Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Ud af den KOLDE blå luft INGEN Tænding????

Emne i 'Øvrige serier' startet af NAM, 21 Februar 2011.

  1. NAM

    NAM New Member

    Joined:
    30 Januar 2010
    Indlæg:
    25
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    V 230 TD Personbus
    Km:
    400000
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2:
    Citröen C3 HDi
    Bil nr. 2 Km:
    270000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2003
    Hej jeg ejer en V230 Bus.....har kørt rigtig fint og startet HVER gang unden problemer!.....jeg var ude og køre i Lørdags!....siden da har den fået lov at stå stille endtil imorges hvor jeg ville starte den!..MEN MEN...nu kan jeg ikke engang dreje nøgle til tænding/forvarmning....dårlig låse rattet op hvis den går i rat lås!...og har prøver med alle nøgler osv!...INTET hjælper!....der er strøm på da jeg sagtens kan få lys i kabine og tændre fyret!!....men det her har jeg ikke lige oplevet!...det eneste forskel/ændret som ikke har haft betydning for noget før under start/kørsel er at skydeførs ydre håndtag er pillet af for at blive udskiftet!...men mig bekendt sidder der ingen føler osv der gør bilen først skulle kunne startes ved lukket bagdør???....lyder sku også underligt hvis det er det!

    ser ud som slidt nøgle/tænding....men sådan lige fra den ene dag til den anden har jeg sku ikke oplevet før!..og jeg 2 nye nøgler der plejer at virke 100%....nogen der har nogle forslag til hvad det kunne være ellers?? måske gode ideer til hvad man kan prøve og gøre osv osv???

    mvh og tak....:)
     
  2. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Hej
    Ved at de fleste modeller har det med at nøglecylinderen kollapser. Det vil sige at du ikke kan låse rattet op eller starte bilen.
    Det er noget møj og kan desværre være en størrer operation hvis du ikke kan låse cylinderen op for at skiftet den.

    Synes erfaringerne her på forummet siger at det i sidste ende bedst kan svare sig at køre til Mercedes.

    Har selv skiftet min låsecylinder og kan sagtens lade sig gøre hvis nøglen altså virker.

    med venlig hilsen

    _BO_
     
  3. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Slidt tændingslås, er normalt noget der bare ligepludselig kommer hvor nøglen så ikke længere kan bruges.
    Man kan være heldig hvis man sidder og lirker længe nok og rykker lidt i rattet osv. at den så lige pludselig går op, og så er det bare om ikke at slukke den igen før man har fået skiftet tændingslås på den.
    Men ja det kommer desværre ret ofte bare over natten, nogle gør det først spradisk fra tid til anden, men selv det plejer at komme over natten.
    Andre kommer netop bare fra det ene øjeblik til det andet og kan bare slet ikke lirkes op igen selv ved flere forsøg.
    Jeg har også prøvet det på en del mercedeser efter hånden.

    Jeg troede egentlig at sådan en fra den årgang havde de der plastik nøgler med startspærre i som der jo ingen egentlig mekanisk nøgle funktion er i.
    Lige som på Vitoerne.
     
  4. NAM

    NAM New Member

    Joined:
    30 Januar 2010
    Indlæg:
    25
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    V 230 TD Personbus
    Km:
    400000
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2:
    Citröen C3 HDi
    Bil nr. 2 Km:
    270000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2003
    Hej takker for svar.....jeg har imellemtiden snakket med en del mercedes folk og Gørløse....de allesammen mente det samme som jer...så det bliver lige et nyt tændingslås/hus/hammer bliver kaldt lidt forskelligt og så et specialsæt til at få nøglen ud!....

    er der nogen af jer der har forstand på hvordna man for de underlige bolte/møtrikker af!, som selve huset sidder fast med omkring ratstammen???...ligesom en bold der helt rund på hovedet uden fæstningshoved! til værktøj eller hvad man nu kan kalde det???....irretende!.

    forløbig koster det mig ca. 800kr med værktøj...så det okay..bare lortet så virker..nogen der har tricks, tips og forslag til noget jeg skal være opmærksom på ved skifte???

    mvh og tak...
     
  5. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Hvis du kan låse op så kan du også sagtens skifte låsen ud. Ikke så svært men ikke en af de sjoveste ting og udskifte,
    synes det var nervepirrende da man jo er bange for at gøre noget galt så det hele skal fræses op med vinkelsliber.

    Nå men når man har gjort det første gang er de ikke spor svært, brug en gammel renseri bøjle og lav det værktøj du kan se
    på gørløse.

    Dette er en af de ting Jeg ville gøre som det første hvis Jeg fik ny mercedes. Jeg sad med hele familien ven en Netto da vi skulle
    i sommerhus og kunne ikke starte bilen....Grrr ikke SJAW:)

    Men som sagt hvis du er i tvivl så har flere sagt her på forummet at det tog 5min hos mercedes og det ikke blev meget dyrer
    end de 800 selve cylinderen koster....
     

Del denne side