Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.
  1. kaschr10

    kaschr10 Member

    Joined:
    8 Juni 2010
    Indlæg:
    38
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 230E
    Km:
    159
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej alle,

    Vil gerne have min 230E tunet, men hvor? Alt information vil blive suget til :twisted:

    -Kaspar
     
  2. Sorens2

    Sorens2 New Member

    Joined:
    24 Juli 2007
    Indlæg:
    186
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ribe
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E320
    Km:
    267000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    MNR VortX ZX12R
    Bil nr. 2 Km:
    3100
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Jeg havde en 230E engang.
    Den lagde vi en 190 2.3-16V i med 185 hk.
    Absolut en sjov motor.
    Men hvor mange penge har du tænkt dig skal på op i tuning ?

    Søren S2
     
  3. kaschr10

    kaschr10 Member

    Joined:
    8 Juni 2010
    Indlæg:
    38
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 230E
    Km:
    159
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    10.000-15.000 tusinde tror jeg, hvis jeg kan faa oekonomien til at haenge sammen. :twisted:
     
  4. Sorens2

    Sorens2 New Member

    Joined:
    24 Juli 2007
    Indlæg:
    186
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ribe
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E320
    Km:
    267000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    MNR VortX ZX12R
    Bil nr. 2 Km:
    3100
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Så kan du stort set kun få portet toppen og anden knast i.
    Evt. en udst. manifold.

    Søren S2
     
  5. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,466
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Sælg den og køb en 300E-24 så slipper du opså for problemer med syn og afgift.

    Bendix
     
  6. Johnson

    Johnson Member

    Joined:
    3 Maj 2010
    Indlæg:
    355
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    A124 E220
    Km:
    210000
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Kaspar

    Du kan jo også bare få smidt en kompressor i den. C-klassen har jo samme motor som din bil bare med kompressor.. Så motoren kan i hvertfald godt holde til det:)

    Hej fra John
     
  7. kaschr10

    kaschr10 Member

    Joined:
    8 Juni 2010
    Indlæg:
    38
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 230E
    Km:
    159
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    det ville jeg ikke kunne faa mig selv til :( :D
     
  8. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Som der siges, så kan du smide en 2.5 motor i. Kompressor motoren fra R170 serien, kan du ikke bruge da den arbejder med databus og ikke kan fungere med den gearkasse du har. Så skal du sætte en anden motor styring på, men den alene koster 10.000 for den skrabede model.

    Men det kommer self også an på hvor meget du selv kan lave. Motoren kan holde til ca 0,3 bar i ladetryk. Så hvis du selv kan svejse beslag, lave rør føring, dreje rem hjul og stille motoren ind, så kan det godt lade sig gøre at smide en Eaton kompressor på til en små 15.000Kr

    Hvad med bare at bruge pengende på at trime motoren fuldstændigt ind.
    Altså porte toppen, letter stempler, letter plejstænger, lette svinghjulet, optimere tændings anlæg, optimere luft indtag, og en banan manifold.

    Det er noget der kan lade sig gøre for en 15.000Kr, igen hvis det er noget du selv kan lave... For der er lidt timer i sådan en opgave!!
     
  9. kaschr10

    kaschr10 Member

    Joined:
    8 Juni 2010
    Indlæg:
    38
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 230E
    Km:
    159
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej JTC,

    Jeg tror din nederste loesning er det jeg maa goere men kan ikke selv klare det? nogle eventuelle bud om hvor det kan ordnes? :twisted:

    -Kaspar
     
  10. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Du skal nok regne med at det minimum ville koste 35.000 hvis du skal havde lavet det ude.
     
  11. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    læg en 260 E motor i, den har 160 hk og en del mere moment.
     
  12. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jeg er i tvivl om gearkasse og konverter ville kunne håndtere de krafter, eller om gearskiftene ville blive helt skæve, idet at en 230 og en 260 motor har vidt forskellige moment kurver. Jeg ved med kompressor og turbo kræver en del justering eller i værste fald udskiftning af gearkasse.
     
  13. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,466
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Gentager lige:
    Og billigst.

    Bendix
     
  14. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    John, det er ikke samme motor i en C230 Kompressor.... den kører med M111 motor, og 124'eren kører med M102.
     
  15. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jeg ville så også tilføje at, motor skifte er sjældent så ligetil som det lyder.
    Der er mange dele der skal passes sammen.

    Udstødning, manifold
    Benzin pumpe
    Motor styring
    Bagtøj
    Træk aksler
    Gearkasse
    Konverter
    Gearskifte
    Kadan aksel
    Køler system
    O.s.v

    Det er nemmer at havde en 260 og smide en 300 motor i, fordi at de stort set er ens.
    Men går man fra en 4 benede til en 6 bennede, så er der mange ting der ikke passer sammen mere.

    Motoren er jo længere, så alle rør og slanger skal forlælnges, køler systemet skal gøres større, kadan aksel skal gøres kortere, gearskifte armen skal gøres kortere, benzin pumpe systemet skal optimeres O.s.v
     

Del denne side