at bruge blitz !

    Hilsen CABRIO
     

Del denne side