Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

trackday 190 2.5 16v sænkning

Emne i 'Fjedre, Støddæmper, sænkning' startet af Madsman, 4 Februar 2013.

  1. Madsman

    Madsman New Member

    Joined:
    4 Februar 2013
    Indlæg:
    23
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190 2,5 16v trackbil
    Km:
    0
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej, jeg er ny her ( også næsten i Mercedes verdenen ) og søger lidt hjælp..

    jeg har gennem de sidste år kørt en del trackdays i div. sjove biler men har nu købet mig en mercedes 190 2,5 16v man-gear 89" - jeg syntes den har en lækker baggrund "historie" og den gør mig dejlig glad når jeg ser på den

    planen er at den kun skal bruges til bane/trackday. Jeg søger i denne sammenhæng en mere sporty/hård/laver undervogn en den olie styret der er på både i for og bag. der findes for mig at se ikke en gevind undervogn til en w201 , det havde jeg ellers håbet. Jeg har læst flere steder på nettet i UK / tyskland. at nogen bruger bmw E36 undervogn og sætter på, hvis det kan lade sig gøre er udvalget jo stort. er der nogen der kender til det i praksis ???????

    ellers må jeg købe en 45-60mm komplet undervogn fjeder og dæmper, men hvor meget skal laves om før det kan monteres på min 2.5 16v med nivo reg på for og bag aksel. ??? jeg tænker frakobling af olieanlæg osv..

    gode ideer for en lav / hår undervogn er velkommen. endvidere hvis nogen ved om man kan få kraftigere anti roll bars / eller bruge nogen kraftigere fra en anden model .... fx 124

    ps. bilen bliver lettet for ca 150kg i første omgang.
     
  2. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Min egen W124 BRABUS er født med samme nivau regulering, pg det er kun på bag axlen de har det.
    Men det kan nemt blændes af og en helt alm. Monteres som tunings firmaet Carlsson har gjort på min.
    Den fik en komplet undervogn med fjedre og dæmpere samt kraftigere krængnings stabilisatorer for og bag, samt en special justerbar tårnstiver med tårnstabilisator forstærkninger.

    Yder mere fik den 18" Carlsson fælge med 255/35 bag og 225/40 for.

    Den køre faktisk helt sindsygt godt, selv som trackday bil kunne den gøre det.

    Så det du kan gøre er at montere sportline bærearme med hårdere bøsninger, fåes org.
    Så kan du montere krængnings stabilisator fra 190 2.6 mener den er større og så må der findes en tårnstiver, fordi den giver dig ca. 50% af den stabilitet man ønsker i svingene.

    Undervogn, der ville jeg blot få den i jorden med det hårdeste kit du kan få org. Fra eks. Autoimport.dk og så som du siger, vægt vægt vægt, det er alt når man snakker trackday bil. 8)
     
  3. Madsman

    Madsman New Member

    Joined:
    4 Februar 2013
    Indlæg:
    23
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190 2,5 16v trackbil
    Km:
    0
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    jeg har fundet en billig komplet undervogn 40-60 mm til kun 1699kr.., den er sikkert derefter men overvejer at købe den bare for at komme igang , så kan jeg tage det op igen når jeg har kørt de første par gange :roll:

    den skal på rullefælt på fredag , glæder mig til at se hvor mange den har tilbage af de opr. 194 hk :whip: syntes jeg kan læse mig frem til de ofte taber efekte.. ??

    og så står den ellers på fælge / dæk .... 16 eller 17" slicks og den helt store slanke kur fra mandag :gr8:
     
  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005

    Lyder super.

