Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Udskifte 200d til 250d?

Emne i 'Dieselmotorer' startet af JonasP91, 17 September 2014.

  1. JonasP91

    JonasP91 New Member

    Joined:
    28 November 2012
    Indlæg:
    69
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    200D
    Km:
    330000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej!

    Bare en tanke... Hvor besværligt vil det være, at udskifte min 200d motor med en 250d?
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Sådan medium. I forhold til hvad man får ud af det, er det et stort arbejde.

    Udstødning
    Motor og gearkasse placering/ophæng
    Glødestart system
    Lidt slanger, kabler hist og her skal der ændres på
     
  3. JonasP91

    JonasP91 New Member

    Joined:
    28 November 2012
    Indlæg:
    69
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    200D
    Km:
    330000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Ok, mange tak. Det var mere så det blev lidt mere komfortabelt, at køre på motorvej og samtidig have lidt mere overskud ved overhalinger. Men godt at høre det kan lade sig gøre! Skal der anden gearkasse/bagtøj til også?
     
  4. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,466
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Overskud i en 250d ahhhhhhh :lol:
     
  5. JonasP91

    JonasP91 New Member

    Joined:
    28 November 2012
    Indlæg:
    69
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    200D
    Km:
    330000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hehe ved godt det ikke er en raket heller meen - er den ligeså sløv da? (har aldrig kørt en) :oops: :eek:
     
  6. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,466
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Jeg har kørt en 250 Turbo Diesel gaaaaaab

    Jeg gad ikke den ombygning, du går fra ingenting til næsten ingenting..........
     
  7. JonasP91

    JonasP91 New Member

    Joined:
    28 November 2012
    Indlæg:
    69
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    200D
    Km:
    330000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Okay - troede ikke den var så sløv.. Hvordan med gearudvekslingen? Går sådan en 250D'er også med urimeligt høje omdregninger over 120 km/t?

    Nå..men jeg forholder mig tilfreds med min lille 200D'er så, indtil økonomien tillader en E420 :D :whistle: :gr8:
     
  8. CSchmidt

    CSchmidt Active Member

    Joined:
    3 December 2010
    Indlæg:
    1,255
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +10 / 0
    Min bil::
    JingJang Auris D-cat
    Km:
    165000
    Årgang:
    2007
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Ellers kunne du vel næsten være fræk og ringe på en annonce og få en prøvetur i en 250D og se hvordan den går
     
  9. Dieseldrengen

    Dieseldrengen Member

    Joined:
    8 Februar 2012
    Indlæg:
    83
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Spanien
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    E300 Diesel
    Km:
    365000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    Volvo V60 D3 Summum
    Bil nr. 2 Km:
    245000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    Tjah, min E 300 diesel, altså den med 24 ventiler og 136 hypper, går 3000 omd/min ved 120 km/t (og det er endda 120 på klokken, så reelt lidt mindre), så mon ikke en 250D også mindst er deroppe omkring.. :|

    bluestar
     
  10. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,466
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Der må da være nogle diesel-drenge i nærheden, der gerne vil give dig en tur ? :whistle:
     
  11. JonasP91

    JonasP91 New Member

    Joined:
    28 November 2012
    Indlæg:
    69
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    200D
    Km:
    330000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Ja har selv tænkt på, at køre forbi en forhandler for, at få en tur :yipi:


    Ja så er det vel meget normalt for w124'ere at gå med lidt flere omdregninger. :wink: Kommer også lige fra en Fiat grande punto fra 2007.. :oops: Den er mere støjsvag så man lægger ikke rigtig mærke til de omdregninger den tager - for den tager også en del efter hvad jeg husker :shock:
     
  12. 18051998

    18051998 Member

    Joined:
    7 Juni 2011
    Indlæg:
    237
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Viborg
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Golf 4
    Km:
    311000
    Årgang:
    1999
    Bil nr. 2:
    Audi A6 2,8
    Bil nr. 2 Km:
    310000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    Min første MB var en 190 2,5D og den vejer jo mindre end en 124er dielsel,men ikke voldsom hurtig :( så fik jeg en 230er og der var selvfølgelig mærkbart forskel i optræk, men også i økonomien pr liter :-( man skal op i noget nyere MB for ikke at mærke samme forskel mellem diesel og benzin som i 124eren....
     

Del denne side