Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Ubehagelig rystelser i bakgear

Emne i 'Automatgear' startet af Thaarup, 30 Januar 2008.

  1. Thaarup

    Thaarup New Member

    Joined:
    31 August 2007
    Indlæg:
    80
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W210 300D
    Km:
    385000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    0
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Ja jeg har simpelthen alt for dårlig tid for tiden, men i forgårs begyndte den gamle dame at opfører sig ubehageligt. Når jeg holder bremsen nede og sætter gear kassen i R begynder det er ryste og lyde som om noget er ved at gå i stykker...
    Hvor starter fejlfindingen?
     
  2. 300ce

    300ce New Member

    Joined:
    9 Maj 2007
    Indlæg:
    138
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 1
    Min bil::
    w124 300ce
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Vito 110D
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    hej gør den det kun når du sætter den i bakgear?? eller osse når du sætter den i D.
     
  3. Thaarup

    Thaarup New Member

    Joined:
    31 August 2007
    Indlæg:
    80
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W210 300D
    Km:
    385000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    0
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Den gør det kun i bakgear
     
  4. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Måske det er dit udstødningsophæng bagerst på gearkassen, eller et motor eller gearkasse ophæng ?
     

    Attached Files:

  5. 300ce

    300ce New Member

    Joined:
    9 Maj 2007
    Indlæg:
    138
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 1
    Min bil::
    w124 300ce
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Vito 110D
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    ja osse min først indskydelse men så burde den jo osse gør det i d eller???? :D
     
  6. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Ikke nødvendigvis.

    For når gearkassen sættes i R, kommer der jo belastning på kardanen den ene vej - Og i D, den anden.
    Det vrid der opstår i drivlinien, kan jo betyde at man flytter motorens vægt fra hhv. et raskt motorophæng i D, og til et defekt i R.
    Jeg hælder derfor nok mest til at tro at det er et motorophæng, der har givet op. :)
     
  7. 300ce

    300ce New Member

    Joined:
    9 Maj 2007
    Indlæg:
    138
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 1
    Min bil::
    w124 300ce
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Vito 110D
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    ja der ikke andet og gøre en op på en lift og lure . :D
     
  8. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Er motorophængene egentlig svære at skifte? :)
     
  9. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    nej, Der sidder en bolt oppe fra og en nedefra.... Motoren skal selvfølgelig lige løftes, men så er det lige til at pille ud.
     
  10. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Det er dog en stor umbracho bolt, der sidder oppe i et hul - Den nede fra.
    Det kræver derfor nok en lidt special top.
     
  11. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Okay Guldsmed, tak for svaret. Jeg er heldigvis på et værksted, så mon ikke vi har noget der passer :D

    Er der ikke også et henne bag gearkassen? Er det også simpelt at skifte? :)
     
  12. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Det vil jeg tro :)
     
  13. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hov... Glemte lige halvdelen. :oops:

    Gearkasse ophænget er også ret simpelt at skifte.
    Især hvis man har adgang til lift. :wink:
     
  14. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Det lyder godt. :)
    Jeg har adgang til lift, og gearkasseløfter til at holde motoren, mens jeg skifter motorophængene et ad gangen. :wink:
     
  15. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Mine skal tages med en almindelig 17'er top, men det kan du se i forvejen på den øverste der kan ses nede i motorrummet - er det en umbracho er det selvfølgelig den du skal have...

    ps. Husk at tjekke hardyskiver når du aligevel er der nede :idea:

    Nye motorophæng er som at komme fra en bil UDEN støddæmpere til en bil MED, god fornøjelse :D :D :D
     
  16. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Ja min hukommelse spiller mig indimellem et puds. :oops:
    Jeg er jo lidt plaget af at have lavet mange forskellige mercere, og at det efterhånden er ved at være nogle år siden.

    Du har selvfølgelig ret Larzen.

    Skal man skifte motorophæng på et 124'er, skal man bruge en 17'er top.
    Umbrachoen er derimod god at have ved hånden..... Hvis man skal skifte motorophæng på en 210'er :oops:

    Det beklager jeg.
     
  17. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Nu må jeg rette dig igen Guldsmed - på min gamle 87'er motor sad de med en kæmpe umbracho, så du har OGSÅ ret :D :D :D
     
  18. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    He he... Ja jeg har jo selvfølgelig fået tømt nogle spraydåser igennem tiden. :oops:
     
  19. larzen

    larzen New Member

    Joined:
    14 August 2007
    Indlæg:
    939
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Falck LR 109"
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    Fordelen ved at have brugt sådan nogle spraydåser gennem tiden er, at man ikke behøver ryge pot mere :roll:
     
  20. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Og at man kan opleve glæden ved at lære at binde sine sko.... igen og igen. :)
     

Del denne side