    Husk noget af det vigtigste på en trackday bil er Bremserne pga. Den konstante belastning de udsættes for.
    Men normalt har man også nedkølings omgange hvor man køre stille pg roligt for at give bremserne luft og motoren en slapper.
    Men det er bare sjove når man IKKE skal trille den der total kedelig omgang i moffe tempo, mens de andre drøner forbi :mrgreen:
    Men det ved du sikkert alt om 8)

    Og selvom en lavere undervogn altid er godt, så er det vigtigste en hård undervogn med gode støddæmpere så den ikke wobler i svingene, og at finde en tårnstiver er et must, det vil du uden tvivl kunne mærke mindst lige så meget som den lavere undervogn. ;)

    Må jeg spørge hvilke dele du har i tankerne omkring vægt nedsættelse :)
    Kabinen er jo oplagt at strippe, men i hvor stor grad
     
  5. Madsman

    Madsman New Member

    Joined:
    4 Februar 2013
    Indlæg:
    23
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190 2,5 16v trackbil
    Km:
    0
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    ja track bremser har det hårdt :shock: Kører med dem der er på til de er døde så får den sports skiver / klodser i alm størrelse. . hvis de ikke kan holde har jeg et sæt 330mm med 8 pot kaliber fra en toyota jeg må tilpasse .... de kan stoppe :|

    alt kommer ud af kabinen.. og så 1 skålsæde i ... plexi ruder og døre tømmes for rudemotor/c-lås og skæres ned til minimal

    tror også det ender med inst.bordet kommer ud og der bare kommer lidt inst. i et simpel alubord. . hvis sådan en standart 190ér skal hvor hurtig er det for mig at se et must at den kommer helt ned i vægt. . . Så det prøver jeg.. ;)

    er der nogle steder herhjemme man kan købe sjove stumper ( fx sports skiver/klodser.. , tårnstiver til for osv )

    det kan jo findes på nettet , men er det et godt dansk sted som handler med de ting. som fx Schmiedmann til BMW..
    bare en sådan butik til bluestar
     
  6. zky

    zky Member

    Joined:
    25 Januar 2011
    Indlæg:
    192
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124290
    Km:
    304
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    W201029 + W201034
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Glem alt om et "billigt" sænkningssæt - køb heller nogle 124 fjedre og skær dem af i den højde du skal bruge -been there, done that

    koni justerebare dæmpere koster ikke ret meget hos Refako - ca.1200kr stk/for og ca.600kr/stk bag - køre fint på min rallybil

    Jeg har købt tarox skiver hos : http://www.dcperformance.co.uk
     
  7. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
     
  8. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Altså vi har jo den alt mægtige Autoimport.dk som ligger i Gørløse.
    :arrow: http://autoimport.dk/reservedele/?gclid=CMj4l6XwmKsCFcQm3godBwoP8w

    De forhandler stort set alt til bilerne i god Uorg. Kvalitet.
    Inkl. Sports skiver og keramiske klodser.

    Hvis du finder ud af du vil opgradere bremserne har jeg også et 4 stemplet 24V bremse sæt med skiver og klodser hvis det er.
    Hvor nemt det er at bygge ved jeg ikke på en 190er men det er det kittede fleste opgradere deres W124er med og som 300E-24 kære med standart.
    Det er nokken hel del nemmere at tilpasse end noget fra en Toyota viljen tro, hvis ikke det faktisk passer lige over på.
    Men det ved jeg ikke om er tilfældet med en 190er :|

    Men ja ruder vejer godt og det samme med indmad i døre samt de alm. Foreste sæder :shock:

    Du kan evt. Hente lidt inspiration fra den ultimative trackdaybil BRABUS 3.6S har lavet her:

    :arrow: http://m.youtube.com/watch?v=gosvOtRKpns&feature=plpp
     
  9. Madsman

    Madsman New Member

    Joined:
    4 Februar 2013
    Indlæg:
    23
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190 2,5 16v trackbil
    Km:
    0
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    "Så er den frisk rullet....... :eek:

    191.8 med alm luftfilter og 193 med låget af luftfilteret....

    det er fame flot af en bil fra 1989" med 320t.km på bagen... :rofl: den er født med 194hk...

    -1hk .... det er over alt forventning 8)
     
  10. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    :hands:
    Flot klaret af en gammel bluestar
    skal også havet rullet min og håbe at den har tæt på 400 hypper :D
     
  11. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Nice med Rulningen!! håber selv min egen er noget værd når den skal rulles hehe
     
  12. Madsman

    Madsman New Member

    Joined:
    4 Februar 2013
    Indlæg:
    23
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190 2,5 16v trackbil
    Km:
    0
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hey Brabus... Ang bremser... Vil du ikke ringe til mig på 21694850
     

Del denne side